Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Hopium Machina slibuje zrychlení za pět vteřin a dojezd skoro tisíc kilometrů

Mirek Mazal
Diskuze (0)

Ekologický supersedan je možné objednávat. Navzdory chybějící infrastruktuře automobilka eviduje dostatek prvních zájemců.

Vodíková mašina Hopium Machina reprezentovala kategorii FCEV na letošním pařížském autosalonu. Segment FCEV vznikl zkrácením označení „Fuel Cell Electric Vehicle“ neboli elektromobilu s vodíkovými palivovými články. Intenzivní vývoj tohoto alternativního pohonu probíhá posledních cca 15 let, první modely přišly na trh zhruba v roce 2013.

Výstava Mondial de l'automobile de Paris byla půdou pro představení vrcholného sedanu nové domácí automobilky. Francouzskou výrobu futuristických vozidel nedávno založil pilot a vítěz z Le Mans Olivier Lombard, po zkušebních prototypech na domácí půdě ukázal výsledky tříleté inženýrské činnosti.   

Uhlazená novinka kombinuje čistý pohon dvěma motory, agregáty na každé nápravě dávají dohromady výkon 500 koní (367 kW). Bezhlučná akcelerace na stokilometrovou rychlost proběhne za pět sekund při dosažitelné maximální rychlosti 230 km/h (továrně omezeno). Díky dobíjení elektrické soustavy vodíkem lidé z Hopium slibují dojezd skoro tisíc kilometrů. Zásoby vodíku mají vydržet 998 km než dojde k vyčerpání bezbarvého plynu a vybití baterií.

Vnější aerodynamika pomáhá nízké spotřebě energie a tím delšímu dojezdu. Hopium Machina schválně vypadá jako auto z jiného časoprostoru, větrem tvarované panely karoserie nepostrádají eleganci, velká kola a nízká světlá výška naznačují sportovního ducha. Velmi proporcionální uspořádání exteriéru odpovídá vnitřní architektuře. Luxusní kabina nabídne čtyři samostatná anatomická sedadla obklopena odvážnými detaily. Zásoba displejů včetně digitálních zrcátek už neohromí tolik jako skrytá madla nebo výrazný středový tunel vystupující od loketní opěrky ke středu palubní desky.  

Podrobnější specifikace Hopium neuvádí, namísto specifičtějšího popisu technologií nebo materiálů značka upřednostňuje přijímání objednávek s příslibem dodání první šarže aut do konce roku 2025. Výrobce slibuje budoucí majitele průběžně informovat o průběhu výrobního procesu, v čekací listině je prý více než tisíc konkrétních kontaktů.

Zájem si ve Francii vykládají uživatelskou přívětivostí FCEV, kdy tankování trvá minuty na rozdíl od zdlouhavého dobíjení elektromobilů. Doplnění paliva pro Hopium Machina údajně zabere tříminutové stání u stojanu, i když rozmístění a počet plnících stanic nepatří mezi velkorysé předpoklady pohodlného používání vodíkového vozu.

Mirek Mazal
Diskuze (0)

Doporučujeme