Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Honda Civic Type R Sedan

Michal Fokt
Diskuze (92)
Vymazlený sporťák pouze pro země, co jezdí po špatné straně silnice.

Evropa má svůj sportovní model Civic Type R postavený na základě třídveřového modelu, ten však není určen pro zámoří. Proto má Amerika sportovní kupé a sedan Si a čtyřdveřovou karoserii dostal i sportovní Civic Type R pro japonský trh. Vůz vychází ze sedanu, který se prodává i nás, prošel však řadou sportovních úprav. Vzhledem k tomu, že je Civic Type R v Japonsku využíván často pro okruhové závodění, ten samý dvoulitr i-VTEC, který dodává v evropské specifikaci 201 koní, byl vyladěn na výkon 225 koní (165 kW) při 8000 otáčkách a jeho točivý moment vrcholí hodnotou 215 Nm při 6100 otáčkách. Lepší trakci a chování v zatáčkách zajistí diferenciál Torsen s omezenou svorností. Stejně jako evropská verze disponuje CTR elektronickým plynem a šestistupňovým manuálem. Dynamické parametry Honda na svých stránkách neuvádí, nebudou se však patrně příliš lišit od těch evropských.

Brzdnou soustavu na rozdíl od Evropy dodalo Brembo a zatímco v Evropě si CTR vystačí s průměrem předních disků 300 mm, Japonci dostali k dispozici kotouče o průměru 320 mm, do nichž se zakusují čtyřpístkové třmeny. Nasávací otvory v bocích předního nárazníku jsou na rozdíl od mnohých imitací konkurence skutečně funkční, technici jimi přivádí vzduch k předním brzdám. Sedan Type R je vybaven atraktivními 18" koly, která obouvá do designově působivých pneumatik Bridgestone Potenza RE070 o rozměru 225/40.

Interiér v černočervené kombinaci se liší od běžného sedanu jen doplňky jako je kovová hlavice řadicí páky a pedály, z evropské verze pak převzal červené startovací tlačítko. Sportovní sedadla s velmi výraznými bočnicemi poskytnou zřejmě přímo pohádkové boční vedení (vzhledem k tomu, jak svojí práci odvádí méně výrazná sedadla evropské verze).

Prodej CTR s velmi atraktivním aerodynamickým kitem byl zahájen minulý týden a na rozdíl od evropské verze se nabízí v široké škále barev, včetně pro sportovní hondy typické Championship white.

Michal Fokt
Diskuze (92)
Avatar - King
3. 4. 2007 09:11
Re: Zajímavý
FSi, netušil jsem, že bude má hláška pro celkem dva lidi z kvanta návštěvníků až tak pobuřující. Pokud je to skutečně tak, velmi se omlouvám :*) ono se to k tomu nicku přímo nabízelo. :-( Jinak pokud jde o názor, ničím jsi ho nepodpořil, takže v tomto případě nějak není o čem diskutovat. ;-\
Avatar - King
3. 4. 2007 09:01
Re: Kingu
Přečti si to ještě jednou a pořádně, OK? >:D
Avatar - King
3. 4. 2007 09:01
Re: Kingu
Nejde o to, jaká auta "většinou" jezdí v Japonsku. Jde o to, jaká tam jezdí sportovní auta. To je, oč tu běží. ;-) Proč nechce Civic tolik lidí jako ST nebo GTI jsem napsal. Poznámku že není žádná sláva přejdu, protože musí zákonitě pocházet od člověka, který CTR tak maximálně viděl na showroomu.
Avatar - King
2. 4. 2007 20:43
Re: Boze!!!
Teď vůbec nevim, kam míříš? :-O :*) :-(
Avatar - King
2. 4. 2007 20:41
Re: Krasa
Tak to vůbec netušim. :*)