Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Hybridní pohon nové Hondy Jazz použijí i další modely značky, říká její šéfkonstruktér

David Bureš David Bureš 5. 3. 2020 • 17:15
34
30
Zobrazit náhledy (34)
Honda Jazz Honda Jazz Honda Jazz Honda Jazz Honda Jazz Honda Jazz Honda Jazz Honda Jazz Honda Jazz Honda Jazz Honda Jazz Honda Jazz Honda Jazz Honda Jazz Honda Jazz Honda Jazz Honda Jazz Honda Jazz Honda Jazz Honda Jazz Honda Jazz Honda Jazz Honda Jazz Honda Jazz Honda Jazz Honda Jazz Honda Jazz Honda Jazz Honda Jazz

Nová generace Hondy Jazz bude dostupná výhradně jako hybrid, se dvěma elektromotory a jednotkou 1.5 i-VTEC pod kapotou. Do budoucna se toto ústrojí rozšíří i do dalších modelů.

Velké autosalony, to jsou pro Auto.cz nejen první dojmy z právě představených automobilových novinek, ale také často i rozhovory s čelními představiteli jednotlivých výrobců. Kvůli zrušení letošního ženevského autosalonu jsme přišli i o takové materiály. Naštěstí dnes díky moderní technice lze osobní rozhovory alespoň částečně nahradit videohovory, a tak jsme si s projektovým lídrem nové Hondy Jazz, Takeki Tanakou, protentokrát nepopovídali  osobně, v Palexpu, jak jsme původně plánovali, ale po telefonu.

Honda představuje novou generaci modelu Jazz. Jaké jsou její klíčové vlastnosti?

Jsou tři. Za prvé, nový Jazz je výhradně nabízen s elektrifikovaným pohonem. Hybridní systém e:HEV kombinuje spalovací motor 1.5 i-VTEC se dvěma elektromotory a poskytuje vysokou dynamiku v kombinaci s nízkou spotřebou paliva. Za druhé, je tu nová verze Crosstar inspirovaná vozy SUV, která k Jazzu přiláká nový druh zákazníků. A za třetí, kladli jsme důraz na komfort, uživatelé Jazzu tak jasně poznají, o kolik je pohodlnější.

Honda Jazz je globálním modelem, na vybraných trzích se prodává jako Fit. Jsou tu nějaká specifika pro evropskou verzi?

Nikoliv, Jazz se na celém světě nabízí v jediné specifikaci. Všude máme stejné nastavení, a to včetně hybridního ústrojí, a to včetně japonského trhu.

Jaký je základ nového Jazzu? Jakou platformu jste použili?

Použitá platforma vychází ze stávající generace Jazzu. Byla však cizelována a upravena pro zástavbu hybridního pohonu. Je to naše globální platforma, určená pro vozy, které my nazýváme jako kompaktní. Konkrétně ji používáme pro vozy segmentu B, jako je třeba ještě HR-V. Do budoucna ji budeme používat v dalších modelech obdobné velikosti.

Klíčovou vlastností nového Jazzu je hybridní pohon. Můžete blíže popsat, jak funguje?

Svojí charakteristikou jde o shodně fungující systém jako nabízíme už v CR-V. Pro Jazz jsme ale ústrojí museli udělat kompaktnější. Spalovací motor doplňují dva elektromotory, jeden pro pohon, druhý funguje jako generátor.

Jazz tak ve výsledku primárně funguje jako elektromobil, patnáctistovka vytváří elektrickou energii pro generátor, který ji předává elektrickému motoru pohánějícímu kola. Je tu i lithium-iontová baterie, elektrická energie ale primárně míří k elektromotoru, než aby se ukládala. Takhle to funguje v nízkých rychlostech. V těch vysokých, třeba na dálnici, se ke kolům pomocí spojky přímo připojuje spalovací motor a patnáctistovka přímo pohání kola.

V čem je hlavní výhoda tohoto řešení, oproti třeba systému Toyoty?

Podle našeho názoru je hybridní systém e:HEV účinnější řešení. V případě Toyoty jsou totiž neustále všechny systémy mechanicky zapojeny.

Použijete toto hybridní ústrojí také v dalších modelech?

Ano, použijeme. Podla nás má jednoznačně budoucnost.

Jaké jsou vaše další plány pro Evropu?

Honda už dříve oznámila, že do konce roku 2022 budou všechny její mainstreamové modely v Evropě elektrifikovány. Letos je důležitým krokem na této cestě příchod čistě elektrické Hondy e a právě hybridního Jazzu. Čtyři další vozy budou následovat, včetně nového SUV a dalšího elektromobilu.

Související články

Témata
7. 3. 2020 05:51
Re: jazzik
To čo popisuješ je síce fakt. Ale pre mňa je auto B segmentu druhé auto v dome a oceňujem pri ňom malý pôdorys, ta praktickosť mi tam toľko nechýba.
7. 3. 2020 05:44
Re: jazzik
Ja som nepísal nič moc, ale horší ako Civic. Losí test hovorí hlavne o naladení ESP, výjazdová rýchlosť môže byť pokojne polovičná. Pozri si na km 77 Civic a Civic TypeR. Klasický spravil losí test o km rýchlejšie, ale v slalome išiel o niekoľko km pomalšie ako TypeR.
Tak isto ak sa pozrieš na hybridný Yaris, čo je celkom vysoká krabička, tak slalom spravil rýchlejšie. A hybridný Yaris mám v dome a rozhodne ho nepovažujem za auto zo špičkovými jazdnými vlasatosťami.
7. 3. 2020 00:06
Re: Úplně jiná cílovka
Nezapomenout taky na to, ze ten novy hybrid ma mit kufr jen 298 l, soucasna generace ma nejakych 354 l.
7. 3. 2020 00:02
Re: jazzik
Nic moc jizdni vlastnosti? Videl jsi losi test Hondy Jazz? Naprosto famozni:

https://www.youtube.com/watch?…
6. 3. 2020 17:28
Re: Hybrid ako sa patri.
Honda a Subaru sa podľa mňa z EU stiahnu. Toyota ešte 5 rokov nebude mať problém. A Mazda to tu musí udržať, lebo EU predstavuje významný podiel ich predajov.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku