Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nový Hummer je tu konečně jako SUV. Na jeho příchod si však ještě počkáme

David Bureš
Diskuze (2)

Nové SUV je s délkou 4.999 mm o 508 mm kratší než bratrský pick-up. Stejně jako v jeho případě jde o elektromobil, výkon je však podstatně nižší.

Hummer se loni po letech konečně vrátil na scénu. Už však ne jako samostatná značka, ale jako model oblíbené americké značky GMC. A už nemá pod kapotou žíznivý osmiválec, ale je elektromobilem. V loňském roce tzv. HMC Hummer EV debutoval ve formě pick-upu, už dopředu však výrobce avizoval příchod odvozeného SUV. To se nyní konečně představuje světu.

Jmenuje se jednoduše GMC Hummer EV SUV a oproti výchozímu pick-upu se primárně liší odlišnou karoserií. Ta si uchovává styl drsného terénního auta, elektricky ovládané víko zavazadelníku totiž nese náhradní kolo, jak jsme byli zvyklí u původních Hummerů. Po sklopení zadních sedadel je tu přitom gigantický prostor o objemu 2.316 litrů, s širokánským 1.219mm přístupem. Druhý zavazadlový prostor se navíc objevuje pod přední kapotou.

S délkou 4.999 mm si SUV uchovává úctyhodné rozměry, byť je kvůli chybějící korbě o 508 mm kratší než pick-up. Zkrátil se také rozvor, ten činí 3.218 mm, tedy o 226 mm méně než u pick-upu. V rámci nabídky značky GMC je tak nové SUV o něco delší než model Acadia, délkou rozvoru je však někde mezi Yukonem a Yukonem XL.

Výrobce přitom s ohledem na pověst Hummeru slibuje parádní terénní schopnosti. Poloměr otáčení činí jen 10,8 metru, což je u tak velkého SUV skvělá hodnota, které pomáhá natáčení zadních kol, dodávané standardně u vybraných verzí. Vynikající je i světlá výška 406 mm, zatímco brodivost činí 813 mm, díky čemuž toto elektrické SUV opravdu může vyrazit i do náročného terénu. V něm mu pomůžou i krátké převisy karoserie, případně funkce tzv. krabí chůze, tedy jízdy bokem, s natočenými koly obou náprav jedním směrem.

Video se připravuje ...

Hummer ale myslí i na jízdu po běžných silnicích. K dispozici tak bude asistent pro jízdu na dálnici, kombinující prvky adaptivního tempomatu a aktivního udržování v jízdním pruhu, které v USA umožňuje jízdu na 322.000 km dálnic bez nutnosti držení rukou na volantu. Nechybí ani funkce automatické změny pruhu.

SUV tudíž logicky přebírá prvky dříve představeného pick-upu. zajímavostí je však nižší výkon. Jestliže v případě pick-upu Hummer mluví až o 1.000 koních (stále „odhadový“ parametr), SUV se chlubí nejvýše 830 koňmi (610 kW). V obou případech však vrcholná verze používá trojici elektromotorů, už v základu jsou pak dva elektrické motory.

Bližší technická data automobilka zatím neposkytuje, baterie každopádně v závislosti na verzi umožní dojezd přes 483 kilometrů. K dispozici bude i 400V elektrická síť nebo 300kW nabíjení stejnosměrným proudem.

Každopádně je tu funkce Power Station umožňující nabíjet i externí spotřebiče, třeba v kempu, až výkonem 3 kW, což je něco podobného, co umí nový Hyundai Ioniq 5 a Kia EV6. Hummer navíc bude možné díky silné rekuperaci brzdné energie ovládat jedním pedálem, což je funkce přizpůsobená také jízdě v terénu.

Přestože však GMC Hummer EV SUV debutuje už letos, na jeho příchod si zákazníci ještě počkají. První kusy totiž dorazí na trh až na začátku roku 2023. To půjde o úvodní Edition 1 se speciálním paketem Extreme Offroad za 110.595 dolarů (cca 2,46 milionu Kč). Nabídka se pak bude postupně rozšiřovat, třeba základní varianta za 79.995 dolarů (asi 1,78 milionu korun) s výkonem až 460 kW díky dvojici elektromotorů a menšími bateriemi pro dojezd zhruba 400 km dorazí až na jaře 2024.

David Bureš
Diskuze (2)

Doporučujeme

6. 4. 2021 11:37
Re: Jen mě tak trochu zajímá, kde s tím bude jezdit
Az se naucis cesky, tak si zjisti neco o nabijeni elektromobilu. ;-)
Avatar - KANKUNEN
6. 4. 2021 10:22
Jen mě tak trochu zajímá, kde s tím bude jezdit
Původně vojenské auto, je teď leštěnka z hrubou konstrukcí. A jak to budou nabíjet? Síť 110 V, případně 3x208V. Prý tam jsou běžně jističe 2x100 A.