Honda v USA představila šestou generaci SUV modelu CR-V
Šestá generace jednoho z nejpopulárnějších SUV na severoamerickém trhu nabídne výraznější design, větší rozměry a sofistikovanější pohonné jednotky.
Po zveřejnění několika drobných ukázek automobilka Honda konečně představila šestou generaci modelu Honda CR-V v konfiguraci pro americký trh, kde by se nová generace jednoho z nejpopulárnějších severoamerických SUV měla začít prodávat již během letošního léta. Co nového ale přináší?
Začněme od výraznějšího designu, který se měl inspirovat od severoamerických modelů Ridgeline a Passport TrailSport. Vůz by měl zaujmout silnou horizontální linkou v pasové linii a robustnějším vzhledem, současně mu ale nechybí ani špetka sportovnosti.
Po stránce rozměrů narostla nová Honda CR-V na 469,4 cm (+ 6,9 cm) a její rozvor se protáhl na 270 cm (+4,1 cm) – tedy po přepočtu z jednotek uváděných v palcích. I díky tomu má vůz ještě silnější a agresivnější postavení na silnicích. Sportovní proporce pak pomáhají dotvářet posunuté A-sloupky střechy, které jsou o 11,9 cm více vzadu a o 3,6 cm nižší. Společně s umístěním zrcátek na dveře pak tato změna pomáhá zlepšit výhled ven. Výška vozu je 169,2 cm, šířka 186,4 cm.
Přídi dominuje výrazná kolmá maska chladiče, na kterou navazují světlomety s LED technologií – již ve standardu. Vůz je standardně postaven na 18“ litých kolech, nejvyšší výbava však nabídne i 19“ lité disky. Vzadu pak stojí za pozornost nové svítilny, které jsou z části vertikálně umístěny a činí tak šestou generaci CR-V snadno rozpoznatelnou již z dálky.
Na americkém trhu bude vůz dostupný v celkem čtyřech výbavových liniích: EX, EX-L, Sport a Sport Touring. První dvě verze nabídnou leskle černou masku chladiče s chromovaným dekorem a 18“ litá kola s 10paprskovým designem. Druhé dvě výbavové řady mají výraznější sportovní vzhled, k čemuž přispívají obdélníkové koncovky výfuku, spoiler a leskle černá maska. Verze Sport je posazena na černých 18“ discích, verze Sport Touring na 19“ discích.
Pohled do kabiny, který automobilka odhalila již dříve, odhaluje výraznou inspiraci jedenáctou generací Hondy Civic. To platí jak pro uspořádání palubní desky, včetně nových výdechů ventilace v jejím středu, tak pro technologickou výbavu. Částečně digitální přístrojový štít s úhlopříčkou 7 palců kombinuje displej po levé straně, zobrazující informace o otáčkách / hybridním systému a asistenčních systémech, zatímco po pravé straně je fyzický ukazatel rychlosti. Tedy klasický budík.
Na přístrojové desce je pak posazen standardně 7“ displej multimediálního systému, který slibuje fyzické ovladače a jednoduše uspořádané menu. Ve středovém tunelu automobilka slibuje dostatek prostoru pro odložení dvou telefonů a konektory 2.5A USB-A a 3.0A USB-C ve standardu. Výbavové verze EX-L a Sport Touring pak nabídnou 9palcový displej multimediálního systému, opět i s fyzickými ovladači, který nabídne i bezdrátovou konektivitu Android Auto a Apple CarPlay. Chybět nebude ani navigace nebo bezdrátová Qi nabíječka s výkonem 15W. Vrcholná výbava navíc dostane i prémiový audio-systém Bose s 12 reproduktory.
Základem šesté generace Hondy CR-V je vylepšená globální architektura Honda, kterou automobilka upravila pro ještě hladší jízdu a vyšší stabilitu. Karoserie nově nabídne až o 15 procent vyšší torzní tuhost, což se pozitivně projevuje na jízdě a ovladatelnosti. Technici navíc rozšířili rozchod předních i zadních kol o cca 1 cm, což by měl zvýšit stabilitu vozu.
Úpravou ale prošel také podvozek a systém řízení. Honda měla vylepšit přední zavěšení MacPherson, systém variabilního řízení i přední pomocný rám. Úpravou prošel také zadní pomocný rám, víceprvkové zavěšení i systém zadního odpružení.
Pod kapotou nové Hondy CR-V budou na americkém trhu dostupné dva motory. Základ, určený pro zábavy EX a EX-L, tvoří benzínový 1,5litrový čtyřválec přeplňovaný turbodmychadlem, který prošel dalším laděním, díky kterému by měl mít nižší emise i hlučnost. Motor nabízí nejvyšší výkon 190 koní při 6000 min-1 a nejvyšší točivý moment 243 Nm v rozmezí 1700 až 5000 otáček.
Přeplňovaná patnáctistovka je spojena s CVT převodovkou, která by měla mít nižší hlučnost i vibrace. Díky vylepšenému naprogramování systému Step-Shift navíc převodovka simuluje přeřazení při plném sešlápnutí akcelerátoru.
Alternativou k tradičnímu spalovacímu motoru je 2,0litrový hybrid čtvrté generace, který rovněž prošel dalším laděním. Zážehový čtyřválec, pracující v Atkinsonově cyklu, dostal přímé vstřikování paliva a je doplněn o dva elektromotory umístěné vedle sebe. Nová konfigurace motoru pomohla zvýšit kombinovaný výkon na 204 koní a 335 Nm točivého momentu.
Samozřejmostí je bohatá bezpečnostní výbava a pestrá nabídka asistenčních systémů, díky čemuž si nová Honda CR-V brousí zuby na vrcholná hodnocení bezpečnosti vozů na americkém trhu Top Safety Pick+ a pětihvězdičkové hodnocení od NHTSA.
Šestá generace modelu Honda CR-V by se měla na americkém trhu objevit ještě během letošního léta, ovšem pouze s klasickým spalovacím motorem. Hybridní model by měl dorazit později, nicméně stále v tomto roce.