Honda Civic Tourer Concept: kombi jako břitva
Honda už nás vloni v Paříži navnadila na letošní Ženevu skicou siluety kombíku Civic a v únoru už předložila nákres, vcelku reálně ukazující podobu zadní partie rodinnější verze japonského kompaktu, nyní už jsme se dočkali oficiálního odhalení.
Kombíky už dnes rozhodně nejsou jen neforemnými krabicovými deriváty výchozích modelů a Civic Wagon patří k těm vozům, které se dají považovat za atraktivnější, než pětidveřová verze. Sází na výrazně sportovní styl, charakterizovaný velkým střešním spoilerem, vizuální absencí zadního sloupku karoserie a světlomety ve stylu modelu Accord Tourer a rozměrnou koncovkou výfuku, umístěnou uprostřed velkého difuzoru zadního nárazníku. Kvůli zachování proporcí mezi spodní a horní částí karoserie byla změněna celá spodní linie oken, která stoupá pozvolněji.
Příď dostala trošku LED ozdob, novou masku chladiče a přední blatníky jsou lehce vytažené, což jsou ovšem zcela jistě změny, které se do sériové výroby nedostanou, stejně jako centrálně vedený výfuk, všechno ostatní ale zůstane zcela jistě beze změn.
Dostupné informace o autě se od posledně nezměnily, takže stále můžeme spekulovat o velikosti kufru, o kterém Honda prozradila jen to, že bude jeden z největších ve třídě. Už Civic 5D se pyšní v nižší střední třídě bezkonkurenčními 477 l (bez započtení prostoru pod podlahou je to 401 l) a není tak vůbec vyloučeno, že by mohla být v ohrožení rekordní hodnota 610 l Škody Octavia Combi a to ve výrazně (aero)dynamičtějším kabátě.
Pro Civic Wagon bude zřejmě optimální motorizací nový dieselový motor 1.6 i-DTEC s 88 kW a 300 N.m, v nabídce ale bude zřejmě i kompletní škála tradičnějších motorizací, tedy benzinové motory 1,4 l/73 kW a 1,8 l/104 kW spolu s turbodieselem 2,2 l/110 kW. Do prodeje se Civic Tourer dostane na jaře příštího roku.