Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Honda Civic Tourer: Praktické UFO v sériové podobě

Aleš Dragoun
Diskuze (286)
Do IAA ve Frankfurtu sice zbývá prakticky ještě měsíc, ale Honda to už nevydržela a odhalila produkční verzi kombíkového Civicu.

Design Civicu Tourer není žádným překvapením, koncept přivezla Honda už v březnu do Ženevy a sériová podoba se od něj nijak extrémně neliší, pouze v detailech. Je zkrátka jen trochu civilnější a auto na fotkách má jiná kola. Praktická varianta přebírá tvarové prvky hatchbacků - tedy výrazné prolisy blatníků, hranaté světlomety a částečně černou masku chladiče. Střecha je samozřejmě delší a Honda jí říká „plovoucí“, výraznou modifikací prošla vizuálně propojená koncoví světla. Ale vše jsme vlastně viděli již na jaře.

Tourer dostane pod kapotu dva motory. Prvním je zážehová atmosférická čtyřválcová osmnáctistovka i-VTEC se 104 kW (141 k) a 174 N.m, druhým malý turbodiesel 1,6 i-DTEC s 88 kW (120 k) a rovnými 300 N.m. Výkonové specifikace sice automobilka ještě oficiálně neuvolnila, ale od hatchbacků, ani SUV CR-V se jistě neliší. V Británii vyráběný agregát z řady Earth Dreams je celohliníkový a tudíž velmi lehký. Mechanické tření bylo sníženo na úroveň benzinových jednotek. K mání bude přímo řazená převodovka i automat a také adaptivní tlumiče ADS (Adaptive Damper System) s třemi možnostmi nastavení: komfortním, běžným a sportovním režimem. Ve výbavě nechybí ani moderní elektroničtí bezpečnostní pomocníci.

Přední osvětlení nepostrádá moderní denní diody, které už se stávají v nižší střední třídě naprosto běžnou záležitostí. Do zavazadelníku se vejde až 1668 l, kouzlení se sedačkami Magic Seats vytvoří po sklopení jedním pohybem rovnou podlahu. Údaj samozřejmě odpovídá naplnění „kufru“ až po střechu. Většina konkurence, která dokáže vytvořit tak akorát schody, se v praktičnosti od Hondy může učit! Zadní lavice je asymetricky dělená v poměru 60:40. Základní hodnotu v pětimístném uspořádání a s bagáží pod krytem představuje také více než slušné číslo: 624 l. Kryt samotný lze uložit do k tomu určené schránky, není-li potřeba. Další místo pro drobnosti najdeme pod podlahou. Nakládací hrana byla snížena oproti pětidveřovým Civicům o výrazných 137 mm!

Na konstrukci se nic neměnilo, takže palivová nádrž se stále nachází pod předními sedadly. Vnější design sám výrobce považuje za sportovní, originální je v dnešní době částečně zasklený D-sloupek. Tvary jsou dílem evropského výzkumného a vývojového týmu, zodpovědným mužem je Adrian Killham.

Další podrobnosti o Civicu Tourer si Honda zřejmě nechá až do Frankfurtu. Nové kombi se bude vyrábět v britské továrně a koupíme si jej na začátku příštího roku.

Aleš Dragoun
Diskuze (286)
13. 8. 2013 14:18
Re: takááá škodáá
V civicu "zhrbeny skrceny stlaceny " . Tý jo, ty měříš určite 2,3m >:-[] Mám 190cm a vejdu se krásně dopředu i dozadu a to jak v 8.g , tak i v 9.g
13. 8. 2013 13:42
Re: Třídní etalon praktičnosti
magic seats-v praxi skoro nevyužitelné 8-s No vidíš, já si za ně chrochtám. Holt když někam jedu prckem(civicem) a ne MPV, tak magici zachrání i jinak předem prohrané boje "dostat věci a lidi" do "malého" auta. Praxe se bohužel rozchází s tvou teorií od stolu ;-)
12. 8. 2013 19:27
Re: Zajímavé
Ale (snad) to aspon trochu snizi pocet zvastu :-)
I kdyz....nekteri muzou mit 50 palcu dolu a furt melou blbosti, tak nevim >:D
Avatar - SCHROJF
12. 8. 2013 18:30
Re: Živé foto kombíku
Bol som v tom,ze Hondu s batohom,ako hovorim CRVecku nic neprekona,no zrejme som sa mylil... ;-)
Avatar - nalimer
12. 8. 2013 16:46
cena - o 1.200€ viac
Kombi bude plošne o 1.200€ stáť viac, ako HB. v predaji od februára 2014.