Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Honda uvádí do Evropy novou interpretaci svého nejúspěšnějšího modelu

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (1)
Honda Super Cub C125 představuje novou kapitolu v historii nejpopulárnějšího motorového vozidla na světě, jehož se prodalo již více než 100 milionů exemplářů.

Honda představila první model Super Cub C100 v roce 1958, kdy slavila 10. výročí své existence. Téměř o 60 let později, v roce 2017, byl vyroben 100miliontý Super Cub, čímž se z tohoto stroje stalo nejlépe prodávané motorové vozidlo na světě.

Za celou dobu existence modelu Super Cub se jeho hlavní rysy nezměnily a což ostatně velmi dobře dokumentují snímky v galerii, na nichž je s drátěnými koly původní model, zatímco novinka která míří i na evropský trh se pyšní paprskovými koly a lze ji identifikovat i podle kotouče přední brzdy.

Honda Super Cub C125 tedy zahajuje novou kapitolu v unikátním příběhu univerzálního vozidla, prodávaného ve více než 160 zemích, a jehož okamžitě rozpoznatelný vzhled mu jako prvnímu vozidlu v historii v Japonsku umožnil získat trojrozměrnou ochrannou známku.

Vzhled se sice nevzdaluje původnímu modelu Super Cub, ale v případě techniky je situace již poněkud odlišná. V páteřovém ocelovém rámu je zavěšen moderní vzduchem chlazený dvouventilový SOHC motor o objemu 125 cm3 s elektronickým vstřikováním paliva, který disponuje nejvyšším výkonem 7,1 kW (9,6 k) při 7500 min-1 a točivým momentem 10,4 N.m při 5000 min-1.

Hlučnost motoru se snížila na minimum díky využití šikmých primárních ozubených kol a přesnějších radiálních ložisek klikového hřídele. Buben řazení byl nově opatřen ložisky, která přispívají k plynulejším změnám rychlostních stupňů; rameno řazení je opatřeno gumou (rovněž za účelem snížení hluku) a optimalizovaný pryžový tlumič spojky snižuje rázy řazení.

Převodovka je čtyřstupňová a v souladu s tradicí modelu Super Cub je řazení ovládáno automatickou odstředivou spojkou, což znamená, že je zde sice páka řazení, ale není potřeba páka spojky na řídítkách.

Podvozek využívá vpředu teleskopickou vidlici se zdvihem 100 mm, zatímco vzadu jsou použity dva tlumiče, které mají zdvih 84 mm. Přední kotoučovou brzdu o průměru 220 mm s jednopístovým třmenem doplňuje zadní bubnová brzda o průměru 130 mm. Elegantní 17palcová kola z hliníkové slitiny mají být zárukou stability a přesného řízení. Bezdušové pneumatiky mají rozměr 70/90-17 vpředu a 80/90-17 vzadu.

Honda Super Cub C125 s rozvorem kol 1245 mm má celkovou délku 1915 mm, šířku 720 mm a výšku 1000 mm. Jezdec je na stroji s pohotovostní hmotností 109 kg usazen na sedle ve výšce 790 mm. Spotřeba paliva se má pohybovat kolem 1,5 l benzinu na 100 km a palivová nádrž má objem 3,7 l.

Mezi moderní prvky ve výbavě tohoto stroje patří mimo jiné i jednokanálový systém ABS, kompletní LED osvětlení a inteligentní klíč Honda Smart Key, který stačí mít při startování v kapse. Na evropský trh zamíří Super Cub C125 ve dvou barevných provedeních, z nichž první nese modrý perleťový odstín Pearl Niltava Blue a druhý červenou perleť Pearl Nebula Red. Ceny prozatím nejsou k dispozici.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (1)
Avatar - lamal
3. 7. 2018 13:20
100 M
tak 100 mil ks to je obrovsky uspech... zaujimava koncepcia 4 kvaltu s odstredivkou to musi byt zabavne vozitko.... tiez potesia parametre 9,6k a 10nm su slusne parametre ale hlavne pri tak nízkych otackach na 125ccm... max vykon pri 7500 to je super a tiez krutiak uz v 5000 spolu s 4kvaltom a 100 kg hmotnosti pecka... clovek by asi skusol aj to retro :-)