Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Holden Commodore: Modernizace kompletní modelové řady

Ondřej Pavlůsek Ondřej Pavlůsek 1. 9. 2010 • 15:03
35
15
Zobrazit náhledy (35)
Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth
Australská automobilka Holden představuje modernizované provedení modelové řady Commodore s interním označením VE Series II pro modelový rok 2011.

Holden v současnosti nabízí již čtrnáctou generaci modelové řady Commodore, která je zároveň již čtrnáct let po sobě nejlépe prodávaným automobilem na domácím trhu. Modernizované provedení pro modelový rok 2011 nese interní označení VE Series II a vychází z generace VE uvedené v roce 2006. Facelift se týká designu exteriéru i interiéru, výbavy i techniky.

Základní nabídku verzí modelové řady VE Series II tvoří pro modelový rok 2011 verze Omega, Berlina, Calais a Calais V-Series. Zájemce o sportovně laděné sedany uspokojí Commodore SV6, SS a SS V-Series. Všechny tyto verze jsou k dispozici s klasickou čtyřdveřovou karoserií sedan nebo jako praktické kombi s označením Sportwagon. Pick-up Ute je nabízen pouze ve verzích Omega, SV6, SS a SS V-Series.

V rámci modernizace mají všechny modely řady VE Series II nový přední nárazník, přepracovanou masku chladiče a optiku hlavních světlometů. Sedany mají na víku zavazadlového prostoru integrován malý spoiler. Nový je i design litých kol a paleta 12 standardních laků karoserie nyní obsahuje čtyři nové odstíny.

Sportovně laděné verze SV6, SS a SS V-Series mají agresivnější tvarovaný přední nárazník, širší blatníky, nástavce prahů, přepracovaný zadní nárazník a sedany jsou vybaveny rozměrným spoilerem na zádi. Standardem pro SV6 a SS jsou 18palcová kola, zatímco SS V-Series stojí na 19palcových kolech.

V případě interiéru došlo na modernizaci středové konzoly a palubní deska je nyní více orientována na řidiče. Již v základním provedení Omega je standardem 6,5palcová dotyková obrazovka multimediální systému iQ. Ten zahrnuje satelitní navigaci, audiosystém pro CD, MP3 i WMA a rozhraní Bluetooth. U verzí SV6, SS a SS V-Series jsou mimo jiné standardem sportovní sedadla.

Automobilka se u modelového roku 2011 zaměřila i na snížení spotřeby paliva, která je nyní u některých verzí až o 12 % nižší. K tomuto výsledku přispívají úpravy aerodynamiky všech karosářských verzí, zásahy do techniky a použití pneumatik s nízkým valivým odporem. Motory 3.0L V6 a 6.0L V8 mohou nyní spalovat kromě benzinu i biopalivo E85.

Paleta pohonných jednotek i v modelovém roce 2011 obsahuje dvojici šestiválců s přímým vstřikováním paliva o objemu 3,0 litru a 3,6 litru. Menší motor disponuje výkonem 190 kW (258 k) při 6700 min-1 a točivým momentem 290 Nm při 2900 min-1. Větší jednotka má výkon 210 kW (285 k) při 6400 min-1 a točivý moment 350 Nm při 2900 min-1.

Vrcholnou motorizaci představuje zážehový osmiválec o objemu 6,0 litru s výkonem 270 kW (367 k) při 5700 min-1 a točivým momentem 530 Nm při 4400 min-1. U všech verzí jsou standardně poháněna kola zadní nápravy prostřednictvím šestistupňové automatické převodovky, kterou může u vybraných modelů nahradit šestistupňová manuální převodovka.

Témata
5. 9. 2010 01:35
Re: Pick-up
To se vam asi bude libit tohle:
[odkaz]
Holden sedan a ute v Top Gear. Ute zajel stejny cas jako Aston Martin DB9.
5. 9. 2010 01:19
Re: UTE
Nechtel jste rict, ze tabulkove zrychli o 8 setin sekundy rychlejsie?

Aurion V6 3.5L
Power: 200kW/6200rpm
Torque: 336Nm/4700rpm
0-100km 7.42s

Commodore V6 3.6L
Power: 210kW @ 6400rpm
Torque: 350Nm @ 2900rpm
0-100km 7.5s

Co se tyce jizdnich vlastnosti, lepsi prubeh tocivyho momentu a pohon zadnich kol u Commodora je hodne znat. Mel jsem moznost porovnat Holden Commodore, Toyota Aurion a Ford Falcon na stejne trati. Toyota byla z velkym naskokem nejhorsi. Prenosy vibraci od predniho pohonu pri akceleraci, preposilovane rizeni jakoby s gumovou prevodkou.
Pri slove kvalita se mi vybavi 11 milionu Toyot svolanych za poslednich 12 mesicu.

Stribrny plasty v interieru Aurionu at kazdy posoudi sam. Mimochodem, v reale vypadaji jeste hur nez na fotkach.
Aurion:
[odkaz]
Commodore:
[odkaz]
Avatar - Sonny Crockett
3. 9. 2010 16:40
Re: Pick-up
Jo to je luxus :yes: Bohužel v ČR nesehnatelný :-( Dost se mi líbí třeba Fiat Strada Sporting viz: [odkaz]

Jenže to je s dostupností to samé ;-\ V týhle zemi je prostě výběr aut dost žalostný.
3. 9. 2010 08:33
Re: Pick-up
Ak sa ti pacia pickapy vygoogluj Holden Crewman. ;-)
3. 9. 2010 08:30
Re: UTE
3.6 V6. Mam ho sluzobny. Osobne by som si Holden nikdy nekupil.Citim sa vnom ako keby som soferoval ostrov. Toyota Aurion 3.5 V6 sa predava lacnejsie. Zrychli o 3 sekundy rychlejsie a v meste ma 12L/100. O kvalite ani nehovorim.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku