Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Honda NSX končí po 15 letech výroby

Ondřej Láník
Diskuze (15)
Japonská sportovní legenda Honda NSX se letos v létě přestane vyrábět. První hliníková kupé tohoto jména vznikla v létě roku 1990 a od té doby se toho na této Hondě příliš nezměnilo...

Japonská sportovní legenda Honda NSX se letos v létě přestane vyrábět. První hliníková kupé tohoto jména vznikla v létě roku 1990 a od té doby se toho na této Hondě příliš nezměnilo...

Všemi respektovaný vůz, který vznikl jako důsledek fenomenálního úspěchu značky ve formuli 1 a na jehož vývoji se podílela také legenda těchto závodů, Brazilec Ayrton Senna, se jako prototyp objevil již v roce 1989 a první exempláře začaly vyjíždět k zákazníkům o rok později. S výjimkou faceliftu v roce 2001 nebylo na sportovním kupé od dob vzniku mnoho změněno.

V současné době je v nabídce NSX se dvěma různými motory. Oba jsou to vidlicové šestiválce uložené napříč před zadní nápravou. Ten klasický má zdvihový objem 2977 cm3, nejvyšší výkon 188 kW při 6800 ot./min a nejvyšší točivý moment 284 Nm při 5400 ot./min. Větší motor o objemu 3179 cm3 má nejvyší výkon 206 kW při 7300 ot./min a točivý moment vrcholí 298 Nm při 5300 ot./min. Nejyvšší rychlost se činí 260 resp. 270 km/h, zrychlení z 0 na 100 km/h 7,5 resp. 5,7 s. Do dnešních dnů vzniklo asi 18800 exemplářů Hond NSX.

O nástupci Hondy NSX, který by měl vycházet ze studie HSC, jsme psali před rokem, ale zda a v jaké podobě se nakonec dostane do výroby zatím není jasné.

Minutové video Hondy HSC najdete v reportáži z ženevského autosalonu 2004

Ondřej Láník
Diskuze (15)