Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Honda HR-V 5D 1,6i VTEC 4WD

5. 3. 2001 • 21:29
22
Zobrazit náhledy (22)
Honda HR-V Honda HR-V Honda HR-V Honda HR-V Honda HR-V Honda HR-V Honda HR-V Honda HR-V Honda HR-V Honda HR-V Honda HR-V Honda HR-V Honda HR-V Honda HR-V Honda HR-V Honda HR-V Honda HR-V
Je tomu již více než rok a půl, co jsme otestovali novinku na trhu - v třídveřovém provedení. Po roce od uvedení třídveřové verze automobilka Honda uvedla na trh praktičtější pětidveřovou verzi, která se svými vlastnostmi podobá modelu , ale je...

Je tomu již více než rok a půl, co jsme otestovali novinku na trhu - Hondu HR-V 1,6/77 kW v třídveřovém provedení. Po roce od uvedení třídveřové verze automobilka Honda uvedla na trh praktičtější pětidveřovou verzi, která se svými vlastnostmi podobá modelu CR-V, ale je designem více zaměřena na mladé uživatele. Pro test jsme dostali nejlépe vybavenou verzi se silnější ze dvou možných šestnáctistovek v ceně 719.000,- Kč. Základní cena pětidveřové verze se slabším motorem (1,6/77 kW) je 639.000,- Kč.

Honda HR-V je v pětidveřovém provedení o 100 mm delší než třídveřová verze a také rozvor je zvětšen z 2350 na 2450 mm. Z tohoto zvětšení profitují cestující na zadních sedadlech, kteří mají pro nohy o poznání více místa než v třídveřové verzi. Objem zavazadlového prostoru však zůstal nezměněn a jeho hodnota 285 litrů není na takto velký vůz dostačující. Pomůže pochopitelně sklopení jednoho nebo obou zadních opěradel, ale v tom případě nemůže být vůz samozřejmě obsazen čtyřmi osobami. Co překvapí je přítomnost pouze dvou bezp. pásů vzadu, takže automobil je, přes jeho poměrně slušné vnitřní rozměry, pouze čtyřmístný. Zadní opěradla mají zajímavou funkci, díky které je možné měnit jejich sklon po 5 stupních, což při dlouhé cestě přijde unaveným zádům vhod.

Čtyřválcový zážehový motor 1,6 l se šestnácti ventily se známým systémem proměnného časování a zdvihu ventilů VTEC dává ve své výkonnější verzi výkon 91 kW/6600 ot/min. Hodnota nejvyššího točivého momentu dosahuje hodnoty 144 Nm při hodně vysokých otáčkách 4900 ot/min. Vysoko položená hodnota nevyššího točivého momentu přesně charakterizuje tento motor. V nižších otáčkách (pod 3500 ot/min) je výkon motoru dosti rozpačitý. Teprve po překročení 4000 otáček se začnou kilowatty výrazněji drát "na povrch" a vůz konečně ukazuje co umí.

Pětistupňová převodovka s lehce a přesně jdoucím chodem řadící páky je "lehce" zpřevodována, tzn. že Honda HR-V je sice dostatečně hbitá v městském provozu, ale na dálnici se již v rychlostech okolo 130 km/h dosahuje příliš velkých otáček motoru. Ve stotřicetikilometrové rychlosti motor na pátý rychlostní stupe®ĺ "točí" již 4200 ot/min a ve 160 km/h je to již 5200 ot/min. Pokud k tomuto připočteme vyšší hluk, který od motoru v těchto otáčkách proniká k posádce není cestování s HR-V po dálnici ideální. Naopak spotřeba motoru 1,6i VTEC je přijatelná a pohybovala se v rozmezí osmi a devíti litrů na 100 km.

Honda HR-V využívá k přenosu výkonu motoru na vozovku systém nazvaný "Real Time 4WD". Princip je takový, že běžně jsou poháněna pouze přední kola a jedině v případě prokluzu přeních kol dojde k automatickému připojení pohonu kol zadních. Výhodou tohoto systému je, že v 99% běžné jízdy pohon všech kol není zapotřebí a ve zbylém procentu se pohon zadních kol automaticky připojí. Princip tohoto řešení (použitý například i v Octavii 4x4) šetří palivo a je levnější, ale na druhou stranu nedosahuje kvalit stálého pohonu všech kol (například systémy Audi nebo Subaru). Škoda je, že pohon všech kol není možné "na přání" připojit zmáčknutím tlačítka na přístrojové desce. Jízdní vlastnosti HR-V jsou v razantně projížděných zatáčkách neutrální, v extrému je pak vůz nedotáčivý. Brzdová soustava je dostatečně dimenzována a její účinek při větším namáhání slábne minimálně.

Honda HR-V je zajímavým zástupcem kategorie SUV (Sport Utility Vehicle). Po třídveřovém provedení je zde tedy i praktičtější pětidveřová verze (za příplatek 30.000,- Kč). Mezi slabší vlastnosti patří pouze čtyřmístné uspořádání, vysoké otáčky motoru ve vyšších rychlostech a vyšší cena. Naopak hlavními klady HR-V 5D na trhu je jeho zajímavý vnější i vnitřní design pohon všech kol, slušný vnitřní prostor a velmi dobrá ovladatelnost.

Související články

Témata
Cena základní sestavy 719 000 Kč
Výbava základní sestavy 2x airbag, předpínače bezp. pásů, ABS+EBD, imobilizér, klimatizace, centrální zámek s dálkovým ovládáním, výškově stavitelný volant, posilovač řízení, el. ovládání a vyhřívání zpětných zrcátek, el. ovládání oken, otáčkoměr, digitální hodiny, sklopná zadní sedadla v poměru 1: 1, nárazníky v barvě vozu, 16" ráfky z lehkých slitin, stěrač zadního okna, Real time 4WD, střešní spoiler Kč
Cena testované sestavy 719 000 Kč
Výbava testované sestavy základní Kč
Motor
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1590
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 91 / 6600
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 144 / 4900 - 4900
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 170
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 11.3
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 10.4 / 7.6 / 8.6
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 285 / 603
Objem nádrže (l): 50
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1266 / 374
Rozměr pneu: 205/60 R16
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4110
b) šířka (mm): 1695
c) výška (mm): 1670
d) rozvor (mm): 2450
e) rozchod vpředu (mm): 1470
f) rozchod vzadu (mm): 1455
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 850 / 1070
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 640 / 860
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1000
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm): 930
k) šířka vpředu (mm): 1400
l) šířka vzadu (mm): 1370
délka sedáku vpředu (mm): 490
délka sedáku vzadu (mm): 480
výška opěradla vpředu (mm): 580
výška opěradla vzadu (mm): 600
místo vzadu pod předním sedadlem: ano

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud