Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Honda HSC - chystá se nové NSX

redakce AUTO.CZ
Diskuze (11)
Na tokijském autosalonu představí Honda studii, která je předobrazem druhé generace supersportu NSX.

Na tokijském autosalonu představí Honda studii, která je předobrazem druhé generace supersportu NSX.

Honda NSX, považovaná za jediný opravdový japonský supersport, schopný srovnání s vozy Porsche, bude mít svého nástupce. V Tokiu se již příští týden představí studie HSC (Honda sport Concept), která je pravděpodobně finální verzí modelu NSX druhé generace.

Příď automobilu si ponechala styl světlometů modernizovaného současného provedení, jinak se zde však projevuje takříkajíc globální unifikace tvarů, daná snahou o co nejlepší aerodynamiku, takže se křivky přídě podobají těm u konkurentů, jako je Ferrari Modena, nebo třeba Pagani Zonda. Profil vozu s kapkovitým bočním oknem trochu připomíná Ferrari Enzo, stylisté obou značek zjevně dostali ve stejné době stejný nápad. Zajímavým prvkem je umístění kliky dveří do horního rohu tohoto okna. Velmi zajímavé je tvarování boků tohoto "kladiva na Ferrari". HSC má totiž po celé své délce ostrou hranu, od níž padají boční linie svisle dolů, nástupce "enesixka" nemá na spodní části boků ani žádné prolisy a vlny, s výjimkou otvoru sání k motoru. Vzhledem k vybroušeným tvarům trochu překvapí kamery namísto zpětných zrcátek. Bude snad NSX II prvním supersportem s obrazovkami namísto zrcátek? Excelentní stylistickou prací je pak záď konceptu. Zde jsou ostré hrany a rovné plochy efektně doplněny nezvykle provedenými kruhovými svítilnami, které Honda vyzkoušela na veřejném mínění prostřednictvím studie Dualnote. HSC tak potvrzuje, že hondy vypadají většinou zezadu lépe než zepředu. Snad proto, aby si měli ostatní účastníci co prohlížet?

Pod nyní bohužel neprůhledným krytem se za zadními sedadly nachází vidlicový šestiválec prozatím neznámé velikosti a neznámého rozvodu (naskýtá se otázka, zda půjde o VTEC, nebo již o i-VTEC), Honda se omezila pouze na konstatování, že bude mít výkon přes 300 koní, což není mnoho a tudíž jde o nicneříkající informaci.

Interiér vychází taktéž ze studie Dualnote a zatím se zdá být stále poněkud futuristický. Pod efektním volantem se ukrývají "pádla" sekvenční převodovky, zda bude vůz vyvaven i dalšími hi-tech specialitami (jak jsme si u sportovních vozů Honda zvykli), se zatím lze jen domnívat. Více informací zatím není k dispozici, takže nezbývá než uvést ještě rozměry. Honda NSX bude poměrně kompaktní supersport i ve srovnání s relativně "drobnou" modenou. Na délku měří 4250 mm, šířka je však úctyhodných 1900 mm a výška pouze 1140 mm (Modena 4477 x 1922 x 1214 mm). Doufejme jen, že se nezapomene ani na otevřenou verzi T, tedy Targa.

Sériový model lze očekávat již velmi brzo, měl by začínat modelovým rokem 2005,což znamená, že by se mohl objevit třeba již v červnu příštího roku.

redakce AUTO.CZ
Diskuze (11)