Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Huawei plánuje výrobu elektromobilů. První prý představí už letos

Diskuze (50)

Čínská technologická společnost Huawei Technologies plánuje výrobu elektromobilů pod svou vlastní značkou. Některé modely by mohla představit už v letošním roce.

Huawei je největším výrobcem telekomunikačních zařízení na světě, kvůli sankcím ze strany Spojených států ale v poslední době expanduje do nových odvětví.

Zdroje tvrdí, že Huawei zahájila interní vývoj elektromobilů a že hodlá projekt oficiálně představit v letošním roce. Firma už podle zdrojů jedná se státní společností Changan Automobile a dalšími automobilkami o využití jejich továren pro výrobu svých elektromobilů.

Mluvčí Huawei však popřel, že firma plánuje navrhovat elektromobily a vyrábět vozidla pod vlastní značkou. "Huawei není výrobcem automobilů," uvedl. Dodal nicméně, že firma se chce prostřednictvím informačních a komunikačních technologií stát dodavatelem komponentů zaměřených na digitální vozy, a umožnit tak výrobu lepších automobilů.

Čínské technologické společnosti věnují elektromobilům čím dál větší pozornost. Čína je největším trhem s elektromobily na světě a Peking používání ekologičtějších dopravních prostředků silně podporuje jako nástroj ke zlepšení stavu ovzduší.

Předpokládá se, že automobily s alternativním pohonem označované jako NEV (New Energy Vehicles) se do roku 2025 budou na celkovém prodeji aut v Číně podílet 20 procenty. Kategorie NEV zahrnuje čistě elektrické vozy, hybridní automobily a vozy s vodíkovým pohonem.

Spojené státy firmu Huawei obviňují z krádeže technologií a podezřívají ze špionáže pro čínskou vládu. To ale podnik dlouhodobě odmítá. Loni v listopadu Huawei kvůli americkým sankcím prodala divizi levných telefonů Honor.

"Americké restrikce na dodávky polovodičů pro Huawei tuto firmu pozvolna dusí," uvedl analytik Dan Wang z výzkumné společnosti Gavekal Dragonomics. "Takže dává smysl, že firma se přesouvá do odvětví méně náročných na čipy, aby mohla pokračovat v činnost," dodal.

Diskuze (50)

Doporučujeme

2. 3. 2021 11:56
Re: ....
A proč dělá automobilkám ,a nejen jim, právě Evropa problémy taky umíš vysvětlit?
Avatar - Blue Sun
1. 3. 2021 19:10
Re: ....
Jo, vynořilo se plno čínských značek, a objem jejich cílové skupiny zůstává stále stejný. Takže se jen více tříští jejich vlastní prodeje. Nic, čeho by se Samsung musel bát. Nehledě na fakt, že čínské značky od něj berou fotosnímače, paměti, čipsety... takže Samsung z toho má tak i tak dost velký zisk.
Zajímavé, najednou se v Evropě vyrábí sterilní produkty pro přesun z bodu A do bodu B. Tak hlavně, že poslední rok tu všichni vypisujete, jak je elektromobilita konec evropské produkce, a předpisy EU jak zabíjí unikátnost evropských automobilek, protože se ztrácí zaměření na řidiče a požitek z jízdy.
O tom, že Evropa se musí přizpůsobit změnám vnímání trhu, tu píšu už nejméně rok. A buď to zvládne, nebo oprávněně zůstane pozadu, a pak si ji holt ta Čína koupí. Ale pořád čekat, že se svět vrátí zpátky, a bude velebit evropskou autoprodukci pro její tradici, je cesta do pekel.
Avatar - Plautus
1. 3. 2021 15:13
Re: ....
Veď práve...
1. 3. 2021 14:53
Re: ....
U politiků snaha o zachování evropského průmyslu není. Bohužel je to spíš naopak.
Avatar - Plautus
1. 3. 2021 14:41
Re: ....
Samozrejme, Samsung je zatiaľ stále jednotka na trhu, ale pozri sa, koľko sa vynorilo čínskych značiek, ako predajmi za posledné roky rastú, a ver tomu, že napriek nášmu odlišnému názoru, si ich mnohí kúpia aj opakovane, ako si iní kupujú opakovane Samsung či iPhone. Takže môžeš sa smiať, tiež sa im môžem smiať, ale nič to nemení na tom, že to smeruje do fázy, v ktorej sa nakoniec budú smiať Číňania nám. Oni si idú svoje a dobiehajú, ak už nepredbiehajú, doterajších hegemónov v mnohých oblastiach. Je to o nákladoch a benefitoch, teda čo daný produkt za danú cenu ponúka. Západný svet im túto stratégiu vnútil a teraz sa obracia proti nemu samotnému.
Čo sa áut týka, máš pocit, že v Európe sa vyrábajú a vždy sa vyrábali len autá pre pôžitok z jazdy? Tváriš sa ako keby všetky značky boli jazdne na úrovni Ferrari, Porsche, či aspoň Alfa Romeo, BMW a pod. Práve naopak, väčšina automobiliek robí “sterilné” produkty zdieľajúce techniku naprieč značkami, ktoré ľuďom poslúžia na presun z bodu A do bodu B. Nijako tým teda nespochybňujem cieľové skupiny, len by bolo fajn zachovať výrobu v Európe, pretože bez práce si ťažko zachováme aj kúpnu silu a potom sa možno mnohí budú nútení pozerať aj v tomto smere po čínskych produktoch.