Alko kalkulačka Naplavka 2019
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Harley-Davidson Roadster: Novinka s nádechem déja vu

Ondřej Pavlůsek Ondřej Pavlůsek 20. 4. 2016
17
7
Zobrazit náhledy (17)
Harley-Davidson Harley-Davidson Harley-Davidson Harley-Davidson Harley-Davidson Harley-Davidson Harley-Davidson Harley-Davidson Harley-Davidson Harley-Davidson Harley-Davidson Harley-Davidson
Harley-Davidson již mnohokrát dokázal, že umí stavět i jiné motorky než jen dlouhé a nízké choppery nebo kufříky ověšené cesťáky. Nejnovějším důkazem je novinka s prostým jménem Roadster.

Harley-Davidson pro letošní rok rozšiřuje nabídku verzí Sportsterů o model pojmenovaný Roadster, vzdalující se klasickým chopperům i cruiserům a mířící mezi obratné naháče. Svým jménem i vzhledem přitom tato novinka připomíná stejnojmenný model, na nějž lze narazit v nedávné minulosti.

Nový Roadster má podle oficiálních materiálů značky Harley-Davidson otevírat zcela novou kapitolu v historii řady Sportster. Milovníci tradice se přitom nemusí obávat radikálních zákroků do techniky nebo vzhledu.

Základem Roadsteru je stále trubkový rám, v němž je uložen vzduchem chlazený vidlicový dvouválec Evolution o objemu 1202 cm3, roztáčející zadní kolo prostřednictvím pětistupňové převodovky a ozubeného řemene.

Harley-Davidson prohlašuje, že je nový Roadster prvním Sporsterem, který je vybaven přední upside-down vidlicí s pružinami se třemi stupni tuhosti. Vzadu jsou použity tlumiče plněné dusíkem. Pozornost si zaslouží i zdvihy tlumičů, které jsou s hodnotami 114 mm vpředu a 81 mm vzadu nejvyšší mezi Sportstery.

Nasměrování nového Harley-Davidsonu mezi naháče vedle přední vidlice a zdvihů tlumičů odhalují i litá kola s tenkými paprsky, která obouvají pneumatiky 120/70R19 M/C vpředu a 150/70R18 M/C vzadu. Brzdový systém pak sází vpředu na dvojici kotoučů o průměru 300 mm v kombinaci s dvoupístkovými třmeny, jichž je užito i u zadní kotoučové brzdy. Standardem pro Roadster je ABS.

Design novinky vyvolává dojem lehkosti a na Roadsteru budeme jen těžko hledat něco zbytečného. Nad reflektorem je usazen jeden sdružený přístroj, kombinující analogový otáčkoměr s digitálním tachometrem a za ním jsou nízká řidítka, úzká nádrž a sedlo, které je 785 mm nad zemí. To spolu s umístěním stupaček za motorem dává jasný signál, že toto vážné není chopper. Sportovnější zaměření Roadsteru pak dokreslují i minimalistické blatníčky nebo kryty dvojice výfukových tlumičů.

Na trh má novinka vstoupit letos v květnu ve čtyřech barevných provedeních s cenou stanovenou na 10.400 eur bez DPH (zhruba 282.000 Kč).

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Avatar - romgator
No, nevím
| 22. 4. 2016
Přesně HD je fajn, ale Indián je holt Indián. To je bez diskuse.
Stačí se jen podívat. [odkaz]

:yes: :yes:
No, nevím
| 21. 4. 2016
Předposlední, ne? :-) :-)
Jak praví klasik, kdo nemá na Indiána, koupí aspoň Harleye:)
a jinak tahle buranská odnož motocyklového průmyslu má svoje nadšené publikum na každé větší vísce :yes: dva litry objemu, šedesát koní a strašný řev...
No, nevím
| 21. 4. 2016
No ta poslední věta je hodně odvážná ... ;-)
Avatar - CHerokee
No, nevím
| 21. 4. 2016
Tak u Sportsteru si vybere každý. Mi ta 1200 přijde dospělejší. Měl jsem kdysi 1200 custom, než jsem přesedlal na Wide Glide se 103 motorem. Celkově je teď řada sportsterů širší, aby oslovila více lidí. HD dělá nejhezčí motorky na světě! Softail Slim :yes:
Avatar - Magister
Dotaz...
| 21. 4. 2016
Souhlas, určitě by to bylo lepší než ta vata z videí z youtube.com

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku