Hummer H1 se odebírá na věčnost

Klesající odbyt v civilním i armádním sektoru a především ropná krize zapříčinily pro mnohé fanoušky bolestivé rozhodnutí těžkými problémy zmítaného koncernu GM - ukončení výroby slavné placky, kterou kdysi proslavil Arnold Schwarzenegger, který si nechal postavit historicky první civilní Hummer a odstartoval módní lavinu ježdění ve vrcholně nehospodárných a nepraktických, ale krásných mnohatunových monstrech. I americká armáda, spolehlivý letitý největší odběratel, se díky raketově stoupajícím cenám paliv začala ohlížet po hospodárnějším prostředku a velkorysých Humvee odebírá čím dál méně. Padl tak jeden z posledních symbolů bohatých 80. a 90. let, svět začíná šetřit ropou.
Prodeje odolného, ale drahého teréňáku, k jehož řízení je třeba oprávnění pro nákladní auta, klesly minulý rok o 12 % na celkových cca 400 kusů a dostaly se tak pod hranici rentability. Novou vlajkovou lodí se tak stává o něco menší, luxusnější model H2, ovšem otázkou zůstává, na jak dlouho. Jeho prodeje se totiž propadly o dramatických 30 % a tento nepříznivý trend nezvrátily ani stále luxusnější verze, uváděné na trh. Ekonomickým tahounem se tak stává úspěšný, na poměry značky malý a hospodárný off-road H3, pracuje se prý i na vyloženě civilním, rodinném SUV ve stylu Jeep Commander.