Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Honda FR-V – další kompaktní MPV

Michal Fokt
Diskuze (29)
Model Stream si v Evropě moc příznivců nezískal, na našem trhu se nabízel pouze se zážehovým dvoulitrem a ne každý si zvykl na poněkud výstřední tvary. Proto se Honda rozhodla jej velmi brzy vyměnit za pozoruhodný model označený FR-V.

Honda představila poměrně radikálního nástupce modelu Stream.

Model Stream si v Evropě moc příznivců nezískal, na našem trhu se nabízel pouze se zážehovým dvoulitrem a ne každý si zvykl na poněkud výstřední tvary. Proto se Honda rozhodla jej velmi brzy vyměnit za pozoruhodný model označený FR-V. Že půjde o stylisticky i koncepčně výstřední model bylo jasné už v době, kdy vyšlo najevo, že bude vycházet ze studie Bulldog, předvedené na autosalonu v Tokiu 2001, skutečnost však zřejmě předčila očekávání. FR-V (Flexible Recreational Vehicle) má s konceptem hodně společného.Robustní a vysoká příď se šípovitými světlomety vyhlíží velmi agresivně, oproti bulldogu je jen „navíc“ maska chladiče. Ještě výraznější je však FR-V z profilu, kterému dominuje zvýrazněný práh a zadní blatník spolu s výrazným prolisem začínajícím na předním blatníku. Zakončení spodní linie oken si Honda asi vypůjčila od BMW X3, z bulldogu opět pochází nezvyklá svislá záď, zakřivená až v polovině zadního okna. Kategorie kompaktních MPV má prostě po altee další výraznou individualitu, i když tahle asi bude vzbuzovat přece jen více protichůdných reakcí.

Revoluce proběhla také uvnitř, a to nemluvíme zdaleka jen o nezvyklém stylistickém řešení přístrojové desky. Jako u Fiatu Multipla v interiéru totiž najdete šest sedadel ve dvou řadách, přičemž to prostřední je vždy o trochu skromnější a lze jej posunout zad kvůli zachování komfortu v oblasti ramen. I v šestimístné konfiguraci má zavazadlový prostor objem 439 l, což je v současnosti bezkonkurenční kombinace, kupříkladu pětimístný Focus C-Max, kterému spolu se Seatem Altea hodlá lifestylové FR-V konkurovat nejvíc, disponuje místem jen o 21 l větším. Zadní řada sedadel se dá pochopitelně sklopit do podlahy a vznikne tak zcela rovná plocha a prostor o objemu 1049 l. Vůz by měl být vybaven šesti airbagy a dětské sedačky bude možné umístit i na prostřední sedadla.

FR-V bude mít také další věc, kterou Stream neměl – turbodiesel. A to rovnou v současnosti zřejmě nejlepší naftový čtyřválec 2.2 i-CTDi s výkonem 103 kW. Ten bude zřejmě představovat pilíř prodejů, minimálně v ekonomicky vyspělých zemích, alternativou bude zážehová sedmnáctistovka s 92 kW a dvoulitr se 110 kW.

Premiéru bude mít FR-V v září na autosalonu v Paříži, k nám se dostanou zážehové verze v listopadu a na turbodiesel si budete muset počkat do roku 2005.

Michal Fokt
Diskuze (29)