Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Honda rozřezala a sešrotovala Ferrari 458 Italia. Proč?

Michal Fokt Michal Fokt 21. 8. 2016
6
Jako na rituály voodoo doplácí kohouti, při vývoji supersportu musí občas zemřít nějaké jiné auto. Honda při vývoji NSX takto obětovala nejsportovnější model od Ferrari

Honda už vyrábí a prodává druhou generaci superauta NSX a je očividně v dobrém rozmaru, protože se pustila do nejen do poodhalování jednotlivých technických řešení, ale přihazuje čas od času i nějakou perličku ze zákulisí vývoje. Před pár týdny přiznala, že její technici našli po odstranění krytu motoru Porsche 911 GT3, které koupila za účelem srovnání s vyvíjeným NSX, vzkaz od stuttgartské automobilky, přející mnoho štěstí. Některé motory v GT3 totiž musely být v rámci svolávací akce kvůli vadným ojnicím vyměněny a němečtí technici při analýze tohoto exempláře zjistili, že vůz opakovaně dosahoval rychlostí přes 300 km/h. Následně se pak dopídili, že vůz pořídila právě Honda za účelem srovnání.

Takhle to běžně probíhá - jednotlivé značky kupují auta od konkurence a porovnávají jejich technická řešení se svými s cílem vytvořit co nejlepší produkt. Poté, co vůz splní svůj účel, bývá zpravidla prodán dál. Jsou ovšem i situace, kdy není co prodávat. Vývoj japonského superauta takhle odneslo i jedno Ferrari 458 Italia. Zatímco u zmíněného 911 GT3 se Honda spokojila s analýzou demontovatelných komponentů, u italie byla předmětem zájmu mimo jiné i hliníková konstrukce karoserie.

Italský supersport byl tedy rozřezán na kousíčky a poté co splnil svůj účel, skončil v kontejnerech na odpad ve vývojovém centru Hondy v Tochigi. A to včetně komponentů, které nebyly při demontáži poškozeny nebo zničeny. Tak alespoň referuje britský Autocar. Jestli má některý z inženýrů teď doma nové kolečkové křeslo u pracovního stolu nebo volant či píst na poličce v pracovně, není úplně vyloučené.

Mimochodem, když už je řeč o sporťáku od Hondy - zdá se, že opravdu probíhá vývoj dalšího auta s motorem uprostřed. Japonci si nechali registrovat označení ZSX a podle zákulisních informací bude patřit právě "baby-NSX", jehož podobu známe ze starších patentových nákresů. fyzicky by měl být koncept poprvé k vidění v lednu příštího roku na autosalonu v Detroitu a prodej bude zahájen do dvou let.

Související články

Témata

Diskuse: Přidat názor

Avatar - J@W
V tom případě musel
J@W
| 21. 8. 2016
Hyundai v Evropě přímo zvýšit odbyt koncernových vozů. ;-)
Avatar - maxi!
:D
maxi!
| 21. 8. 2016
ano, v detstve som to hltal, celkom ma to vtiahlo do problematiky okolo vyroby a planovania aut - aj Liek, Peniaze,.... Hotel a Letisko boli trochu komercnejsie, ale dobre....
Avatar - lexi
:D
lexi
| 21. 8. 2016
dělají to všichni a to nejen u vývoje supersportu.....doporučuji přečíst si kniho KOLA od Arthura Halley.... :-)
Avatar - maxi!
:D
maxi!
| 21. 8. 2016
tak dufajme, ze chlapci sa poučia a kvalita bude na inej urovni ako spominane ohnivé vozy! :-!
:D
Major991
| 21. 8. 2016
Koukají se co to mají za nespolehlivé sráče, který se vysypou po pár pokusech překousnout 300 km/h ;-)

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku