Honda Civic má nový Aero Pack
Honda v posledních letech designem některých svých aut ráda šokuje a výjimku neudělala ani v případě deváté generace evropského Civicu, jenž tak navázal na tradici předchozí "osmičky". Opět s bipolárním efektem - pozorovatel si auto buď zamiluje, nebo ho bude nesnášet.
Tak proč do modelové řady, které momentálně čítá pouze pětidveřový hatchback, jenž by měl snad už na sklonku letošního roku doplnit kombík, nevnést ještě více kontroverze? Tu rozhodně vyvolá do nabídky nově zařazený Aero Pack. Využívá sice spoiler zadního nárazníku s integrovaným difuzorem z původního Sport Packu, doplňuje ho ale o radikálně stylizovaný přední nárazník, jenž jako by utekl z kanceláře vývojářů verze Type R, ohlášené na rok 2015.
Z přídě zmizel charakteristický černě lakovaný díl, stylizující roztažená křídla a spojující opticky oba přední světlomety s maskou a spodní hranou předního nárazníku, takže se zvýraznil jejich tvar a nahradil je aerodynamicky optimalizovaný díl, jehož spodní část tvarově připomíná řešení, použité u supersportů značky Lamborghini.
Civic 9G, při jehož vývoji karoserie už od počátku hrála aerodynamika významnou roli, je tak nyní ještě aerodynamičtější ...a diskuze ohledně jeho designu i díky tomuto novému řešení určitě hned tak neutichnou. Zdá se, že Japonci teď na aerodynamiku hodně dají, dost možná nás čeká nová éra vozů z Nipponu.
Jako bonus přidává Honda do nabídky příslušenství nový pětipaprskový design kol Argon, existující v rozměru 17 a 18 palců. Cenu vám raději neprozradím, lidé neznalí obvyklých sum za podobné libůstky u japonských značek by si mohli myslet, že jsem zešílel, nicméně 21 tisíc za kompletní přední nárazník a 14 za zadní díl není nic tragického.