Honda Jazz 2016: Evropská specifikace podrobně
Honda, plný rok a půl po spuštění prodeje v Japonsku a zhruba půl roku od uvedení na americký trh přiváží i do Evropy subkompaktní model Jazz. Jedná se už o třetí generaci crossoveru, jen na rozdíl od dnes běžného vnímání tohoto termínu nejde o mix SUV s hatchbackem, ale MPV s hatchbackem. Vůz s lehce vyšší stavbou karoserie v této generaci přichází do značné míry o MPV siluetu a proporce a připomíná spíše hatch, zachoval si však své tradiční silné stránky v podobě prostornosti a variability. Honda navíc slibuje výrazně větší množství zábavy za volantem.
Není pochyb o tom, že i design tohoto modelu v Evropě vyvolá určitou kontroverzi, ale Japonci už jsou takoví. Podstatnější je, že se auto na délku zvětšilo o 95 mm, rozvor narostl o 30 mm a díky ještě lepšímu obestavění prostoru budou mít pasažéři vzadu už tak velkorysou nabídku místa pro kolena zvětšenu o 65 mm, o 30 mm více pak v oblasti ramen. Navíc má kufr ve standardním uspořádání objem 354 litrů, tedy o 17 více, než generace minulá a jeho velikost bude možné upravovat pomocí známých Magic Seats. Na auto s délkou pod čtyři metry (3995 mm) rozhodně působivé. Jazz je vysoký 1550 mm a má rozvor 2530 mm. Šířka se zatím uvádí pouze se zrcátky - 1694 mm.
Výrazně modernější a hodnotněji vyhlížející interiér disponuje "tabletem" infotainmentového systému, natočeným k řidiči a "techno-look" kabině propůjčují u některých verzí i senzorická tlačítka ovládání ventilace a klimatizace. Na středovém tunelu je umístěna řadící páka nové šestistupňové převodovky (dosud 5MT), popřípadě volič CVT se sedmi předvolenými stupni a pádly pod volantem. Ta je spojena s jediným motorem v nabídce, atmosférickou přímovstřikovou třináctistovkou i-VTEC Earth Dreams, která dává výkon 75 kW při 6000 otáčkách a točivý moment 123 N.m při 5000/min. Žádný tahoun to na dnešní poměry nebude a sága podmotorovaných Hond bohužel úspěšně pokračuje, papírově si však oproti předchůdci polepšila spotřeba a to o půl litru na rovných 5 litrů (4,6 u CVT). V reálu to tak horké nebude, ovšem s ohledem na úspornost předchůdce bude i malé zlepšení působivé.
Ačkoli dynamika jízdy bude dost podobná předchůdci, kde byste auto neměli poznávat, jsou jízdní vlastnosti a ovladatelnost. Honda slibuje lepší kvalitu jízdy při současném dramatickém zlepšení jízdních vlastností, daným mimo jiné novým zavěšením, snížením těžiště, geometrií a naladěním tlumičů a pružin. Mechanické stránce věci bude sekundovat systém AHA (Agile Handling Assist), známý z Civicu 5D, jenž přibrzďováním vnitřních kol pomáhá potlačit nedotáčivost. Výrazně příjemnější bude i řízení s větší zpětnou vazbou a strmějším převodem.
V nabídce nebudou chybět bezpečnostní asistenty známé z Civicu, zvolit bude možné z osmi laků karoserie a individualizovat vůz půjde prostřednictvím různých paketů. Nižší verze výbavy vyjedou na 15" kolech 185/60, vyšší dostanou 16" disky s obutím 185/55.
Honda Jazz 2016 - technická data a české ceny | ||
Motor | 1.3 i-VTEC | 1.3 i-VTEC |
Zdvihový objem [cm3] | 1318 | 1318 |
Válce/ventily | 4/4 | 4/4 |
Největší výkon [kW/min] | 75/6000 | 75/6000 |
Točivý moment [N.m/min] | 123/5000 | 123/5000 |
Převodovka | 6M | 7CVT |
Maximální rychlost [km/h] | 190 | 183 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 11.2 | 12.0 |
Cena Trend [Kč] | 359.900 | 394.900 |
Cena Comfort [Kč] | 384.900 | 419.900 |
Cena Elegance [Kč] | 429.900 | 464.900 |