Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Honda Civic 2017: V Evropě pouze s turbomotory

Michal Fokt
Diskuze (24)
Honda oficiálně potvrdila, že příští generace Hondy Civic, která se začne prodávat zkraje roku 2017, bude poháněna pouze motory s turbem.

Honda coby expert na atmosférické čtyřválce? To už se stává minulostí, tedy minimálně co se týče Evropy a kompaktního modelu Civic. Až na jaře 2017 začne prodej desáté generace Civicu, v technických specifikacích najdete pouze motory s přeplňováním turbodmychadlem - a to i ty benzinové. Honda již dříve oznámila, že Civic bude vybaven motorem 1.5 VTEC Turbo, nebylo ale jasno o tom, jakou bude mít Civic základní motorizaci.

Teď už je jasné, že japonský kompakt rozšíří řady tříválců, nabídka totiž bude začínat na motoru 1.0 VTEC Turbo. Honda zatím oficiálně neprozradila jeho specifikace, přece jen nás od debutu dělí více než rok, ale neoficiálně se hovoří o výkonu 94 kW a točivém momentu 200 N.m, v kombinaci výhradně se šestistupňovým manuálem.

Co se týče silnějšího čtyřválce 1.5 VTEC Turbo, ani v jeho případě zatím neznáme parametry, ovšem s ohledem na to, že americký sedan Civic má 130 kW a 200 N.m, lze očekávat podobný výsledek i v této části světa. Proslýchá se, že patnáctistovka bude kromě manuálu nabízena též s dvouspojkovou převodovkou.

Společnost jim bude dělat dvoulitr z Civicu Type R a pochopitelně turbodiesel 1.6 i-DTEC, dost možná i ve 118kW verzi se dvěma turby. Dá se očekávat, že podobnou proměnou pohonných jednotek projdou postupně i modely HR-V, CR-V a Jazz. V Americe Honda zatím motory kombinuje, Civic lze mít v základní verzi s atmosférickým 118kW dvoulitrem.

Michal Fokt
Diskuze (24)
30. 10. 2015 19:21
Re: Koniec atmosfér
A 2.3 pětiválec není do 2,5 litru? Nebo to chceš shodit ze stolu, protože se ti to nehodí? :-)

OK, v tom případě tu máme VTi motory Peugeotu a Citroenu (např. 1.4, 1.6). BMW mělo variabilní časování VANOS v roce 1992 (2.0, 2.4, 2.8 i 3.2), od roku 2001 jako Valvetronic, kdy proměnné časování doplnil i proměnný zdvih u motoru 1,8. Ford to měl u Focusu 2. generace u motoru 1.6 Ti-VCT.

Alfa Romeo měla variabilní časování v roce 1980 ve Spideru! Vesele jej používala i v motorech Twin Spark (1.4, 1.6, 1.8, 2.0). Rover jej používal v roce 1995 pod názvem VVC u motoru 1.8. Jinak, jednoduchou metodu proměnného časování ventilů měly dokonce i některé verze motoru 1.8T od VW.
30. 10. 2015 12:00
Re: Koniec atmosfér
stagnoval a nikam sa neposunul, tak to mas potom strasne jednoduchy pohlad, tebe pricina a nasledok nic nevravia,
30. 10. 2015 11:54
Re: Koniec atmosfér
Mino21 dobre pises, ale ber bezny objem u beznej kofekcii- 4valce a do objemu 2l, ..2,5,
Avatar - CommonUser
29. 10. 2015 13:46
Re: Koniec atmosfér
Turbobenzin vo vsetkom lepsi ??? Fakt ?
Tak si zober tie motory na dialnicu (najlepsie nemecku) a potom si pozri, co kolko zere pri akych vykonoch. Polo 1,2 TSI (autobild) pri 140 km/h v dlhodobej zatazi 14 litrov !
Pozrel si porovnanie na autoforum ?
Lepsia dynamika ? To je taky pocit - pretoze mas vyssie delta tlaku v danych otackach, ale prdlajz to hovori o realnej dynamike. Ak mam podobne vykony a viem radit, tak v pdobnych autach pojdem podobne. 1,2 TSI je nad 4000 zdechla opice. 6500 tam das tak mozno na 2ke.
Vacsina testov na xx tkm ukazuje ovela prudsi pokles vykonu turba a dalsie problemy.
Retiazkove orgie zahrnuju komplet VAG, PSA, BMW, okrem dalsich zabaviek vyplyvajuce so zastavbou turba. Reci o nakladoch neberiem.
Neviem co s cim porovnavas. Dufam, ze 20 rokov staru 1,6 MPI s 1.6 EB.
Ale porovnatelne motory urcite nie => vyssi vykon.
Tebe odporucam navstivit Porsche muzeum, najdes tam 1,5 Turbo so 700PS zo 70 rokov. To ta odrovna.
29. 10. 2015 13:27
Re: Koniec atmosfér
Souhlasím s tím, že Honda nemá moc co postavit proti silnějším turbům. Otázkou je, na jakém obutí jsi zkoušel tu 1.8. Já teď na dvoulitru v Accordu přezul na zimní (ze 17" na 16") a musím říci, že to udělá docela slušný rozdíl v pocitu dynamiky auta (otázkou je, zda se změní i skutečná dynamika, každopádně pocit je dost jiný).