Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Gumpert Tornante v „sériové“ verzi dorazí v roce 2015

Ondřej Pavlůsek Ondřej Pavlůsek 11. 3. 2014
66
3
Zobrazit náhledy (66)
Gumpert Gumpert Gumpert Gumpert Gumpert Gumpert Gumpert Gumpert Gumpert Gumpert Gumpert Gumpert Gumpert Gumpert Gumpert Gumpert Gumpert Gumpert Gumpert Gumpert Gumpert Gumpert Gumpert Gumpert Gumpert Gumpert Gumpert Gumpert Gumpert Gumpert Gumpert Gumpert Gumpert Gumpert Gumpert Gumpert Gumpert Gumpert Gumpert Gumpert Gumpert Gumpert Gumpert Gumpert Gumpert Gumpert Gumpert Gumpert Gumpert Gumpert Gumpert Gumpert Gumpert Gumpert Gumpert Gumpert Gumpert Gumpert Gumpert Gumpert Gumpert
Po odhalení zcela nového modelu se zástupci značky Gumpert na ženevském autosalonu rozhovořili i o její blízké budoucnosti.

Německý Gumpert po vyvrcholení svých finančních potíží v loňském roce nejprve působil dojmem, že se stane jedním z mnoha malosériových výrobců s nepříliš dlouhou kariérou, ale na letošním autosalonu v Ženevě se tato značka snaží dokázat pravý opak.

Hlavní pozornost návštěvníků expozice Gumpertu totiž přitahuje zcela nový model kompaktního dvoumístného kupé Explosion s přeplňovaným dvoulitrovým motorem v přídi, u nějž již bylo potvrzeno, že pochází od Audi.

Na premiéru zcela nového modelu navázal Harald Schlegel, šéf prodeje a marketingu automobilky Gumpert, v rozhovoru pro holandský magazín Autovisie potvrzením, že ji zachránil investor, který si přeje zůstat v anonymitě a zároveň poodhalil budoucnost své značky.

Vedle zcela nového Explosion, vyvinutého během jednoho a půl roku, se Gumpert hodlá dále věnovat modelu Apollo, jehož se od uvedení na trh v roce 2005 prodalo zhruba 60 kusů. V případě ženevské novinky očekává vedení automobilky, v němž nadále figuruje i její zakladatel Roland Gumpert, že se v příštích dvou letech vyrobí a prodá kolem 150 až 200 vozů.

Vedle nového Explosionu a pro Gumpert tradičního Apolla má ovšem v nabídce figurovat ještě třetí model, kterým se má stát oživený projekt Tornante. Toto supersportovní kupé s technikou Apolla ukrytou pod karoserií od milánské karosárny Touring Superleggera mělo premiéru na ženevském autosalonu v roce 2011, ale právě díky finančním problémům Gumpertu skončilo u ledu.

Nyní se údajně opět pracuje na dokončení jeho vývoje. Produkční model se má od původního konceptu mírně lišit a očekávají změny v designu zadních partií. Premiéra finálního provedení se má odehrát v příštím roce a je velmi pravděpodobné, že se uskuteční v Ženevě.

Gumpert Tornante má využívat prostorového rámu z chromolybdenových trubek a karbonového monokoku s povrchovými panely z kompozitních materiálů. Původní koncept měl disponovat dvojicí turbodmychadel přeplňovaným vidlicovým osmiválcem naladěným na výkon 515 kW (700 k) a je pravděpodobné, že tento motor dostane i sériový model.

Podobně jako Apollo se ani Tornante nemá stát masovou záležitostí a Gumpert jej hodlá vyrábět jen na objednávku. Na rozdíl od svého staršího sourozence zaměřeného na závodní okruhy má toto kupé s výrazně luxusnějším vybavením interiéru mířit především do běžného provozu.

Témata

Diskuse: Přidat názor

Avatar - flyboyeda
Nelíbí se mi, Apollo je mnohem hezčí
flyboyeda
| 11. 3. 2014
Gumpert je pro mě kapela jednoho hitu Apollo
Avatar - beibej
Podobnost
beibej
| 11. 3. 2014
tak to ani náhodou. Jag je superkrásnej a Gum se zase nepovedl.Jenže u Apolla to tak nevadí. Tady bohužel jo.
Avatar - niko78
Podobnost
niko78
| 11. 3. 2014
Nejaka podobnost tam je [odkaz]

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku