Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Honda vyrobila již 100 milionů motocyklů Super Cub

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)
Malý lehký motocykl s rysy mopedu či skútru dosáhl skutečně významného mezníku ve své historii a připravuje se navíc na oslavu 60. výročí zahájení své sériové produkce.

Společnost Honda Motor Co.,Ltd. oznamuje, že celková světové produkce motocyklů řady Super Cub dosáhla neuvěřitelného mezníků v podobě 100 milionů vyrobených exemplářů.

V souvislosti s touto historickou událostí byla v japonském výrobním závodě Kumamoto, kde probíhá produkce strojů řady Super Cub, uspořádaná vzpomínková oslava, které se zúčastnil i prezident a generální ředitel společnosti Takahiro Haigo.

Honda Super Cup se začala do jisté míry rodit již kolem roku 1956, když zakladatel společnosti Soichiro Honda navštívil Německo a měl možnost seznámit se s tehdejší evropskou produkcí malých motocyklů a mopedů.

Právě díky jejich popularitě se Soichiro Honda rozhodl pro vývoj vlastního modelu. Výsledkem se stal Super Cub C100, k jehož pohonu sloužil vzduchem chlazený jednoválec OHV o objemu 49 cm3 a výkonu 3,3 kW. Sériová produkce tohoto stroje byla spuštěna v srpnu roku 1958 v závodě Yamato, ležícím severně od Tokia.

Honda Super Cub neohromila svět svými ladnými liniemi, ale především praktičností, jednoduchým ovládáním a spolehlivostí. Malý stroj vedle tehdejší světové produkce sázející především na dvoutaktní motory vynikal svým čtyřtaktem s odstředivou spojkou. Zákazníci pak oceňovali a vlastně dodnes oceňují velký ochranný štít z plastu ve stylu skútrů.

Honda v souvislosti s dosažením milníku v podobě 100 milionů vyrobených exemplářů v prvním řadě zmiňuje několik významných údajů z historie řady Super Cub. Díky tomu si můžeme připomenout, že první milion byl vyroben již v roce 1961 a pět milionů měla tato řada motocyklů na svém kontě v roce 1967, zatímco 10 milionů byl dosaženo v roce 1974 a padesáti milionů pak v roce 2005.

V případě techniky řady Supe Cub představuje jeden z nejzásadnějších zlomů rok 1964, kdy byl uveden první model s označením C65, k jehož pohonu sloužil poprvé motor OHC. Další zásadní změnou v oblasti pohonných jednotek pak byl rok 2007, který přinesl elektronicky ovládané vstřikování paliva PGM-FI.

Ve skutečně bohaté historii modelové řady Super Cub si pak rozhodně zaslouží zmínku i rok 2014, protože právě v něm se stal tento zástupce značky Honda prvním vozidlem v Japonsku, které bylo díky svému vzhledu registrováno jako trojrozměrná ochranná známka.

Honda oslavuje 100 milionů vyrobených strojů řady Super Cub představením výročního provedení Super Cub 110, uvede nové provedení Super Cub 125C a v příštím roce se pak může s ohledem na 60. výročí zahájení výroby těšit na řadu dalších novinek.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)