Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Honda CR-Z: Hybridní kupé v Detroitu, na českém trhu v létě

Honda CR-Z
Honda CR-Z
Honda CR-Z
Honda CR-Z
34 Fotogalerie
Diskuze (103)
Honda v Americe představila produkční verzi malého hybridního kupé CR-Z. Evropská verze se ukáže v březnu, kdy také bude zahájena výroba. Do českých showroomů zamíří CR-Z počátkem druhé poloviny roku.

Honda CR-Z si zachovala krátkou karoserii výrazně klínovitého tvaru i většinu designových prvků stejnojmenné studie z roku 2007. Maska chladiče je tvořena velkým otvorem v přídi, od kterého vycházejí linie obepínající celé auto. Evropské verzi, která se představí v březnu v Ženevě, nebudou chybět ani diodová světla pro denní svícení, která tvoří pás ve spodní části světlometů.

Mírně klesající linie střechy a ostře zakončená záď (tzv. Kamm-back) je typická pro aerodynamicky optimalizované hybridy, ale také pro dřívější kupé od Hondy. Proti střeše prudce stoupá spodní hrana oken. Zadní spoiler dělí sklo ve dveřích zavazadlového prostoru stejně jako u Civicu nebo Insightu. Interiér v evropské verzi nabídne uspořádání sedadel 2+2.

Pohonné ústrojí IMA kombinuje zážehový motor, elektromotor a manuální převodovku. Čtyřválcový motor o objemu 1,5 l bude v evropském portfoliu Hondy novinkou. Elektromotor umístěný mezi motorem a převodovkou poskytne 10 kW, celkový výkon pohonné soustavy je 91 kW. Maximum točivého momentu 174 Nm je shodné s konvenčním motorem 1,8 i-VTEC, zde je ale dosahováno již při 1500 min-1.

Platforma sdílí některé komponenty s modelem Insight, avšak rozvor náprav, rozchod kol a prostorové uspořádání jsou u tohoto hybridu odlišné. Na rozdíl od Insightu, který využívá lisovaných komponent, byly u modelu CR-Z kvůli snížení hmotnosti a zvýšení pevnosti použity kované hliníkové vzpěry McPherson.

Celkově má model CR-Z o 115 mm menší rozvor náprav (2430 mm) a je o 295 mm kratší (4100 mm) než Honda Insight, což přispívá ke zvýšení agility a ke snížení pohotovostní hmotnosti o 44 kg v porovnání s jeho pětidveřovým rodinným sourozencem.

Nabízet se budou tři provedení. Základní S dostane například šest airbagů, rádio nebo automatickou klimatizaci. Prostřední Sport přidá mlhovky, elektricky sklopná zrcátka a kožený multifunkční volant, vrcholnému GT nebudou chybět ani xenonové světlomety, panoramatická střecha a kožené čalounění.

Po současné premiéře v Detroitu je plánováno představení na ženevském autosalonu začátkem března. V březnu také bude zahájena výroba, do Evropy dorazí CR-Z na počátku 2. pololetí.

Vstoupit do diskuze (103)