Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nový Hummer je tu konečně jako SUV. Na jeho příchod si však ještě počkáme

David Bureš David Bureš 6. 4. 2021 • 09:05
53
2
Zobrazit náhledy (53)
GMC Hummer EV SUV GMC Hummer EV SUV GMC Hummer EV SUV GMC Hummer EV SUV GMC Hummer EV SUV GMC Hummer EV SUV GMC Hummer EV SUV GMC Hummer EV SUV GMC Hummer EV SUV GMC Hummer EV SUV GMC Hummer EV SUV GMC Hummer EV SUV GMC Hummer EV SUV GMC Hummer EV SUV GMC Hummer EV SUV GMC Hummer EV SUV GMC Hummer EV SUV GMC Hummer EV SUV GMC Hummer EV SUV GMC Hummer EV SUV GMC Hummer EV SUV GMC Hummer EV SUV GMC Hummer EV SUV GMC Hummer EV SUV GMC Hummer EV SUV GMC Hummer EV SUV GMC Hummer EV SUV GMC Hummer EV SUV GMC Hummer EV SUV GMC Hummer EV SUV GMC Hummer EV SUV GMC Hummer EV SUV GMC Hummer EV SUV GMC Hummer EV SUV GMC Hummer EV SUV GMC Hummer EV SUV GMC Hummer EV SUV GMC Hummer EV SUV GMC Hummer EV SUV GMC Hummer EV SUV GMC Hummer EV SUV GMC Hummer EV SUV GMC Hummer EV SUV GMC Hummer EV SUV GMC Hummer EV SUV GMC Hummer EV SUV GMC Hummer EV SUV GMC Hummer EV SUV

Nové SUV je s délkou 4.999 mm o 508 mm kratší než bratrský pick-up. Stejně jako v jeho případě jde o elektromobil, výkon je však podstatně nižší.

Hummer se loni po letech konečně vrátil na scénu. Už však ne jako samostatná značka, ale jako model oblíbené americké značky GMC. A už nemá pod kapotou žíznivý osmiválec, ale je elektromobilem. V loňském roce tzv. HMC Hummer EV debutoval ve formě pick-upu, už dopředu však výrobce avizoval příchod odvozeného SUV. To se nyní konečně představuje světu.

Jmenuje se jednoduše GMC Hummer EV SUV a oproti výchozímu pick-upu se primárně liší odlišnou karoserií. Ta si uchovává styl drsného terénního auta, elektricky ovládané víko zavazadelníku totiž nese náhradní kolo, jak jsme byli zvyklí u původních Hummerů. Po sklopení zadních sedadel je tu přitom gigantický prostor o objemu 2.316 litrů, s širokánským 1.219mm přístupem. Druhý zavazadlový prostor se navíc objevuje pod přední kapotou.

S délkou 4.999 mm si SUV uchovává úctyhodné rozměry, byť je kvůli chybějící korbě o 508 mm kratší než pick-up. Zkrátil se také rozvor, ten činí 3.218 mm, tedy o 226 mm méně než u pick-upu. V rámci nabídky značky GMC je tak nové SUV o něco delší než model Acadia, délkou rozvoru je však někde mezi Yukonem a Yukonem XL.

Výrobce přitom s ohledem na pověst Hummeru slibuje parádní terénní schopnosti. Poloměr otáčení činí jen 10,8 metru, což je u tak velkého SUV skvělá hodnota, které pomáhá natáčení zadních kol, dodávané standardně u vybraných verzí. Vynikající je i světlá výška 406 mm, zatímco brodivost činí 813 mm, díky čemuž toto elektrické SUV opravdu může vyrazit i do náročného terénu. V něm mu pomůžou i krátké převisy karoserie, případně funkce tzv. krabí chůze, tedy jízdy bokem, s natočenými koly obou náprav jedním směrem.

video

Hummer ale myslí i na jízdu po běžných silnicích. K dispozici tak bude asistent pro jízdu na dálnici, kombinující prvky adaptivního tempomatu a aktivního udržování v jízdním pruhu, které v USA umožňuje jízdu na 322.000 km dálnic bez nutnosti držení rukou na volantu. Nechybí ani funkce automatické změny pruhu.

SUV tudíž logicky přebírá prvky dříve představeného pick-upu. zajímavostí je však nižší výkon. Jestliže v případě pick-upu Hummer mluví až o 1.000 koních (stále „odhadový“ parametr), SUV se chlubí nejvýše 830 koňmi (610 kW). V obou případech však vrcholná verze používá trojici elektromotorů, už v základu jsou pak dva elektrické motory.

Bližší technická data automobilka zatím neposkytuje, baterie každopádně v závislosti na verzi umožní dojezd přes 483 kilometrů. K dispozici bude i 400V elektrická síť nebo 300kW nabíjení stejnosměrným proudem.

Každopádně je tu funkce Power Station umožňující nabíjet i externí spotřebiče, třeba v kempu, až výkonem 3 kW, což je něco podobného, co umí nový Hyundai Ioniq 5 a Kia EV6. Hummer navíc bude možné díky silné rekuperaci brzdné energie ovládat jedním pedálem, což je funkce přizpůsobená také jízdě v terénu.

Přestože však GMC Hummer EV SUV debutuje už letos, na jeho příchod si zákazníci ještě počkají. První kusy totiž dorazí na trh až na začátku roku 2023. To půjde o úvodní Edition 1 se speciálním paketem Extreme Offroad za 110.595 dolarů (cca 2,46 milionu Kč). Nabídka se pak bude postupně rozšiřovat, třeba základní varianta za 79.995 dolarů (asi 1,78 milionu korun) s výkonem až 460 kW díky dvojici elektromotorů a menšími bateriemi pro dojezd zhruba 400 km dorazí až na jaře 2024.

Související články

Témata
6. 4. 2021 11:37
Re: Jen mě tak trochu zajímá, kde s tím bude jezdit
Az se naucis cesky, tak si zjisti neco o nabijeni elektromobilu. ;-)
Avatar - KANKUNEN
6. 4. 2021 10:22
Jen mě tak trochu zajímá, kde s tím bude jezdit
Původně vojenské auto, je teď leštěnka z hrubou konstrukcí. A jak to budou nabíjet? Síť 110 V, případně 3x208V. Prý tam jsou běžně jističe 2x100 A.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku