Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Honda CR-V 2.0

29. 12. 1997 • 21:23
16
Zobrazit náhledy (16)
Honda CR-V Honda CR-V Honda CR-V Honda CR-V Honda CR-V Honda CR-V Honda CR-V Honda CR-V Honda CR-V Honda CR-V Honda CR-V
Automobilka Honda představila Hondu CR-V v říjnu 1995. U nás si prodělala premiéru na brněnském autosalonu v tomto roce. Jde o vůz směrovaný do oblasti tzv. rekreačních vozidel, které by měly zvládat lehčí terén, ale počítá se spíše s jízdou po...

Automobilka Honda představila Hondu CR-V v říjnu 1995. U nás si prodělala premiéru na brněnském autosalonu v tomto roce. Jde o vůz směrovaný do oblasti tzv. rekreačních vozidel, které by měly zvládat lehčí terén, ale počítá se spíše s jízdou po běžných silnicích. Tomu je také přizpůsoben design těchto vozů.

Hlavní trumfy v boji s konkurencí (Toyota RAV4 5D, Kia Sportage, Suzuki Vitara 5D) má CR-V ve výbavě, která obsahuje ABS, 2x airbag, centrální zámek s dálkovým ovládáním, elektricky ovládaná okna i zpětná zrcátka, imobilizér, litá kola, posilovač řízení, výškově stavitelný volant, automatickou převodovku a také klimatizaci.

O pohon se stará jediný dodávaný motor. Jde o zážehový čtyřválcový dvoulitr se 16-ti ventily, podávající nejvyšší výkon 94 kW při 5500 otáčkách. Největší točivý moment 182 N.m je položen poněkud výše, než by se dalo očekávat - 4200 ot/min. Ve spojení se 4-stupňovou automatickou převodovkou s tzv. fuzzy logikou podává motor slušný výkon, řazení je plynulé, kick down (rychlé podřazení při prudkém sešlápnutí plynu) reaguje bez prodlevy. Samozřejmě, že automat nějaký ten kW ubírá, ale pro svižné uhánění po našich silnicích je to ve spojení se zážehovým dvoulitrem dostačující.

Pozoruhodný je systém zapojení pohonu všech kol. Za normálních podmínek jsou poháněna jen přední kola. Když přední kola začnou prokluzovat, dvě hydraulická čerpadla, která normálně stále vytvářejí shodné tlaky, vytvoří tlak rozdílný. Vzniklý rozdíl dá pokyn k připojení zadních kol přes vícelamelovou spojku. To vše ve zlomku sekundy. Jakmile prokluz kol skončí, pohon zadní nápravy se zase odpojí. Podle mého názoru jde o výborný systém vhodný právě pro rekreační vozy typu CR-V. Pokud uvážím, že pohon všech kol bude u většiny případů využit minimálně, jde v konečném důsledku o nezanedbatelnou úsporu paliva díky nižším ztrátám. Dalším pozitivním prvkem tohoto systému je plné automatizování těchto operací, takže i když si tento vůz koupí netechnický typ, přesto střední terén hravě překoná. Do většího terénu však CR-V rozhodně nelze doporučit, jelikož nemá vůbec chráněné spodní části a nemá redukci.

Díky nezávislému zavěšení kol jsou jízdní vlastnosti na běžné silnici velmi slušné. V zatáčkách se dosti vysoký (1705 mm) vůz moc nenaklání. Brzdy se seriově montovaným ABS podávají standardní výkon. Nejsou to ani jedovky , ani výrazně neslábnou.

Ovládání vozu je velmi pohodlné, vše jde lehce, tak jako bývá u osobních vozů Honda zvykem. Jedinou výtku bych měl k řadicí páce automatické převodovky pod volantem. Samotné umístění pod volantem by ani tak nevadilo, jako spíše to, že pro zvolení patřičného programu je třeba vyvinout dosti síly.

Interiér vozu je velmi prostorný vepředu i na zadních sedadlech. U zadních sedadel je možnost regulovat sklon sedadla, což má výhodu hlavně při velmi dlouhých jízdách, kdy už záda ve stále stejné poloze začínají bolet. Výhradu bych měl k některým lacině působícím plastům na přístrojové desce, např. plasty obalující tyč řízení obsahují řadu otřepů a ostrých hran. Naopak výborně je posádka zabezpečena, co se týče odkládacích ploch. Jen na přístrojové desce je jich asi pět.

Zavazadlový prostor je velmi dobře přístupný díky velkým dveřím, které se otevírají do boku. Na dveřích zavazadlového prostoru je vtipně umístěn háček, na který si můžete pověsit např. šaty při převlékání u vody... Základní objem je 374 litrů. Sklopením sedadel ho lze zvětšit až na 668 litrů. To však není vše. Deska zavazadlového prostoru je zároveň použitelná jako stolek. Po vyjmutí stolku z vozu stačí jen narovnat nohy stolku - a je to. To ale není vše. Pod tímto stolkem se v kufru vozu nalézá ještě malý „lavórek , ve kterém je možno např. umýt nádobí po pikniku v přírodě.

Celkové hodnocení je tedy více než dobré, jde o povedený automobil ve své kategorii. Jen cena 739.900,- (10/97) je na „rekreační vůz trošku vysoká.

Témata
Cena základní sestavy 739 900 Kč
Cena testované sestavy 739 900 Kč
Motor
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1973
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 94 / 5500
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 182 / 4200 - 4200
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 166
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 12.5
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 13.2 / 8.5 / 10.2
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 374 / 668
Objem nádrže (l): 58
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1440 / 460
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4520
b) šířka (mm): 1750
c) výška (mm): 1705
d) rozvor (mm): 2620
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
místo vzadu pod předním sedadlem: ne

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku