Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Gumpert Apollo na českém trhu

Michal Fokt
Diskuze (34)
Závodní speciál z Německa, schopný provozu na pozemních komunikacích, má na našem trhu oficiální zastoupení. Několik čísel: 478 kW, 850 Nm, 0-100 km/h za 3 s a 0-200 km/h za 8,9 s.

Gumpert Apollo vznikl jako alternativa okruhovým soutěžním vozům značky Audi, osmiválec 4,2 l uložený uprostřed tedy ani nemůže být od jiného výrobce. Jednotka vybavená pětiventilovou technikou dostala dvojité přeplňování a v základní verzi disponuje výkonem 478 kW při 6500 otáčkách a točivým momentem mamutích 850 Nm při 4000 ot/min. V nabídce jsou ale i další výkonové verze, za tučný příplatek lze mít variantu s 515 kW, případně s 588 kW.

Přenos síly na zadní kola zajišťuje šestistupňová sekvenční převodovka CIMA, o patřičnou trakci se stará diferenciál Torsen. Apollo zrychlí z klidu na stovku za pouhé 3 s a ručička tachometru mine rysku s údajem 200 km/h za 8,9 s. Spotřebu výrobce neudává, ale palivová nádrž o objemu 120 l leccos naznačuje.

Karoserie z laminátu, případně z karbonu, se podílí na velmi nízké váze vozu – pouze 1200 kg bez náplní. Nedávno tento vůz získal homologaci pro silniční provoz a tak se už tyto vozy mohou běžně prodávat. Zajímá vás, na kolik tahle bestie přijde? Nejlevněji ji bude možné koupit za 260 000 euro. Bez daně, pochopitelně. A za stejné peníze, přepočítávané aktuálním kurzem, si nyní můžete tohle auto objednat u oficiálního zastoupení značky u nás. Zatím si Apollo pořídilo v Evropě šest zákazníků a v České republice je prý první vážný zájemce. Není bez zajímavosti, že firma, která se dovozem zabývá, se věnuje též importu supersportů značky Pagani. A perlička na závěr - s logy společnosti Gumpert Czech dokonce vyrazí tento pro závodní okruh zrozený vůz i do šampionátu cestovních vozů FIA GT, kde se utká se soupeři v kategorii GT1.

Vnější rozměry d/š/v (mm)4460 / 1998 / 1114
Rozvor (mm)2700
Rozchod kol vpředu/vzadu (mm)1670 / 1598
Suchá hmotnost (kg)1200
Pneumatiky vpředu255/35 ZR 19
Pneumatiky vzadu345/35 ZR 19
Objem motoru (cm3)4163
Výkon (k (kW))650 (478) při 6500 ot/min
Toč. moment (Nm)850 při 4000 ot/min
Litrový výkon150 k (114,8 kW)/ 1 l
Max. povolené otáčky7200 ot/min
0 - 100 km/h (s)3,0 s
0 - 200 km/h (s)8,9 s
Objem palivové nádrže (l)120

Michal Fokt
Diskuze (34)
Avatar - Pierro
28. 5. 2008 12:21
Re: To je zlý sen
:yes: :yes:
28. 5. 2008 12:12
Re: To je zlý sen
že by východní číslovka ? Za masturbačí model lze ozačit prakticky cokoliv. Každý má to svoje...
28. 5. 2008 12:12
Re: To je zlý sen
Meisto do to udělá... To se podobnýma otuzeninama zabývá... A klientela...? Nějak sem říkal, že už se o nich nebudu zmiňovat..ale vím o kom je řeč...
Avatar - Pierro
28. 5. 2008 11:53
Re: To je zlý sen
figurko jestli tohle vyrobí bburago, tak schválně jestli uhodneš potenciálního klienta... >:-[] ??
28. 5. 2008 10:59
Re: To je zlý sen
Ale to v žádném případě. Ta ironie byla společná, jak pro Apollo, tak pro to Lambo. U Apolla glemo kritizuje páčky z golfu, ale u ostatní se to děje v podstatě také (sdílení komponentů) U Apolla mě trochu zaráží ta cena. Ano, pojede to hodně dobře, ale za ty prachy se dá pořídit konkurence s trochu jiným jménem (i když se třeba na okruhu nebude chytat). Prostě by mě zajímala ta potencionální klientela.