Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Honda S2000: Konec výroby ostrého roadsteru se blíží

Diskuze (16)
Honda oficiálně oznámila, že modelový rok 2009 je pro sportovní model S2000 tím posledním. Přímého nástupce se nedočká. Jediná Honda s otevřenou karoserií tak končí po deseti letech výroby.

Honda S2000 se představila v roce 1999 u příležitosti 50. výročí založení automobilky a ten samý rok získala titul Cabrio of the Year. Dosud se vyrobilo zhruba 110 tisíc kusů, z nichž polovina našla své zákazníky v USA, v Japonsku 20 tisíc a zbytek v ostatních zemích, především v Evropě. Poslední kus S2000 opustí výrobní linku letos v červnu.

Ukončení výroby modelu S2000 je jedním ze série úsporných opatření automobilky Honda, mezi které patří zastavení vývoje supersportu NSX, osmiválcového motoru, chystaného modelu CR-Z v otevřené verzi a pozastavení vývoje platformy s pohonem zadních kol pro značku Acura. V případě S2000 rozhodl kromě potřeby škrtů také fakt, že prodeje tohoto modelu v posledních letech výrazně poklesly.

Podle automobilky zvýšila Honda S2000 nároky na všechny budoucí roadstery a směřuje k tomu, aby se stala žádanou automobilovou „klasikou“. Na straně faktů toto tvrzení podporuje především atmosférický motor 2,0 VTEC s výkonem 177 kW (v USA stejný výkon, ale objem 2,2 l), zrychlení 0-100 km/h za 6,2 s a vyhraněná orientace na požitek z jízdy.

Po loňském zlevnění stojí Honda S2000 v České republice 889.900,- Kč, což ji cenou řadí do intervalu výkonově slabších konkurentů jako Mazda MX-5.

Diskuze (16)
Avatar - riderhenry
29. 1. 2009 13:08
Re: Konec
No to je stejne jako s Mazdou 6, ta taky nema podranou motorizaci, ikdyz podvozkove je na stejne urovni jako Accord...
Avatar - skejpa
29. 1. 2009 12:20
Re: Novodobá klasika....
ja bych radsi ten dvoulitr :-) a tim coupe sem myslel samozrejme pevnou strechu :-)
Avatar - skejpa
29. 1. 2009 00:01
Re: Novodobá klasika....
libila se mi hned od zacatku a libi se mi i ted po letech. mit ty penize, klidne bych do ni sel. tocivy motor, pritazlivy vzhled, jen ten digital me sere :-) uplne to vidim. cerna nebo tmave modra, cervena kuze uvnitr a motor vytoceny na 8500 >:D nadhera

p.s.: a coupe samozrejme :-)
Avatar - riderhenry
28. 1. 2009 21:40
Re: Konec světa
Pravy cas ji koupit - uz delsi dobu o tom ostatne uvazuju... A co, ja ji mit budu, ostatni jsou mi ukradeni! - to je samozrejme vtip. Hondu mam rad, ale tu, ktera uz neni. Je to docela paradox, ale uz i Mazda, ze svymi dvema modely, je ted asi sportovnejsi znackou, obzvlast kdyz Mazda 6 je podobne sportovne zamerena jako Accord, Mazda 2 je taky relativne zabavna, pak jsou tu jeste modely MPS, resp. jeden model - chystana Mazda 3... Kdyz se prodeje sportovnich aut vyplaci Mazde, tak jak by se nemohli vyplacet znacce, jako je Honda? Tyhle managerske rozhodnuti nechapu, at se snazim sebevic. :no:
28. 1. 2009 17:24
Re: Konec
:yes: Hlavně, když se ukázalo velmi kladné přijetí Scirocca, tedy auta kategorie, kde byla Honda hodně silná.
Bohužel pouze CTR jako nejsportovnější model značky, která se snaží prezentovat jako sportovně zaměřená je opravdu málo a když se k tomu přičte nabídka motorů Accordu..... :'-(