Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Hot-hatch od Ferrari? V digitálním světě je možné vše

Aleš Dragoun
Diskuze (6)
Designéři rozvíjejí ve volném čase své fantazie, překypují kreativitou a nabízejí své vlastní pohledy do budoucnosti. Jak může vypadat ostrý hatchback z Maranella? Nějak takhle!

Srdce nezávislých automobilových designérů bijí pro tu kterou značku. Jihokorejec Taekang Lee překládá vizi, jak by mohl vypadat hot-hatch se vzpínajícím se koníkem ve znaku. S největší pravděpodobností se ničeho podobného nikdy nedočkáme, to spíš uvidíme SUV a plně elektrický hypersport. Ale představa je to... přinejmenším zajímavá.

Současná vyspělá počítačová technika jí navíc dává takřka reálnou podobu. Jak moc se tyto fotky liší od jakýchkoli retušovaných firemních, byť jiných značek? Rudý hatchback pochopitelně v reálu neexistuje... Trojrozměrné virtuální modely byly vytvořeny v programu Autodesk Alias. Kreativec ze Soulu se evidentně nechal inspirovat sériovým GTC4Lusso, jen ho patřičně „zkomprimoval“. Jen škoda, že se nezabýval i interiérem. To by bylo něco!

Malý (případně kompaktní, Lee žádné předpokládané rozměry neudal) ostrý hatchback z Maranella je samozřejmě krásný nesmysl. Co by jej čistě teoreticky mohlo pohánět? Ostrý vidlicový šestiválec 2,9 l se dvěma turby z vývoje Ferrari přece dává sílu nadupaným alfám romeo. A co nedávno zveřejněný patent na čtyřválec s elektrickým kompresorem? No... Není od věci se občas trochu zasnít.

Lee odhalil i návrhy patřičně okřídlených a rozšířených soutěžních a závodních verzí. Pravda, Na tyhle kratochvíle má koncern Fiat Abarth a vzpomínanou Alfu Romeo, když už Sergio Marchionne nechal padnout Lancii... Ale vlastně proč ne? I vozy značky z Maranella startovaly v rallye, byť šlo o supersporty. Vize pro dobývání vavřínů, pravda, už nevypadají tak roztomile jako původní návrhy, ale o to tady přece nejde.

Pravda, kompakt v ceně dejme tomu nějakých 1,3-1,75 milionu korun by asi byl trochu hazardováním s prestiží značky. Manželky majitelů supersportů s ním asi na nákupy jezdit nebudou. Třeba na klikaté okresky s hladkým povrchem by se ovšem hodil, že?

Foto: Taekang Lee

Aleš Dragoun
Diskuze (6)
30. 7. 2018 12:40
Re: Už i pan Dragoun ?
cygnet bola chyba, od toho sa nedá odvíjať nič. Prerobili bežné neprémiové auto do kože, nahodili nekresťanskú sumu a chceli urobiť z majiteľov am blbcov.
Avatar - Pekelná Micinka
30. 7. 2018 12:16
Re: Už i pan Dragoun ?
Jo Cygnet, to je ještě mocnina na druhou.
30. 7. 2018 11:23
išlo by to
na mieste niektorých značiek by som to zvážil, tak ako sme si nevedeli predstaviť porše suv a dnes ich stretávam toľko jak fabií
29. 7. 2018 23:33
Re: Už i pan Dragoun ?
Co si o tom myslím ?

Nejsem ani vzdáleně potenciální kupec této značky, proto mi úplně nepřísluší to rozebírat. Ale pokud bych se jím hypoteticky stal, rozhodně by tohle nebylo v mé garáži ani jako druhé nebo třetí z mých Ferrari. Z mého pohledu nepatřičné stejně, asi jako byl Aston Martin Cygnet. Nedokážu posoudit, našlo-li by se dost kupců, podle mě ne.

To jsem toho napsal až, až, o virtuální malůvce nějakýho korejskýho xtomiho. ;-)
Avatar - Pekelná Micinka
29. 7. 2018 22:20
Re: Už i pan Dragoun ?
Nj, tak jsou okurky, tak se nad tím povznes. A co si o tom nápadu jako takovém myslíš? Podle mě by to musel být malý crossover, hatch by nefungoval, protože by to musela být taková smrsklá California/Portofino, resp. hodně malé FF a to už by se velikostně dostávalo někam, kde by to s koníkem na kapotě nefungovalo, vpodstatě taková luxusní Giulietta.