Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Hybridní Puma a Fiesta dostanou dvouspojkový automat. Slibuje rychlost i úspornost

Ondřej Mára Ondřej Mára 19. 2. 2021 • 05:55
51
22
Zobrazit náhledy (51)
Ford Puma 1.0 EcoBoost mHEV 114 kW Ford Puma 1.0 EcoBoost mHEV 114 kW Ford Puma 1.0 EcoBoost mHEV 114 kW Ford Puma 1.0 EcoBoost mHEV 114 kW Ford Puma 1.0 EcoBoost mHEV 114 kW Ford Puma 1.0 EcoBoost mHEV 114 kW Ford Puma 1.0 EcoBoost mHEV 114 kW Ford Puma 1.0 EcoBoost mHEV 114 kW Ford Puma 1.0 EcoBoost mHEV 114 kW Ford Puma 1.0 EcoBoost mHEV 114 kW Ford Puma 1.0 EcoBoost mHEV 114 kW Ford Puma 1.0 EcoBoost mHEV 114 kW Ford Puma 1.0 EcoBoost mHEV 114 kW Ford Puma 1.0 EcoBoost mHEV 114 kW Ford Puma 1.0 EcoBoost mHEV 114 kW Ford Puma 1.0 EcoBoost mHEV 114 kW Ford Puma 1.0 EcoBoost mHEV 114 kW Ford Puma 1.0 EcoBoost mHEV 114 kW Ford Puma 1.0 EcoBoost mHEV 114 kW Ford Puma 1.0 EcoBoost mHEV 114 kW Ford Puma 1.0 EcoBoost mHEV 114 kW Ford Puma 1.0 EcoBoost mHEV 114 kW Ford Puma 1.0 EcoBoost mHEV 114 kW Ford Puma 1.0 EcoBoost mHEV 114 kW Ford Puma 1.0 EcoBoost mHEV 114 kW Ford Puma 1.0 EcoBoost mHEV 114 kW Ford Puma 1.0 EcoBoost mHEV 114 kW Ford Puma 1.0 EcoBoost mHEV 114 kW Ford Puma 1.0 EcoBoost mHEV 114 kW Ford Puma 1.0 EcoBoost mHEV 114 kW Ford Puma 1.0 EcoBoost mHEV 114 kW Ford Puma 1.0 EcoBoost mHEV 114 kW Ford Puma 1.0 EcoBoost mHEV 114 kW Ford Puma 1.0 EcoBoost mHEV 114 kW Ford Puma 1.0 EcoBoost mHEV 114 kW Ford Puma 1.0 EcoBoost mHEV 114 kW Ford Puma 1.0 EcoBoost mHEV 114 kW Ford Puma 1.0 EcoBoost mHEV 114 kW Ford Puma 1.0 EcoBoost mHEV 114 kW Ford Puma 1.0 EcoBoost mHEV 114 kW Ford Puma 1.0 EcoBoost mHEV 114 kW Ford Puma 1.0 EcoBoost mHEV 114 kW Ford Puma 1.0 EcoBoost mHEV 114 kW Ford Puma 1.0 EcoBoost mHEV 114 kW Ford Puma 1.0 EcoBoost mHEV 114 kW Ford Puma 1.0 EcoBoost mHEV 114 kW

Po čistě benzínové motorizaci se sedmistupňový dvouspojkový automat objeví také v kombinaci s mild-hybrdními jednotkami.

Evropské zastoupení automobilky Ford se pochlubilo plánovaným rozšířením nabídky převodovek pro populární crossover Puma a technicky příbuzný kompakt Fiesta. Po čistě benzínovém 1,0litrovém tříválci bude totiž sedmistupňový dvouspojkový automat dostupný také v kombinaci s mild-hybridy.

Díky nové převodovce by mild-hybridní modely Puma a Fiesta měly nabídnout až o 5 procent nižší emise CO2, nižší kombinovanou spotřebu a současně i lepší parametry akcelerace. Díky automatu se také zpřístupní funkce Stop & Go pro adaptivní tempomat a aplikace FordPass by měla nově umožnit i dálkové startování motoru.

Pro připomenutí dodejme, že základem mild-hybridních pohonných jednotek modelů Puma a Fiesta je 1,0litrový tříválec EcoBoost, který je doplněn integrovaným řemenem poháněným startér/generátorem (BISG). Ten během brzdění generuje energii, která je ukládána do 48V lithium-iontových baterií. Při akceleraci, nebo jiné zátěži motoru, pak jednotka BISG začne fungovat jako elektromotor a pomáhá motoru spalovacímu.

Tato mild-hybridní pohonná jednotka je nabízena ve dvou výkonnostních provedeních - základní nabízí nejvyšší výkon 92 kW (125 k), zatímco výkonnější 114 kW (155 k). U základního hybridu bychom se přitom měli dočkat zlepšení akcelerace až o 4 procenta, ve sportovním režimu pak dvouspojkový automat slibuje delší držení nižší rychlosti pro lepší reakce i důrazné podřazování až o tři rychlosti pro snazší předjíždění.

Ve výbavových stupních Puma ST-Line a ST-Line Vignale by navíc v interiéru neměly chybět pádla pod volantem pro ruční řazení.

Související články

Témata
Avatar - .StenLi.
21. 2. 2021 13:17
Re: Mara Mara..
Och sorry, cital som vyjadrenie Fordu ze Escape HEV z US nepride do EU ako Kuga HEV ze ostane iba PHEV ale pozeram ze mas pravdu. eCVT je vsak nezmyselne oznacenie kedze e ma znamenat electronically controlled CVT a to su samozrejme obe CVT, aj planetova aj pasova.
21. 2. 2021 10:21
Re: Mara Mara..
Počkaj, nepleť si pojmy a dojmy. Renoo píše o zdroji energie, nie o palive. Mildhybrid produkuje energiu spaľovákom a elektromotorom. CNG a LPG iba spaľovákom, len môže využívať dve rôzne palivá.
Avatar - twistedTSD
21. 2. 2021 00:26
Re: Mara Mara..
Kuga je HEV i PHEV a o převodovce Ford tvrdí toto: "eCVT = převodovka s plynule měnitelným převodovým poměrem (Continuously Variable Transmission)"
Avatar - .StenLi.
20. 2. 2021 22:00
Re: Mara Mara..
Ako pisem vyssie, eCVT nie je typ prevodovky, ale obchodny nazov Toyota CVT prevodovky s planetovymi prevodmi, takze Kuga ju nema, nieje HEV ale PHEV a ma pasovu CVT prevedovku.
Avatar - twistedTSD
20. 2. 2021 19:49
Re: Mara Mara..
No já to nevymyslel. Spotřeba je mild hybridní, technické řešení se taky blíží mild hybridu, ale ve městě je to docela příjemný full hybrid.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud