Historický milník: První registrovaný supersport Rimac Nevera je na světě!
Nejrychlejší produkční vůz na světě (sprint na čtvrt míle) se po několika letech konečně dočkal svého prvního registrovaného kusu.
Pokud bychom měli zmínit jednu automobilku, která nepatří mezi zaběhlé a o které je v poslední době (po právu) hodně slyšet, je to právě Rimac. Chorvatský výrobce supersportů Rimac Automobili vznikl v roce 2009 a od té doby urazil dlouhou a zajímavou cestu. Zakladateli Mate Rimacovi se podařilo se svým podnikatelským záměrem prorazit natolik, že v roce 2021 došlo ke spojení a vzniku skupiny ze značek Bugatti a Rimac. A Mate Rimac se zároveň stal generálním ředitelem právě nově vzniklé skupiny Bugatti-Rimac d.o.o.
Rimac představil koncept C_Two v roce 2018. O tři roky později se představila produkční verze Rimac Nevera. Chorvatský supersport se čtyřmi elektromotory se chlubí impozantním výkonem 1408 kW (1915 k) a točivým momentem 2360 Nm. Neuvěřitelná čísla Nevera doplňuje například ujetím čtvrt míle za 8,95 sekundy. To je o 45 setin lepší čas než v případě Bugatti Chiron!
Po čtyřech letech od představení konceptu přichází velký milník. První ze 150 plánovaných supersportů Rimac Nevera byl oficiálně registrován. Čísla obsažená v chorvatské poznávací značce “ZG 2360 NM” symbolizují hodnotu točivého momentu Nevery. Historicky první Rimac Nevera na silnice patří samotné společnosti, takže zůstane v domácím Chorvatsku. Vůz byl homologován pro celosvětový prodej, takže i přes nízký počet plánovaných exemplářů se může chorvatský supersport objevit ve všech koutech světa.
Díky široké škále individualizace by měl být každý ze 150 plánovaných Rimaců Nevera jiný. Co však budou mít všechny Nevery společné, je kromě zmíněného výkonu i baterie o kapacitě 120 kWh (dojezd 550 km), karbon-keramické brzdy Brembo, aktualizaci infotainmentu pomoci internetového připojení nebo takzvaný asistent Drive Coach, který pomocí třinácti kamer, šesti radarů a dvanácti ultrazvukových senzorů dokáže řidiči poradit nejlepší stopu na závodní trati.