Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Hybridní Puma a Fiesta dostanou dvouspojkový automat. Slibuje rychlost i úspornost

Ford Puma
Elektrické a hybridní modely Ford
Ford Puma 1.0 EcoBoost mHEV 114 kW
Ford Puma 1.0 EcoBoost mHEV 114 kW
51 Fotogalerie
Diskuze (22)

Po čistě benzínové motorizaci se sedmistupňový dvouspojkový automat objeví také v kombinaci s mild-hybrdními jednotkami.

Evropské zastoupení automobilky Ford se pochlubilo plánovaným rozšířením nabídky převodovek pro populární crossover Puma a technicky příbuzný kompakt Fiesta. Po čistě benzínovém 1,0litrovém tříválci bude totiž sedmistupňový dvouspojkový automat dostupný také v kombinaci s mild-hybridy.

Díky nové převodovce by mild-hybridní modely Puma a Fiesta měly nabídnout až o 5 procent nižší emise CO2, nižší kombinovanou spotřebu a současně i lepší parametry akcelerace. Díky automatu se také zpřístupní funkce Stop & Go pro adaptivní tempomat a aplikace FordPass by měla nově umožnit i dálkové startování motoru.

Pro připomenutí dodejme, že základem mild-hybridních pohonných jednotek modelů Puma a Fiesta je 1,0litrový tříválec EcoBoost, který je doplněn integrovaným řemenem poháněným startér/generátorem (BISG). Ten během brzdění generuje energii, která je ukládána do 48V lithium-iontových baterií. Při akceleraci, nebo jiné zátěži motoru, pak jednotka BISG začne fungovat jako elektromotor a pomáhá motoru spalovacímu.

Tato mild-hybridní pohonná jednotka je nabízena ve dvou výkonnostních provedeních - základní nabízí nejvyšší výkon 92 kW (125 k), zatímco výkonnější 114 kW (155 k). U základního hybridu bychom se přitom měli dočkat zlepšení akcelerace až o 4 procenta, ve sportovním režimu pak dvouspojkový automat slibuje delší držení nižší rychlosti pro lepší reakce i důrazné podřazování až o tři rychlosti pro snazší předjíždění.

Ve výbavových stupních Puma ST-Line a ST-Line Vignale by navíc v interiéru neměly chybět pádla pod volantem pro ruční řazení.

Vstoupit do diskuze (22)