Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Hummer H1 se vrací, nově se jmenuje HMMWV Gorilla V1

David Bureš
Diskuze (34)
Když Hummer H1 odešel v roce 2006, mnozí jeho odpůrci se radovali. Nyní však mají důvod k nářkům, humvee se vrací.

Hummer H1 je legenda, která má stejně obdivovatelů jako odpůrců. V roce 2006 však jeho výroba musela skončit kvůli klesajícímu zájmu zákazníků. Po deseti letech se humvee vrací, tentokrát však pod názvem HMMWV V1 Gorilla.

Výrobu terénního speciálu chce letos obnovit firma AM General, která postavila i původní civilní H1, která vycházela z jejího armádního speciálu HMMWV (High Mobility Multipurpose Wheeled Vehicle). O autě nově nazvaném V1 Gorilla tvrdí, že je už připraveno.

Základní krabicovitý tvar Gorilla přebírá z původní H1, která se začala vyrábět v roce 1992, bližší pohled ale odhalí odlišné detaily. Přepracována byla příď, maska chladiče s tradičními sedmi svislými otvory je posunuta více vpřed. Nová jsou též směrová světla, kapota se pak jeví více skloněná než u předchůdce. K dispozici budou dvě verze – čtyřdveřový pick-up a verze s nástavbou.

Fotografie interiéru výrobce zatím nezveřejnil, tvrdí však, že kabina byla přepracována. Vnitřek předchůdce kvůli obřímu středovému tunelu nebyl právě prostorný, a tak se nechme překvapit, zda Gorilla tuto slabou vlastnost napraví.

O pohon Gorilly se postará 6,5litrový turbodiesel naladěný na výkon 143 kW a točivý moment 597 N.m. Agregát bude spolupracovat s prehistorickým čtyřstupňovým automatem. Ve výbavě nechybí stálý pohon všech kol.

V1 Gorilla je 4.686 mm dlouhý vůz, na šířku měří 2.200 mm (bez zrcátek) a na výšku má 2.000 mm (verze s nástavbou je ještě o 30 mm vyšší). Rozvor náprav pak činí 3.300 mm, což znamená minimální převisy. Pohotovostní hmotnost pick-upu činí 3.297 kilogramů, verze s nástavbou váží 3.362 kg. Vůz je pak možné naložit nákladem až o hmotnosti 1.377 kg.

Jakožto tradiční offroad bude chtít Gorilla nabídnout perfektní schopnosti v terénu. Vozidlo se zvládne brodit ve vodě hluboké 76 centimetrů, v případě zakoupení speciálního kitu však brodivost vzroste až na 1,5 metru. K dispozici je i systém vyfukování pneumatik, známý ze speciálů pro Dakar, který může pomoci s trakcí v těžkém terénu.

V1 Gorilla zvládne až 60% stoupání, boční náklon může být až 40%. Přední nájezdový úhel činí skvělých 72°, ten zadní pak 37,5°, přechodový má hodnotu 29°.

Původní Hummer byl uveden na trh v březnu 1992 poté, co herec Arnold Schwarzenegger dal firmě AM General najevo, že by si chtěl koupit armádní speciál HMMWV a jezdit s ním po běžných silnicích. V následujících letech si Hummer našel vedle Schwarzeneggera množství fanoušků, zároveň ale také mnoho odpůrců, hlavně z řad ekologických aktivistů. Těm se nelíbila hlavně vysoká spotřeba paliva vozu. Právě ta nakonec rozhodla o konci H1 – zvyšující se ceny ropy znamenaly postupný úbytek zákazníků.

Práva na značku Hummer v roce 1999 zakoupil koncern General Motors, který se rozhodl ji přeorientovat na ještě civilnější modely. tehdy vznikly modely H2 a H3. V roce 2009 ale GM v rámci restrukturalizace po svém bankrotu rozhodl o ukončení fungování značky. Značku následně chtěl prodat čínské strojírenské firmě Sichuan Tengzhong, k dohodě ale nakonec nedošlo. Údajně kvůli čínským regulačním úřadům. Na jaře 2010 tak značka Hummer definitivně skončila.

David Bureš
Diskuze (34)
22. 1. 2016 20:09
Re: Ekologia
vy jste pane krásným důkazem toho, že i s mikropenisem se dá prožít plnohodnotný internetový život :yes:
Avatar - Individualita
21. 1. 2016 12:26
Re: Super zpráva
Ještě by se mohla vrátit i s nejlepším řítičem >:D

[odkaz]
20. 1. 2016 19:05
Re: Rana medzi oci..
S tym sa da len suhlasit :yes:
20. 1. 2016 17:25
Re: Rana medzi oci..
ekologie me nijak zvlast netrapi pokud to nemusim nejak vyrazne dejchat, elektropohon a tedy elektromobily se me libi ciste z toho duvodu ze je to krasnej linearni zatah a koncepce toho pohonu je starsne jednoducha

treba asi tak, kdys jsme byly v US na dovolene v kalifornii u znamich, tak tesne pred projizdkou s Teslou S jsem se vozil v predchozi generaci BMW M3 (atmosfera a ja mam rad atmosfery), a projizdka v te Tesle me i majitele te M3 udelala vetsi usmev na tvari nez ta M3, auto je to celkem prumer az podprumer, ale proste to svezeni stoji za to a chapu majitele Tesel ze ty auta tak obhajujou, vetsinu ostatnich elektromobilu spis pomlouvam, je evidentni ze dane automobilky nechtej aby se elektromobilita nejak prosadila a tak drtiva vetsina dnesnich elektromobilu je spise kompromis za velke prachy
20. 1. 2016 13:15
Re: Rana medzi oci..
Podobnu vikendovu americku hracicku s V8 si prave stavam.Nie je nad ten pocit si len tak cez vikend sadnut do auta a vozit sa peknou krajinou.Povazoval som ta za eko fanatika co zije len elektrickami,ale vidim,ze mas pekne klenoty povyberana na vikendove vylety ;-)

Vystavba Superchargerov urcite pomoze k rozvoju predaja aut ako u Vas tak aj u nas a hlavne vdaka prichodu X-ka sa predaje v Europe rapidne dvihnu kedze momentalne vladne Europov vlana crossoverov a SUV.Len aby to potom nedopadlo ako v Kalifornii,ze boli kolony na nabijanie a cakalo sa aj 3 hodiny kym ste sa dostali na radu.V Kalifornii uz nestacia superchargere pokryvat pocet predanych aut..