Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Gumpert Tornante v „sériové“ verzi dorazí v roce 2015

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (3)
Po odhalení zcela nového modelu se zástupci značky Gumpert na ženevském autosalonu rozhovořili i o její blízké budoucnosti.

Německý Gumpert po vyvrcholení svých finančních potíží v loňském roce nejprve působil dojmem, že se stane jedním z mnoha malosériových výrobců s nepříliš dlouhou kariérou, ale na letošním autosalonu v Ženevě se tato značka snaží dokázat pravý opak.

Hlavní pozornost návštěvníků expozice Gumpertu totiž přitahuje zcela nový model kompaktního dvoumístného kupé Explosion s přeplňovaným dvoulitrovým motorem v přídi, u nějž již bylo potvrzeno, že pochází od Audi.

Na premiéru zcela nového modelu navázal Harald Schlegel, šéf prodeje a marketingu automobilky Gumpert, v rozhovoru pro holandský magazín Autovisie potvrzením, že ji zachránil investor, který si přeje zůstat v anonymitě a zároveň poodhalil budoucnost své značky.

Vedle zcela nového Explosion, vyvinutého během jednoho a půl roku, se Gumpert hodlá dále věnovat modelu Apollo, jehož se od uvedení na trh v roce 2005 prodalo zhruba 60 kusů. V případě ženevské novinky očekává vedení automobilky, v němž nadále figuruje i její zakladatel Roland Gumpert, že se v příštích dvou letech vyrobí a prodá kolem 150 až 200 vozů.

Vedle nového Explosionu a pro Gumpert tradičního Apolla má ovšem v nabídce figurovat ještě třetí model, kterým se má stát oživený projekt Tornante. Toto supersportovní kupé s technikou Apolla ukrytou pod karoserií od milánské karosárny Touring Superleggera mělo premiéru na ženevském autosalonu v roce 2011, ale právě díky finančním problémům Gumpertu skončilo u ledu.

Nyní se údajně opět pracuje na dokončení jeho vývoje. Produkční model se má od původního konceptu mírně lišit a očekávají změny v designu zadních partií. Premiéra finálního provedení se má odehrát v příštím roce a je velmi pravděpodobné, že se uskuteční v Ženevě.

Gumpert Tornante má využívat prostorového rámu z chromolybdenových trubek a karbonového monokoku s povrchovými panely z kompozitních materiálů. Původní koncept měl disponovat dvojicí turbodmychadel přeplňovaným vidlicovým osmiválcem naladěným na výkon 515 kW (700 k) a je pravděpodobné, že tento motor dostane i sériový model.

Podobně jako Apollo se ani Tornante nemá stát masovou záležitostí a Gumpert jej hodlá vyrábět jen na objednávku. Na rozdíl od svého staršího sourozence zaměřeného na závodní okruhy má toto kupé s výrazně luxusnějším vybavením interiéru mířit především do běžného provozu.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (3)
Avatar - flyboyeda
11. 3. 2014 15:26
Nelíbí se mi, Apollo je mnohem hezčí
Gumpert je pro mě kapela jednoho hitu Apollo
Avatar - beibej
11. 3. 2014 12:18
Re: Podobnost
tak to ani náhodou. Jag je superkrásnej a Gum se zase nepovedl.Jenže u Apolla to tak nevadí. Tady bohužel jo.
Avatar - niko78
11. 3. 2014 11:06
Podobnost
Nejaka podobnost tam je [odkaz]