Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Honda 3R-C: Elektricky, futuristicky a po třech kolech

Aleš Dragoun
Diskuze (3)
Honda přiveze do Ženevy nejen již známý koncept EV-N, ale také novinku v podobě studie 3R-C.

EV-N, který měl premiéru již loni v Tokiu, je čtyřkolový minivůz s elektrickým pohonem, jehož tvary byly inspirovány typem N360 z roku 1967 (větší N600 se objevil i v tehdejším Československu). Honda 3R-C je naproti tomu futuristická tříkolka, jediné, co oba vozy spojuje, je pohon elektromotorem.

Extravagantní tříkolka pojme jen jednoho cestujícího. Pro městský provoz to ale zcela dostačuje, vždyť kdy jsou konvenční automobily obsazeny při krátkých jízdách po velkých metropolích dvěma pasažéry? Veškeré pohonné ústrojí je umístěno v podvozku netradičního vozidla, což snižuje jeho těžiště a zlepšuje stabilitu.

Pokud je 3R-C v klidu, prostor pro řidiče je uzavřen pod průhledným krytem. Při jízdě pak tento kryt slouží jako větrný štít, který osobu uvnitř chrání před turbulencemi a povětrnostními vlivy. Sedalo je v interiéru doslova utopené, bezpečnost jediného pasažéra samozřejmě hrála prvořadou roli. Ten může pro svá malá zavazadla využít uzamykatelnou schránku, která je umístěna před ním.

Studie 3R-C byla vytvořena designéry ve výzkumném centru Honda R&D v Miláně. Díky svým tvarům je hudbou spíše vzdálenější budoucnosti, což se ovšem nedá říci o třetím exponátu Hondy v Ženevě. Tím je vodíková FCX Clarity, kterou japonská automobilka vyrábí v malých sériích a pronajímá ji zákazníkům v Japonsku a USA.

Aleš Dragoun
Diskuze (3)
Avatar - T613
28. 2. 2010 01:00
Re: Nechápu výhody této koncepce...
obratnost v přecpaných asijských městech, v porovnání se skútry obrovská bezpečnost a to vše při velice snadném parkování.
27. 2. 2010 18:53
Nechápu výhody této koncepce...
V čem vidí Honda výhodu svého výtvoru? Je to tříkolové - takže šířka jako auto, ale stabilita mizerná. Je to vysoké, hlavně člověk sedí až absurdně vysoko. Ochrana třeba před deštěm nebo pálícím slunkem chybí, vozidlo nemá střechu.
Snaha o inovace je hezká věc, ale tento výtvor nemá žádná plus. Místo toho je naprosto nepraktický a nepoužitelný. To už by udělali líp, kdyby nacpali baterky do Velorexu. :no:
Avatar - delphino
26. 2. 2010 09:13
řeknu rovnou že je to skůtr
sem si pořád říkal, jak je to tříkolka, kapotovaná téměř nepraktická a pak tam daj konečně člověka a zjistím, že to je pěkný tříkoloví skůtr a už ne nepraktický