Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Honda Civic Type R se rozloučí limitkou Black Edition

Michal Fokt
Diskuze (2)
Posledních 100 vyrobených exemplářů ostrého Civicu vznikne v rozlučkové sérii Black Edition. A čekání na novou generaci bude velmi krátké.

Hondu už po rozpačitém "zeleném" období kdekdo odepisoval, ale záchrana přišla v hodině dvanácté. Ačkoli s tím Japonci vůbec nepočítali, nakonec se rozhodli podpořit pošramocenou image na poslední chvíli další generací ostrého Civicu Type R. Muselo to hodně bolet, Honda neměla motor a vývoj auta trval skoro tři roky, což zhruba rok a půl výroby rozhodně nemohl zaplatit. Ale stálo to za to, o Hondě se za poslední dva roky mluvilo tolik, jako už dobře dekádu ne, Japonci totiž kromě rychlosti na Nürburgringu ukázali i to, že dokáží postavit charakterní i turbomotor a přenést jeho sílu efektivně na asfalt.

Ale ve Swindonu už musí auto udělat místo novému Civicu 10. generace a tak výroba Type R pomalu končí. Honda však ještě pro prominentní britský trh vytvořila limitovanou sérii Black Edition. Nebývá to úplně běžné, ale auto má opravdu černý lak, od ostatních černých CTR jej ale odlišuje barva červená. Auto dostane rudé křídlo a dekory výdechů ventilace, novinkou je také nová barevná kombinace čalounění sedadel.

Ostatní červené ozdoby už jsou standardem verze GT, z ních Black Edition vychází - pásky na předním lipu, zadním difuzoru a kolech a lakované třmeny. Honda nepředpokládá, že by série dlouho stála na skladech dealerů a to i přesto, že už v březnu bude v Ženevě představen nový Civic Type R na bázi přicházející 10. generace, jenž by se měl začít prodávat ještě v průběhu letošního roku. Ten převezme motor 2.0 VTEC Turbo ze současného modelu, ale zatím není známo, o kolik se zvýší jeho parametry.

Michal Fokt
Diskuze (2)
Avatar - white label
17. 1. 2017 15:41
CTR
Sotva přišel už odchází..., u verze BE bych čekal i nějaký ten technický bonus.
"Auto dostane rudé křídlo ...", křídlo zůstalo černé, jen jeho "bočnice" jsou červené.
Avatar -
anonym
17. 1. 2017 14:11
PARADOX
Paradoxně Honda uměla vždycky právě ta turba (viz např. výsledky ve F1), zatímco atmosféráky jí nikdy moc nešly. Je to taková životní ironie...