Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Hummer se opět sériově vyrábí. První elektrické pick-upy už míří k zákazníkům

David Bureš
Diskuze (15)

Hummer se vrací na scénu. Tentokrát jde o elektrického zástupce značky GMC, který se začíná vyrábět ve formě pick-upu. Následovat ale bude i SUV se shodným základem.

Značka GMC z portfolia amerického koncernu General Motors spustila sériovou výrobu nového modelu Hummer, kterým se stává elektrický pick-up. Tento podle výrobce „supertruck“ je prvním zástupcem koncernu GM s novou generací platformy Ultium vyvinuté pro elektromobily.

„Uvedli jsme toto nákladní vozidlo na trh s rychlostí a hbitostí a posunuli GM o další krok blíže k plně elektrické budoucnosti,“ říká k uvedení modelu oficiálně nazvaného GMC Hummer EV pick-up prezident GM Mark Reuss.

Video se připravuje ...

Automobil se začíná vyrábět v tzv. Factory ZERO (Továrna Nula), která je prvním závodem General Motors přizpůsobeným výhradně výrobě elektromobilů. Vznikla v prostorách dosavadní továrny Detroit-Hamtramck otevřené v roce 1985, která zase byla vybudována po demolici původní továrny Dodge otevřené již v roce 1911.

Naposledy se tu vyráběl třeba Cadillac CT6 a Chevrolet Impala, jejichž výroba skončila loni (CT6 ještě pokračuje v Číně). Vedle GMC Hummer EV pick-up se tu bude do budoucna vyrábět také odvozené SUV, stejně jako elektrické verze Cadillacu Escalade a Chevroletu Silverado chystané pro modelový rok 2024.

První sériový exemplář nového Hummeru přitom již má svého majitele. Kus s VIN číslem 001 byl vydražen už 27. března na aukci Barret-Jackson, a to za neskutečnou částku 2,5 milionu dolarů, což je v přepočtu bezmála 56 milionů korun. Výtěžek z dražby míří k nadaci Tunnel to Towers, organizaci uctívající památku záchranáře Stephena Sillera, zesnulého při teroristických útocích 11. září 2001. Nadace staví inteligentní domy pro vážně zraněné válečné veterány nebo rodiny záchranářů zesnulých při plnění pracovních povinností.

Jako první do výroby zamířila tzv. Edition 1. Ta láká na bílou karoserii Interstellar White a specifický interiér (tzv. Lunar Horizon), stejně jako na výkon až 1.000 koní (746 kW). Ve výbavě pak mimo jiné nechybí natáčení všech kol pro usnadnění jízdy v terénu (tzv. krabí chůze), adaptivní vzduchové odpružení nebo asistent pro jízdu na dálnicích, umožňující semiautomatickou jízdu na 322.000 km silnic v Severní Americe, s funkcí automatické změny pruhu. Základní cena úvodní edice činí 110.295 dolarů (cca 2,5 milionu korun).

David Bureš
Diskuze (15)

Doporučujeme

Avatar - speedfred
22. 12. 2021 15:01
Re: Humvee - legenda pokračuje
Tak na nákup z Obi do záhrady by to stačila takáto eko drožka :-[] a budem asi aj najrýchleší s tisíckou koní po meste.
22. 12. 2021 14:36
Re: Humvee - legenda pokračuje
:-[] :yes:
Avatar - Barry Lyndon
22. 12. 2021 14:05
ta Evropská komise má ale dlouhé prsty
napřed elektromobilizuje Čínu, teď zase Hummer. Akorát doma nějak nejsou prorokem... :-)
22. 12. 2021 13:12
Re: Vysavače do 1000W
Tak porad by bylo fajn, porovnavat jabka s jabkama...

Hummer ani v eletrice samozrejme nic ekologickyho neni.
Nicmene kdyz se porovna s jeho predchudcem, at uz benzinovym nebo dieselovym, tak je to ekologicka spasa. :-)

https://www.bloomberg.com/…lanet-or-doom-it
In general, though, we have a situation where too few inside or outside government understand the set of actions necessary to get us to zero-emission transportation. This makes it easy to have passionate arguments — EVs are bad! EVs are good! — without making the compromises necessary to chart a path to zero. Even city leaders who’ve pledged to meet climate targets sometimes expand highway capacity in ways that make it hard to imagine meeting their goals.
Avatar - WinDiesel
22. 12. 2021 12:49
Re: Humvee - legenda pokračuje
Tuhle chtěli testovat Enikvak kam dojede a vzdali to, protože chtěli do Brna a auto s deklarovanými 400 km na baterku jim ukázalo 210 km (vůbec to nechápali), a na to neměli čas, tak sedli do dieselu a jeli ... test zrušen.