Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Honda jde proti proudu, zbavuje se dotykového ovládání

Ondřej Mára Ondřej Mára 30. 3. 2020 • 21:10
36
22
Zobrazit náhledy (36)
Honda Jazz Honda Jazz Honda Jazz Honda Jazz Honda Jazz Honda Jazz Honda Jazz Honda Jazz Honda Jazz Honda Jazz Honda Jazz Honda Jazz Honda Jazz Honda Jazz Honda Jazz Honda Jazz Honda Jazz Honda Jazz Honda Jazz Honda Jazz Honda Jazz Honda Jazz Honda Jazz Honda Jazz Honda Jazz Honda Jazz Honda Jazz Honda Jazz Honda Jazz Honda Jazz Honda Jazz

Japonská automobilka chce nabídnout intuitivní ovládání základních funkcí, takže se vrátila k roky ověřené koncepci.

Zatímco se některé automobilky snaží převést maximum funkcí do dotykových displejů a na různé dotykové plošky, čímž chtějí zákazníkům dopřát moderní interiér a pocit jako při ovládání chytrého telefonu, Honda si postavila hlavu a vydala se proti proudu. A podle nás je to skvělý tah!

U nové generace modelu Jazz se proto automobilka rozhodla nabídnout zákazníkům ovládání klimatizace prostřednictvím klasických otočných voličů, zatímco u minulé generace byla automatická klimatizace vybavena dotykovým panelem.

Takeki Tanaka, vedoucí projektu nového Jazzu, zdůvodnil změnu pro britský AutoCar následovně: „Důvod je vcelku jednoduchý – chtěli jsme minimalizovat rozptýlení řidiče při manipulaci s topením a klimatizací.

Změnili jsme (ovládání) z dotykového na otočné, neboť jsme obdrželi zpětnou vazbu od zákazníků, že je obtížné s ním intuitivně pracovat. Museli jste se podívat na obrazovku, abyste mohli změnit vyhřívání sedadla, proto jsme to změnili, díky čemuž můžete (ventilaci) ovládat poslepu a tak získáváte větší jistotu při řízení.

My krok Hondy kvitujeme a jsme si jistí, že z něj bude nadšená i poměrně široká skupina řidičů, kterým vadí nutnost neustále pracovat s dotykovými obrazovkami a odvracet tak zrak od silnice.

Budoucnost ovládání funkcí v interiéru automobilu se však s největší pravděpodobností brzy vydá zcela jiným směrem, kterým jsou hlasové povely. A proti těm už snad nelze mít žádné větší výhrady.

Související články

Témata
3. 4. 2020 18:30
Re: Jen tak dál! Bravo, Hondo!
Odporúčam netliachať do prázdna a ísť si do obidvoch áut sadnúť. Jazz je na míle vzdialený Fábii a vždy to tak bolo aj pri starších generáciach. Možno papierovo spadá do rovnakého segmentu, ale priestorom, kvalitou a žiaľ aj cenou je úplne inde.
31. 3. 2020 14:57
Re: Re: Nie sú v tom jedineční
Vieš ako to chodí - niečo určite ušetria, ale ceny áut stále šplhajú hore, takže ako zákazník tak alebo onak zaplatíš viac. Potom sa na želanie zákazníkov opäť vrátia k otočným ovládačom a tlačidlám, ale to bude voči displejom znamenať zvýšené náklady, ktoré sa samozrejme premietnu do ceny...
31. 3. 2020 14:56
Re: Nie sú v tom jedineční
Nie, je ich viac, ja som nedávno pozeral videotest posledného Renaultu Clio - displej má riadny, ale všetky dôležité prvky majú tlačidlá alebo okrúhle ovládače. https://performancedrive.com.au/…nterior-dash.jpg
Celkovo si myslím, že od nezmyslu "všetko cez displej" postupne upustia všetci.
31. 3. 2020 11:34
Prakticnost
Z praktického hlediska je podle mě lepší vědět kde co zmáčknout, než to hledat někde na obrazovce. Třeba u Fordu Mustang ten displej vypadá šíleně https://www.evforum.cz/…ang-mach-e-fotky . Co se týče praktičnosti, tak si myslím, že je to dobré tak na navigaci ale při řízení pro ovládání asi ne.
31. 3. 2020 11:22
suhlas
po skusenosti s honda jazz dynamic (pozrite sekciu moje auto), budem dalsi ktory s vysokou pravdepodobnostou od hondy prejde ku inej znacke

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku