Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Hartge – osmiválcové srdce pro BMW 1

Miroslav Kudělka
Diskuze (10)
Německý úpravce Hartge, specializující se na vozy BMW připravil pro autosalón v Essenu lahůdku v podobě pětilitrového osmiválce zabudovaného pod kapotu malého BMW řady 1.

Německý úpravce Hartge, specializující se na vozy BMW připravil pro autosalón v Essenu lahůdku v podobě pětilitrového osmiválce zabudovaného pod kapotu malého BMW řady 1.

Za základ úpravy posloužil pětilitrový osmiválec ze starší M5, který byl ještě posílen o 50 koníků na celých 450 k (331 kW) a točivý moment povyskočil na 510 Nm což poměrně nenápadnému vozu umožňuje dosažení rychlosti přes 300 km/h. Aby mohl být výkon tohoto motoru v BMW 1 vůbec využit, musel být vyvinut zcela nový výfukový systém, který je podstatně kratší než na originále M5. Pro dosažení řádného přenosu síly motoru na vozovku byl na zadní nápravě použit plně samosvorný diferenciál s delším převodem ze současné M3. Ze stejného zdroje pocházejí také přední brzdy s kotouči průměru 380 mm a osmipístokvými třmeny. Nastavitelné odpružení dodal Bilstein a kola mají průměr 19“. Přední náprava je obuta do pneumatik 235/35 R 19 a zadní 265/30 R 19.

Vzhledové úpravy byly provedeny jen velmi decentně. Na přídi je spoiler s mřížkou kryjící vstupy chladícího vzduchu a integrované mlhovky. Na zádi je centrálně umístěna dvojitá oválná koncovka výfuku, kterou obklopuje nově tvarovaná spodní část nárazníku. V interiéru je pro řidiče a spolujezdce uchystáno sportovní pohodlí ve skořepinových sedačkách. Před sportovním volantem je rychloměr s cejchováním do 320 km/h a celé by to mělo být k dispozici od jara 2005 za cenu kolem 105 tis. Euro.





reklamní sdělení:

… více o automobilech BMW se dozvíte na www.renocar.cz . Konkrétní ceny, technické specifikace, doplňkovou výbavu a zajímavou nabídku skladových vozů najdete na stránkách smluvního partnera BMW AG fa. RENOCAR BMW.

Miroslav Kudělka
Diskuze (10)