Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Gumpert Tornante by Touring: Německo-italská spolupráce

Ondřej Pavlůsek Ondřej Pavlůsek 3. 3. 2011
65
Zobrazit náhledy (65)
Gumpert Gumpert Gumpert Gumpert Gumpert Gumpert Gumpert Gumpert Gumpert Gumpert Gumpert Gumpert Gumpert Gumpert Gumpert Gumpert Gumpert Gumpert Gumpert Gumpert Gumpert Gumpert Gumpert Gumpert Gumpert Gumpert Gumpert Gumpert Gumpert Gumpert Gumpert Gumpert Gumpert Gumpert Gumpert Gumpert Gumpert Gumpert Gumpert Gumpert Gumpert Gumpert Gumpert Gumpert Gumpert Gumpert Gumpert Gumpert Gumpert Gumpert Gumpert Gumpert Gumpert Gumpert Gumpert Gumpert Gumpert Gumpert Gumpert Gumpert
První informace o připravované novince uvolnil Gumpert koncem ledna a v Ženevě se představil koncept nového modelu.

Již v lednu Gumpert zveřejnil, že nový model pojmenovaný Tornante bude výsledkem spolupráce s milánskou karosárnou Touring Superleggera. Tehdy také uvedl, že novinka bude dvoumístný Fast Tourer. Pod tímto označením si máme představit spojení elegantních linií vytvořených italskou karosárnou a německé techniky.

V Ženevě se představil pouze statický model Gumpertu Tornante by Touring, který je navržen, tak aby odpovídal novému šasi s vidlicovým osmiválcem umístěným před zadní nápravou. Snahou designérů bylo spojit elegantní tvary s odkazem na závodní vozy a zároveň vytvořit vůz, který své posádce nabídne také prostor a komfort.

Gumpert Tornante by Touring představuje sice zcela nový model, ale na jeho karoserii lze i přesto najít odkaz na základní linie současného modelu Apollo. Nejmarkantnější připomínkou má být rozmístění vstupů vzduchu v přídi, vystupující přední blatníky, křídlové dveře a také kapota motoru, při jejímž otevření se stejně jako u Apolla odkryje celá záď.

Základem dvoumístného kupé je kombinace prostorového rámu z chromolybdenových trubek a karbonového monokoku. Povrchové panely karoserie jsou vyrobeny z kompozitních materiálů.

Gumpert oficiálně potvrdil, že k pohonu má sloužit dvojicí turbodmychadel přeplňovaný vidlicový osmiválec naladěný na výkon 515 kW (700 k). Model Apollo poskytne šestistupňovou sekvenční převodovku TT40e s možností řazení pádly pod volantem. Současný zástupce značky je také dárcem zavěšení všech čtyř kol na dvojitých lichoběžnících.

Narozdíl od Apolla věnují designéři a konstruktéři při vývoji Tornante by Touring stejně velkou pozornost, jak aerodynamice, motoru, podvozku a dalším prvkům důležitým pro co nejlepší jízdní vlastnosti, tak i ergonomii a komfortu v interiéru.

Gumpert plánuje Tornante by Touring oficiálně zařadit do své nabídky od roku 2012 a ve stejném roce chce základní provedení doplnit o verzi s alternativním pohonem, ale prozatím neuvádí, jestli se bude jednat o diesel, hybrid nebo například LPG.

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor