Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Honda NC750X DCT: Speciální druh

Jiří Baborský
Diskuze (0)
Honda NC750X s automatickou převodovkou DCT není pro každého. Letos se hodně změnila a stojí za to si svérázný stroj připomenout.

Nabídka Hondy je dost široká a pestrá na to, aby se v ní našlo místo i pro motorku specifického ražení. Na první pohled konvenční Honda NC750X nijak nevybočuje z davu, naopak se v něm spíš ztrácí. Představila se v roce 2012 ještě jako sedmistovka, o 50 kubíků motor narostl při modernizaci po dvou sezonách. A letos je zase jiná – robustnější díky novým plastům a o 7 cm vyššímu plexi, s výkonným a efektním světlometem LED a zvětšeným zavazadlovým prostorem ve „falešné nádrži“. Tahle mašina skladuje benzin pod sedlem a jezdec svírá mezi koleny kufr, do kterého nacpete i nečekaně velký nákup – geniální věc, která dělá z NC praktického univerzála.

Motorka je výjimečná ještě možností pořídit si ji s dvouspojkovou automatickou převodovkou DCT. Připlatíte za ni 20.000 Kč, takže NC750X DCT přijde na rozumných 214.900 Kč. Převodovka doznala pro letošek řady změn, které reagují na ohlasy zákazníků. I nám vadil nepoužitelně laxní režim D a jezdili jsme pořád v živějším módu Sport. Ten má teď tři další úrovně stylu řazení, aby vyhověl vkusu různých jezdců. Přepracováno bylo také ovládání samočinné spojky, která teď spíná plynuleji, což jsme ocenili při pomalých manévrech, hlavně na mokru nebo šotolině. Zatímco dříve systém fungoval stylem vypnuto/zapnuto, teď si pěkně klouzne, jako bychom jej ovládali sami páčkou.

Po technické stránce tedy nemůžeme říct proti automatu ani slovo. Za ta léta jej Honda vychytala a funguje skvěle, předvídatelně a rychle. Motorka je s ním krotká jako beránek, po městě je na ní super svezení. Na dálnici to také ujde, ale na okreskách, na které se kompaktní hbitý stroj dokonale hodí, nás prostě nějak nebavil. Přesunul nás z A do B, v srdci ale nezanechal žádnou vzpomínku. A pokud ano, pak na nekomfortně tvrdé sedlo a mdlé jednokotoučové brzdy. Řadový dvouválec nejede špatně, ale ani nijak zázračně. Ve vyšších otáčkách navíc trochu vibruje, což cestovatelské pohodě nepřidá.

Naprosto chápeme cílovou skupinu tohoto stroje – kdo hledá nenápadného praktického sluhu, bude asi spokojený. Z pozice požitkáře bychom ale v regále Hondy sáhli jinam a automat si nechali na důchod třeba do velkého cesťáku.

Manuálu blíž

Pokud vás zaujala myšlenka automatu, ideálního na nudné přesuny, ale v zatáčkách byste si přece jen rádi zakvedlali řadičkou, má Honda řešení za rozumných 5579 Kč. Tolik stojí kit řadicí páky, kterou pak měníte klasicky rychlosti – jen s tím rozdílem, že nepoužíváte spojku.

Plusy

  • Dobře fungující automat
  • Hbitý podvozek
  • Spotřeba do 4 l/100 km
  • Geniální zavazadlový prostor

Minusy

  • Tvrdé sedlo
  • Slabé brzdy
  • Vibrace motoru v otáčkách

Nutno vyzkoušet a zvážit priority Dvouspojková převodovka DCT

Honda NC750X DCT
Motor čtyřdobý řadový dvouválec
Chlazení kapalinou
Zdvihový objem (cm3) 745
Výkon (kW/ot. za min) 40,3/6250
Točivý moment (N.m/ ot. za min) 68/4750
Převodovka, sek. převod6° dvouspojková samočinná, řetěz
Startování elektrické
Brzdy P/Z (mm) kotoučové s ABS 320/240
Pneumatiky P a Z 120/70 ZR17 a 160/60 ZR17
Rozvor (mm) 1535
Výška sedla (mm) 830
Pohotovostní hmotnost (kg) 230
Objem nádrže (l) 14,1
Základní cena (Kč) 214 900

Jiří Baborský
Diskuze (0)