Honda Civic 2017: V Evropě pouze s turbomotory
Honda coby expert na atmosférické čtyřválce? To už se stává minulostí, tedy minimálně co se týče Evropy a kompaktního modelu Civic. Až na jaře 2017 začne prodej desáté generace Civicu, v technických specifikacích najdete pouze motory s přeplňováním turbodmychadlem - a to i ty benzinové. Honda již dříve oznámila, že Civic bude vybaven motorem 1.5 VTEC Turbo, nebylo ale jasno o tom, jakou bude mít Civic základní motorizaci.
Teď už je jasné, že japonský kompakt rozšíří řady tříválců, nabídka totiž bude začínat na motoru 1.0 VTEC Turbo. Honda zatím oficiálně neprozradila jeho specifikace, přece jen nás od debutu dělí více než rok, ale neoficiálně se hovoří o výkonu 94 kW a točivém momentu 200 N.m, v kombinaci výhradně se šestistupňovým manuálem.
Co se týče silnějšího čtyřválce 1.5 VTEC Turbo, ani v jeho případě zatím neznáme parametry, ovšem s ohledem na to, že americký sedan Civic má 130 kW a 200 N.m, lze očekávat podobný výsledek i v této části světa. Proslýchá se, že patnáctistovka bude kromě manuálu nabízena též s dvouspojkovou převodovkou.
Společnost jim bude dělat dvoulitr z Civicu Type R a pochopitelně turbodiesel 1.6 i-DTEC, dost možná i ve 118kW verzi se dvěma turby. Dá se očekávat, že podobnou proměnou pohonných jednotek projdou postupně i modely HR-V, CR-V a Jazz. V Americe Honda zatím motory kombinuje, Civic lze mít v základní verzi s atmosférickým 118kW dvoulitrem.