Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Gumpert Apollo na českém trhu

Michal Fokt Michal Fokt 28. 5. 2008
29
34
Zobrazit náhledy (29)
Gumpert Apollo Gumpert Apollo Gumpert Apollo Gumpert Apollo Gumpert Apollo Gumpert Apollo Gumpert Apollo Gumpert Apollo Gumpert Apollo Gumpert Apollo Gumpert Apollo Gumpert Apollo Gumpert Apollo Gumpert Apollo Gumpert Apollo Gumpert Apollo Gumpert Apollo Gumpert Apollo Gumpert Apollo Gumpert Apollo Gumpert Apollo Gumpert Apollo Gumpert Apollo Gumpert Apollo
Závodní speciál z Německa, schopný provozu na pozemních komunikacích, má na našem trhu oficiální zastoupení. Několik čísel: 478 kW, 850 Nm, 0-100 km/h za 3 s a 0-200 km/h za 8,9 s.

Gumpert Apollo vznikl jako alternativa okruhovým soutěžním vozům značky Audi, osmiválec 4,2 l uložený uprostřed tedy ani nemůže být od jiného výrobce. Jednotka vybavená pětiventilovou technikou dostala dvojité přeplňování a v základní verzi disponuje výkonem 478 kW při 6500 otáčkách a točivým momentem mamutích 850 Nm při 4000 ot/min. V nabídce jsou ale i další výkonové verze, za tučný příplatek lze mít variantu s 515 kW, případně s 588 kW.

Přenos síly na zadní kola zajišťuje šestistupňová sekvenční převodovka CIMA, o patřičnou trakci se stará diferenciál Torsen. Apollo zrychlí z klidu na stovku za pouhé 3 s a ručička tachometru mine rysku s údajem 200 km/h za 8,9 s. Spotřebu výrobce neudává, ale palivová nádrž o objemu 120 l leccos naznačuje.

Karoserie z laminátu, případně z karbonu, se podílí na velmi nízké váze vozu – pouze 1200 kg bez náplní. Nedávno tento vůz získal homologaci pro silniční provoz a tak se už tyto vozy mohou běžně prodávat. Zajímá vás, na kolik tahle bestie přijde? Nejlevněji ji bude možné koupit za 260 000 euro. Bez daně, pochopitelně. A za stejné peníze, přepočítávané aktuálním kurzem, si nyní můžete tohle auto objednat u oficiálního zastoupení značky u nás. Zatím si Apollo pořídilo v Evropě šest zákazníků a v České republice je prý první vážný zájemce. Není bez zajímavosti, že firma, která se dovozem zabývá, se věnuje též importu supersportů značky Pagani. A perlička na závěr - s logy společnosti Gumpert Czech dokonce vyrazí tento pro závodní okruh zrozený vůz i do šampionátu cestovních vozů FIA GT, kde se utká se soupeři v kategorii GT1.

Vnější rozměry d/š/v (mm)4460 / 1998 / 1114
Rozvor (mm)2700
Rozchod kol vpředu/vzadu (mm)1670 / 1598
Suchá hmotnost (kg)1200
Pneumatiky vpředu255/35 ZR 19
Pneumatiky vzadu345/35 ZR 19
Objem motoru (cm3)4163
Výkon (k (kW))650 (478) při 6500 ot/min
Toč. moment (Nm)850 při 4000 ot/min
Litrový výkon150 k (114,8 kW)/ 1 l
Max. povolené otáčky7200 ot/min
0 - 100 km/h (s)3,0 s
0 - 200 km/h (s)8,9 s
Objem palivové nádrže (l)120

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Avatar - Pierro
To je zlý sen
Pierro
| 28. 5. 2008
:yes: :yes:
To je zlý sen
figurka
| 28. 5. 2008
že by východní číslovka ? Za masturbačí model lze ozačit prakticky cokoliv. Každý má to svoje...
To je zlý sen
wolff
| 28. 5. 2008
Meisto do to udělá... To se podobnýma otuzeninama zabývá... A klientela...? Nějak sem říkal, že už se o nich nebudu zmiňovat..ale vím o kom je řeč...
Avatar - Pierro
To je zlý sen
Pierro
| 28. 5. 2008
figurko jestli tohle vyrobí bburago, tak schválně jestli uhodneš potenciálního klienta... >:-[] ??
To je zlý sen
figurka
| 28. 5. 2008
Ale to v žádném případě. Ta ironie byla společná, jak pro Apollo, tak pro to Lambo. U Apolla glemo kritizuje páčky z golfu, ale u ostatní se to děje v podstatě také (sdílení komponentů) U Apolla mě trochu zaráží ta cena. Ano, pojede to hodně dobře, ale za ty prachy se dá pořídit konkurence s trochu jiným jménem (i když se třeba na okruhu nebude chytat). Prostě by mě zajímala ta potencionální klientela.