Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Honda Civic Tourer: Přes Evropu za 2,82 l nafty

Michal Fokt
Diskuze (18)
Honda Civic Tourer se zapsal do Guinnessovy knihy rekordů, když projel 24 sousedících evropských zemí se spotřebou jen lehce nad 2,8 l nafty.

Nový 1,6litrový turbodiesel Hondy vykazuje v modelech Civic a Jazz velmi sympatickou spotřebu, což inspirovalo automobilku k pokusu o zápis do Guinnessovy knihy rekordů a tak zrealizovala akci Real Fuel Challenge, jejímž cílem bylo projet 24 sousedících evropských států s co nejnižší spotřebou a současně dle regulí zmíněné instituce.

O rekord usilující Honda Civic Tourer 1.6 i-DTEC nakonec ujela 13.498 km se spotřebou 2,82 l nafty na 100 km, což znamená, že na nádrž zvládla v průměru 1500 km. Náklady na pohonné hmoty za celou cestu tak vyšly jen na 645 euro. Posádka Fergal McGrath a Julian Warren zvládla najet každý den přibližně 600 km a na cestě byla zhruba 7,5 hodiny. Holt pracovní doba je pracovní doba... :)

Možná si ještě vzpomínáte, že jsme vůz v podobném Civicu Tourer doprovázeli na jeho cestě přes Slezsko a Moravu a v rámci této "sledovačky" zvládli trasu za 3,07 l, tedy zhruba o čtvrt litru "žravěji", avšak s vozem vyšší výbavové specifikace a na 17" kolech. Je tedy zřejmé, že dieselová šestnáctistovka Hondy umí být opravdu úsporná. Jak moc, to už záleží jen na vašem jízdním stylu.

Michal Fokt
Diskuze (18)
Avatar - KubikCv
7. 7. 2015 23:45
klasika
být to článek o rekordní spotřebě tédéíčka v klenotu z Bolky...tak je to na 5 stran a 160 fotografií :no:
Avatar - skejpa
7. 7. 2015 12:55
Re: Slušná práce
Honda jako taková je samozřejmě daleko spolehlivější než koncern. Ale pokud jde o naftové motory, zase tak moc bych si nevyskakoval. To samé platí o Mazdě a Toyotě. Nafta je prostě ošemetná záležitost.
Avatar - skejpa
7. 7. 2015 12:53
Re: Slušná práce
Kéž by si měl pravdu. Jinak souhlas.
Avatar - skejpa
7. 7. 2015 12:52
Re: Slušná práce
To je fakt.
Avatar - TeeJay
7. 7. 2015 12:50
Re: Slušná práce
Co se nafťáků týče, tam panuje vcelku vzácná shoda japonské a evropské produkce. problémy má Toyota, Mazda, Nissan už z principu, aj Subaru, hondí 2.2 ale byla téměř bez závad, zpočátku sem-tam zazlobily vstřiky a turba, ale spíš ojediněle, než Honda přiškrtila dodavatele. Prakticky jedinou vážnější závadou byly praskající svody. I to je sice nemilá, ale vcelku laciná závada. ;-)

Takže počítám, že bum-bum bude i v případě 1.6 i-DTEC méně časté, než jinde.