Honda Civic Type R Sedan
Evropa má svůj sportovní model Civic Type R postavený na základě třídveřového modelu, ten však není určen pro zámoří. Proto má Amerika sportovní kupé a sedan Si a čtyřdveřovou karoserii dostal i sportovní Civic Type R pro japonský trh. Vůz vychází ze sedanu, který se prodává i nás, prošel však řadou sportovních úprav. Vzhledem k tomu, že je Civic Type R v Japonsku využíván často pro okruhové závodění, ten samý dvoulitr i-VTEC, který dodává v evropské specifikaci 201 koní, byl vyladěn na výkon 225 koní (165 kW) při 8000 otáčkách a jeho točivý moment vrcholí hodnotou 215 Nm při 6100 otáčkách. Lepší trakci a chování v zatáčkách zajistí diferenciál Torsen s omezenou svorností. Stejně jako evropská verze disponuje CTR elektronickým plynem a šestistupňovým manuálem. Dynamické parametry Honda na svých stránkách neuvádí, nebudou se však patrně příliš lišit od těch evropských.
Brzdnou soustavu na rozdíl od Evropy dodalo Brembo a zatímco v Evropě si CTR vystačí s průměrem předních disků 300 mm, Japonci dostali k dispozici kotouče o průměru 320 mm, do nichž se zakusují čtyřpístkové třmeny. Nasávací otvory v bocích předního nárazníku jsou na rozdíl od mnohých imitací konkurence skutečně funkční, technici jimi přivádí vzduch k předním brzdám. Sedan Type R je vybaven atraktivními 18" koly, která obouvá do designově působivých pneumatik Bridgestone Potenza RE070 o rozměru 225/40.
Interiér v černočervené kombinaci se liší od běžného sedanu jen doplňky jako je kovová hlavice řadicí páky a pedály, z evropské verze pak převzal červené startovací tlačítko. Sportovní sedadla s velmi výraznými bočnicemi poskytnou zřejmě přímo pohádkové boční vedení (vzhledem k tomu, jak svojí práci odvádí méně výrazná sedadla evropské verze).
Prodej CTR s velmi atraktivním aerodynamickým kitem byl zahájen minulý týden a na rozdíl od evropské verze se nabízí v široké škále barev, včetně pro sportovní hondy typické Championship white.