Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Hořící elektromobily vyděsily Čínu, úřady požadují nové bezpečnostní testy

Ondřej Mára Ondřej Mára 19. 6. 2019
27
17
Zobrazit náhledy (27)
Nio ES8 Nio ES8 Nio ES8 Nio ES8 Nio ES8 Nio ES8 Nio ES8 Tesla Model S 75D Tesla Model S 75D Tesla Model S 75D Tesla Model S 75D Tesla Model S 75D Tesla Model S 75D Tesla Model S 75D Tesla Model S 75D Tesla Model S 75D Tesla Model S 75D Tesla Model S 75D Tesla Model S 75D Tesla Model S 75D Tesla Model S 75D Tesla Model S 75D

Čína je v současnosti vysněným trhem snad všech výrobců elektromobilů, nedávné požáry však vyvolaly obavy, které je potřeba zase rozptýlit. Z toho důvodu nařídil čínský ministr průmyslu a informačních technologií sérii bezpečnostních testů.

Možná si ještě pamatujete záběry zaparkované Tesly Model S, která se znenadání vznítila. Jednalo se o jeden ze tří požárů elektromobilů, ke kterým v Číně za posledních pár měsíců došlo. Dalším hořícím elektromobilem byla také Tesla, třetím hořícím elektromobilem se však pro změnu stalo SUV domácího výrobce Nio.

Čínská důvěra v elektromobilitu tak dostala poměrně silnou trhlinu, kterou se rozhodl zacelit ministr průmyslu a informačních technologií. Ten totiž již v pondělí nařídil bezpečnostní kontroly elektromobilů prodávaných na čínském trhu, jak uvedl web CXLive.

Výrobci by měli zkontrolovat nejen vozy ve svém inventáři, ale také prodané vozy. Během testů se pak mají zaměřit na všechna potencionálně riziková místa, mezi které patří kromě baterií i voděvzdorná ochrana, kabely s vysokým napětím i palubní nabíječky, jak uvádí ministerstvo ve svém prohlášení. Na odevzdání výsledků kontrol pak mají výrobci čas až do konce října.

K požáru prvního elektromobilu došlo již v dubnu, kdy vzplanula Tesla model S zaparkovaná na podzemním parkovišti v Šanghaji. Ani ne o měsíc později došlo k dalšímu požáru zaparkované Tesly Model S, tentokrát v Hong-Kongu, po kterém Tesla vydala další aktualizaci software baterií. Na místo se vypravily i speciální vyšetřovací týmy přímo z Tesly, o pozadí požáru však automobilka nic neprozradila.

Třetím hořícím elektromobilem se pak stalo čínské NIO ES8 SUV, které se vznítilo během provádění rutinní údržby v autorizovaném servisu. Následné vyšetřování však ukázalo, že požár byl způsoben zkratem na baterii. Za celý minulý rok přitom v Číně došlo k celkem 40 požárům, které souvisely s elektrifikovanými automobily. V jejich důsledku pak bylo svoláno okolo 130 000 automobilů.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Avatar - lamal
Re: lool
| 21. 6. 2019
Its just a test :D
Avatar - CICERO
Re: lool
| 20. 6. 2019
No, tak Zelenskyj, bude líp... :-)
Avatar - CICERO
Re: Re: Re: Re: Už se těším
| 20. 6. 2019
24V dělá svoje...
Avatar - CICERO
Re: Re: Re: Hmm
| 20. 6. 2019
Zmizni do tmy Chaputialandu, Jánoško !
Re: Re: Hmm
| 20. 6. 2019
Necvrkol si si, trapoško?

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku