Honda staví závodní CR-V s hybridem a výkonem 800 koní!
Není hybrid jako hybrid. Honda připravuje hybridní modelu CR-V, která bude zaměřena na okruhovou jízdu a nabídne 800 koní! Značka zveřejnila videoupoutávku a první fotky detailů.
Elektrifikované modely automobilky Honda většinou bývají racionálními vozy, i když pár výjimek by se našlo. Jednou z nich se stane i chystaný hybridní závoďák, který vzejde z nové generace Hondy CR-V. Značka se zatím pochlubila krátkou upoutávkou a několika fotkami detailů, ale oficiální odhalení není daleko.
Honda v kratičké zprávě, která doprovodila výše zmiňované video a fotografie, chystanou specialitu popsala jako okruhové monstrum s nějakými 800 elektrifikovanými koňmi. Za projektem nazvaným Hybrid Racer Project stojí konstruktéři z Honda Performance Development (HPD), kteří spojili síly s kolegy z Auto Development Center (ADC) a designéry z North America Auto Design Division americké odnože automobilky.
Na zveřejněných fotkách a videu je k vidění auto, které si ze sériové Hondy CR-V vypůjčí snad jen základní tvary karoserie a světla. Už první pohled totiž naznačuje, že tohle nebude pouhé designérské cvičení, ale skutečně půjde o bestii, jak ji Honda avizuje. Auto je ve srovnání se svým produkčním sourozencem přilepeno na zemi, má mnohem agresivnější aero, vykuchaný interiér a zadní část karoserie, která se od sloupku B zřejmě dá odklápět jako celek. Přední dveře se pak dle všeho budou zvedat šikmo vzhůru.
Automobilka zatím krom vizuálů a přibližného výkonu nezveřejnila žádné bližší informace. Slibuje však brzké odhalení, které má proběhnout už příští týden, konkrétně 28. února. Na výsledek jsme rozhodně zvědaví a doufáme, že se Honda odhodlá také k nějakému skutečně ostrému nasazení a nepůjde jen o výstavní zajímavost.
Závěrem připomeňme, že současná šestá generace Hondy CR-V začala vznikat v závěru loňského roku, přičemž na čínském trhu je dostupná také s lehce pozměněným designem a názvem Breeze. O pohon sériového SUV se stará dvojice čtyřválců, a to buďto 1.5litrový přeplňovaný, který spolupracuje s převodovkou CVT a produkuje 190 koní, nebo 2.0litrový v rámci hybridní pohonné soustavy s převodovkou e-CVT a maximálním výkonem 204 koní.