Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Chorvatská střela udivuje svět. Rimac Nevera je nejrychlejší auto světa

David Bureš
Diskuze (91)

Rimac Nevera je čtyřmi elektromotory poháněný supersport s celkovým výkonem 1.408 kW. I díky tomu se stal rychlostním rekordmanem.

Chorvatská společnost Rimac se v oblasti superaut stává stále respektovanějším výrobcem, vždyť aktuálně dokonce spolupracuje s renomovaným Bugatti. Renomé jí vynesl elektrický pohon, který letos nově uvedenému Rimacu Nevera zajistil titul nejrychlejšího sériového automobilu na světě.

Nemluvíme tu však o absolutním rychlostním rekordu, z hlediska nejvyšší dosažené rychlosti, ale o sprinterské disciplíně. Rimac Nevera totiž zvládl zvlášť v Americe hojně sledovaný sprint na čtvrt míli překonat s úžasným časem 8,582 sekundy, což je rekord mezi sériovými automobily. V cíli vůz dosáhl rychlosti 269,52 km/h.

Jízda proběhla na kalifornské dragsterové trati Famoso Raceway, a to ve spolupráci se specialisty z firmy DragTimes. Právě z ní pochází Brooks Weisblat, který se při rekordní jízdě posadil za volant vozu. Rekord přitom zajel až na jedenáctý pokus, přesto vůz neprojevil snížení výkonu. Nevera mimochodem při jízdě obouvala sériové pneumatiky Michelin Pilot Sport 4S, díky čemuž je dosažený čas ještě úctyhodnější.

Na jízdu přitom dohlíželi tamější komisaři, díky čemuž se chorvatský supersport opravdu může pochlubit nezávisle potvrzeným světovým rekordem. Ten se přitom tak nějak očekával, již dříve prototyp Nevery během testování čtvrt míle zvládl překonat s časem 8,95 sekundy. Už tak byl významně rychlejší než Bugatti Chiron Sport, který v roce 2018 tuto disciplínu zvládl za 9,4 sekundy, což dokazuje, že elektrický pohon má zkrátka v akceleraci velkou výhodu.

S tím ostatně souvisí fakt, že největším soupeřem Rimacu z hlediska sprinterských dovedností je americká Tesla. Právě její Model S ve vrcholné verzi Plaid držel dosavadní sprinterský rekord. Čtvrt míle zvládl za 9,247 sekund, s rychlostí 244,8 km/h v cíli. Hodně se tak očekává od nové generace Tesly Roadster, který v rychlosti bude chtít říct přece jen více než velký luxusní model.

David Bureš
Diskuze (91)
20. 8. 2021 14:00
Re: parad, ale k cemu ?
Amen! :-) :yes: :yes: :yes:
20. 8. 2021 13:53
Re: závod
Zapomněl si říč - elektrofašistická budoucnost. A ano není vůbec jisté, že se ti elektrofašisté prosadí. :-)
Avatar - AnGeor
19. 8. 2021 17:04
Re: parad, ale k cemu ?
ty jo, tak jsem si nasel krivku vykonu posledniho FoFo ST a to je gradace teda... presne jak jsem psal vyse, nic takoveho neexistuje dnes...
na zacatku kopanec a pak uz to jenom jde dolu, takze ve finale s tim musis jezdit jako s dieselem

https://remus.eu/media/wysiwyg/news/PKW_PRODUKTINFO/2021/11/LD_Ford_Focus_ST_Mod20.jpg
Avatar - kari.laz
19. 8. 2021 16:36
Re: závod
Rakousko je taky pro mně jasná volba. Levnější i nejspíše kvalitnější. Obrazně ale na nájezd to stačilo Itálie a Zpět (pokud se jednalo o horní destinace)
Avatar - Ozzman
19. 8. 2021 12:04
Re: parad, ale k cemu ?
Možná by mne to přinutilo udělat větší ekologickou stopu a sednout na letadlo.... :D