Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Honda v Ženevě 2005

Vitek
Honda již více než půl roku docela intenzivně přesvědčuje své loajální příznivce, že se vrací éra výrazně sportovně laděných vozů Civic, která byla dost násilně přerušena současnou 7. generací „pro každého“.

Civic Concept

Studie pětidveřového hatchbacku Civic Concept prozrazuje, že nešlo o plané sliby, stylisté sportovní, ale designově dost konzervativní značky se nebývale odvázali a prototyp, který by se měl od sériového modelu lišit jen v detailech, má téměř profil kupé, maskované zadní dveře a hi-tech vzhled. Honda si brousí zuby na prémiový segment nižší střední třídy reprezentovaný Audi A3 a BMW 1 a slibuje turbodiesel 2.2 i-CTDi, bohatou standardní bezpečnostní výbavu včetně šesti airbagů, VSA a špičkové jízdní vlastnosti. Sériová podoba bude k vidění za půl roku ve Frankfurtu a prodej začne zkraje roku 2006.

Legend

Japonci sice prezentovali vůz Legend jako koncept, ale ve skutečnosti jde o vůz, který již v současnosti brázdí americké (jako Acura RL) a japonské silnice. Tento sportovní sedan namířený proti Audi A6 a BMW 5 se pyšní, jak bývá u Hondy zvykem, značně nadprůměrným výkonem 221 kW pocházejícím ze zážehového šestiválce 3.5 VTEC, velmi vyspělým systémem pohonu všech kol Super Handling AWD, neméně propracovaným systémem nočního vidění a celou řadou dalších „vychytávek“, které by se měly všechny objevit i v evropské specifikaci. Na některých evropských trzích by se mohl Legend objevit ještě před koncem roku, ve zbytku pak zkraje roku 2006.

FR-V Concept

Belgické oddělení Hondy pro náhradní díly si pohrálo se sportovně vyhlížejícím šestimístným MPV FR-V a osadilo jej celou řadou atraktivních doplňků, řada z nich by se měla co nevidět objevit v nabídce originálního příslušenství.

Honda FCX

Poprvé se na evropské půdě objevila nejnovější verze prvního sériového vodíkového automobilu světa, Hondy FCX, která se pyšní i celou řadou dalších primátů. Masovějšímu rozšíření už brání jen vysoká cena a neexistence sítě vodíkových čerpacích stanic.

Honda Racing

Významnou část stánku Hondy tvořily závodní vozy. K vidění byl speciál NSX GT pro závod 24 hodin na Nürburgringu, okruhový Accord týmu JAS a loňský monopost formule 1 B.A.R 006. Stroj Richieho Ginthera, který získal pro Hondu první vítězství v F1 v historii zase naznačoval, že je podle Hondy nevyšší čas pódium zopakovat, i když průběh prvního letošního závodu tomu zatím moc nenapovídá.


Vitek