Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Hennessey Venom F5 konečně dorazí v sériovém provedení příští rok

Ondřej Pavlůsek Ondřej Pavlůsek 5. 2. 2019
20
2
Zobrazit náhledy (20)
Hennessey Venom F5 Hennessey Venom F5 Hennessey Venom F5 Hennessey Venom F5 Hennessey Venom F5 Hennessey Venom F5 Hennessey Venom F5 Hennessey Venom F5 Hennessey Venom F5 Hennessey Venom F5 Hennessey Venom F5 Hennessey Venom F5 Hennessey Venom F5 Hennessey Venom F5 Hennessey Venom F5
Hennessey Venom F5 se sice představil již před lety, ale až v letošním roce má být dokončen jeho vývoj. V příštím roce se má rozběhnout výroba. Milovníky starých pořádků pak potěší, že zůstane věrný přeplňovanému osmiválci.

Hennessey Venom F5 se v médiích poprvé objevil v roce 2014 a podle tehdejších plánů svých tvůrců měl být ve finální podobě představen v roce následujícím a první zákazník si jej měl odvážet v roce 2016.

Nakonec se vývoj poněkud protáhl a Venom F5 byl představován v produkčním provedení teprve začátkem listopadu 2017 v rámci tehdejší SEMA Show v Las Vegas. Výroba vozů pro zákazníky se pak ještě nerozběhla a pokračovalo se dál ve vývoji.

Ten John Hennessey rozhodně nehodlá i s ohledem na skutečnost, že Venom F5 má dosahovat rychlosti přes 300 mil v hodině (482,8 km/h), uspěchat. V rozhovoru pro magazín Top Gear nicméně uvedl, že skutečně finální provedení tohoto hypersportu má být uvedeno v roce 2020 a následně se má rozběhnout jeho výroba.

Vedle této informace pak John Hennessey uvedl, že v případě modelu Venom F5 hodlá zůstat věrný starým pořádkům v oblasti pohonu supersportovních vozů, čímž myslel, že neplánuje jeho elektrifikaci. Hennessey Venom F5 má tedy zůstat věrný spalovacímu motoru.

Základem modelu Venom F5 je monokok z uhlíkových vláken, v němž je před zadní nápravou uložen dvojicí turbodmychadel přeplňovaný vidlicový osmiválec o objemu 7,4 litru, disponující nejvyšším výkonem 1193 kW (1621 k) a točivým momentem 1762 N.m. Tyto hodnoty míří na zadní kola prostřednictvím sedmistupňové sekvenční převodovky s řazením pádly pod volantem. Na přání má být k dispozici i manuální převodovka.

Hennessey Venom F5 se vedle výkonů své pohonné jednotky pyšní i svou nízkou pohotovostní hmotností 1338 kg a špičkovou aerodynamickou karoserie. Pro předchozí model Venom GT byl uváděn koeficient odporu vzduchu 0,44, zatímco novinka má údajně jen 0,33 a nejvýraznější konkurent Bugatti Chiron pak 0,38.

Součástí výbavy supersportu se má stát na GPS založená kontrola trakce, která bude disponovat daty pro vybrané závodní okruhy včetně Nürburgringu, na nichž má pomoci s dosažením lepších časů.

Hennessey uvádí, že akceleraci z 0 na 300 km/h má Venom F5 zvládnout za méně než 10 s a méně než 30 s má trvat zrychlení z 0 na 400 km/h se zpomalením zpátky na 0 km/h. Maximální rychlost má být nad již zmiňovaným údajem 300 mil v hodině (482,8 km/h).

John Hennessey se svou firmou plánuje vyrobit jen 24 exemplářů modelu Venom F5, z nichž je polovina určena pro severoamerický trh a polovina pro zbytek světa. Základní cena je stanovena na 1.600.000 amerických dolarů (zhruba 36,5 milionu Kč).

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Avatar - fostek
Pěkné
fostek
| 5. 2. 2019
Jen spalovák?
Napraskej si přes hubu,šášo.
Spalovák třeba...donesl lidi na Měsíc.
A tak.
Pro úplný blbečky, co chtěj něco napsat...raketový motor je spalovací motor.
Avatar - CICERO
Pěkné
CICERO
| 5. 2. 2019
Na to, že je to jen spalovák, příjemné údaje... Možnost manuálu? SUPER :yes: Ale stejně ho rozdrtí Christian Von K. A jeho HYBRID HYPER MONSTER >:-[] Geneve vivat la Geneve 2019

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku