Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Honda jde proti proudu, zbavuje se dotykového ovládání

Ondřej Mára
Diskuze (22)

Japonská automobilka chce nabídnout intuitivní ovládání základních funkcí, takže se vrátila k roky ověřené koncepci.

Zatímco se některé automobilky snaží převést maximum funkcí do dotykových displejů a na různé dotykové plošky, čímž chtějí zákazníkům dopřát moderní interiér a pocit jako při ovládání chytrého telefonu, Honda si postavila hlavu a vydala se proti proudu. A podle nás je to skvělý tah!

U nové generace modelu Jazz se proto automobilka rozhodla nabídnout zákazníkům ovládání klimatizace prostřednictvím klasických otočných voličů, zatímco u minulé generace byla automatická klimatizace vybavena dotykovým panelem.

Takeki Tanaka, vedoucí projektu nového Jazzu, zdůvodnil změnu pro britský AutoCar následovně: „Důvod je vcelku jednoduchý – chtěli jsme minimalizovat rozptýlení řidiče při manipulaci s topením a klimatizací.

Změnili jsme (ovládání) z dotykového na otočné, neboť jsme obdrželi zpětnou vazbu od zákazníků, že je obtížné s ním intuitivně pracovat. Museli jste se podívat na obrazovku, abyste mohli změnit vyhřívání sedadla, proto jsme to změnili, díky čemuž můžete (ventilaci) ovládat poslepu a tak získáváte větší jistotu při řízení.

My krok Hondy kvitujeme a jsme si jistí, že z něj bude nadšená i poměrně široká skupina řidičů, kterým vadí nutnost neustále pracovat s dotykovými obrazovkami a odvracet tak zrak od silnice.

Budoucnost ovládání funkcí v interiéru automobilu se však s největší pravděpodobností brzy vydá zcela jiným směrem, kterým jsou hlasové povely. A proti těm už snad nelze mít žádné větší výhrady.

Ondřej Mára
Diskuze (22)

Doporučujeme

3. 4. 2020 18:30
Re: Jen tak dál! Bravo, Hondo!
Odporúčam netliachať do prázdna a ísť si do obidvoch áut sadnúť. Jazz je na míle vzdialený Fábii a vždy to tak bolo aj pri starších generáciach. Možno papierovo spadá do rovnakého segmentu, ale priestorom, kvalitou a žiaľ aj cenou je úplne inde.
31. 3. 2020 14:57
Re: Re: Nie sú v tom jedineční
Vieš ako to chodí - niečo určite ušetria, ale ceny áut stále šplhajú hore, takže ako zákazník tak alebo onak zaplatíš viac. Potom sa na želanie zákazníkov opäť vrátia k otočným ovládačom a tlačidlám, ale to bude voči displejom znamenať zvýšené náklady, ktoré sa samozrejme premietnu do ceny...
31. 3. 2020 14:56
Re: Nie sú v tom jedineční
Nie, je ich viac, ja som nedávno pozeral videotest posledného Renaultu Clio - displej má riadny, ale všetky dôležité prvky majú tlačidlá alebo okrúhle ovládače. https://performancedrive.com.au/…nterior-dash.jpg
Celkovo si myslím, že od nezmyslu "všetko cez displej" postupne upustia všetci.
31. 3. 2020 11:34
Prakticnost
Z praktického hlediska je podle mě lepší vědět kde co zmáčknout, než to hledat někde na obrazovce. Třeba u Fordu Mustang ten displej vypadá šíleně https://www.evforum.cz/…ang-mach-e-fotky . Co se týče praktičnosti, tak si myslím, že je to dobré tak na navigaci ale při řízení pro ovládání asi ne.
31. 3. 2020 11:22
suhlas
po skusenosti s honda jazz dynamic (pozrite sekciu moje auto), budem dalsi ktory s vysokou pravdepodobnostou od hondy prejde ku inej znacke