Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Hybridy mají podle všeho v Praze se zvýhodněným parkováním utrum

ČTK ČTK 1. 4. 2019
71
21
Zobrazit náhledy (71)
suv honda toyota srovnavacitesty suv honda toyota srovnavacitesty suv honda toyota srovnavacitesty suv honda toyota srovnavacitesty suv honda toyota srovnavacitesty suv honda toyota srovnavacitesty suv honda toyota srovnavacitesty suv honda toyota srovnavacitesty suv honda toyota srovnavacitesty suv honda toyota srovnavacitesty suv honda toyota srovnavacitesty suv honda toyota srovnavacitesty suv honda toyota srovnavacitesty suv honda toyota srovnavacitesty suv honda toyota srovnavacitesty suv honda toyota srovnavacitesty suv honda toyota srovnavacitesty suv honda toyota srovnavacitesty suv honda toyota srovnavacitesty suv honda toyota srovnavacitesty suv honda toyota srovnavacitesty suv honda toyota srovnavacitesty suv honda toyota srovnavacitesty suv honda toyota srovnavacitesty suv honda toyota srovnavacitesty suv honda toyota srovnavacitesty suv honda toyota srovnavacitesty suv honda toyota srovnavacitesty suv honda toyota srovnavacitesty suv honda toyota srovnavacitesty suv honda toyota srovnavacitesty suv honda toyota srovnavacitesty suv honda toyota srovnavacitesty suv honda toyota srovnavacitesty suv honda toyota srovnavacitesty suv honda toyota srovnavacitesty suv honda toyota srovnavacitesty suv honda toyota srovnavacitesty suv honda toyota srovnavacitesty suv honda toyota srovnavacitesty suv honda toyota srovnavacitesty suv honda toyota srovnavacitesty suv honda toyota srovnavacitesty suv honda toyota srovnavacitesty suv honda toyota srovnavacitesty suv honda toyota srovnavacitesty suv honda toyota srovnavacitesty suv honda toyota srovnavacitesty suv honda toyota srovnavacitesty suv honda toyota srovnavacitesty suv honda toyota srovnavacitesty suv honda toyota srovnavacitesty suv honda toyota srovnavacitesty suv honda toyota srovnavacitesty suv honda toyota srovnavacitesty suv honda toyota srovnavacitesty suv honda toyota srovnavacitesty suv honda toyota srovnavacitesty suv honda toyota srovnavacitesty suv honda toyota srovnavacitesty suv honda toyota srovnavacitesty suv honda toyota srovnavacitesty suv honda toyota srovnavacitesty suv honda toyota srovnavacitesty suv honda toyota srovnavacitesty suv honda toyota srovnavacitesty

O zvýhodněné parkování 100 Kč ročně naopak přijdou majitelé hybridních vozů.

Majitelé elektromobilů je v Praze nebudou muset kvůli zvýhodněnému stání v parkovacích zónách registrovat na úřadě. Stačí, aby vůz měl registrační značku elektrického vozidla. Důvodem změny je mj. zahlcení úřadu registracemi vozidel. O zvýhodněné parkování 100 Kč ročně naopak přijdou majitelé hybridních vozů. Rozhodli o tom dnes pražští radní. Majitelé elektromobilů platí pouze 100 Kč manipulační poplatek. Hybridní vozy jsou zvýhodněny od loňska. Rezidenti vlastnící benzínové auto či diesel platí ročně 1200 korun.

Cílem změny je odstranit problémy nynějšího systému. Tím je třeba jeho administrativní náročnost, kdy magistrát měsíčně vydává 350 až 400 nových zvýhodněných parkovacích oprávnění. Dosud fungující forma zvýhodnění navíc nebrala v úvahu výši emisí u jednotlivých kategorií hybridních automobilů.

Elektromobily, které jsou osazeny registrační značkou elektrického vozidla, budou nově považovány za vozidla s platným parkovacím oprávněním. Jejich majitelé a provozovatelé tedy nemusí žádat magistrát o vystavení či prodloužení zvýhodněného parkovacího oprávnění. Pokud zmíněnou značku auto nemá, pro majitele platí stejné podmínky jako dosud.

V případě hybridních aut už magistrát nebude přijímat nové žádosti o zvýhodněné parkovné. Majitelé hybridních aut s již vydaným oprávněním, na něj budou mít nárok ještě v následujících třech letech.

Zóny se v moderní podobě poprvé objevily v roce 1996 v části Prahy 1, kde se snaha o regulaci dopravy objevila již v roce 1982. Následně byly rozšířeny na celou Prahu 1, 2, 3 a 7 a části Prahy 16. Samy parkovací zóny provozují radnice 13, 16 a 22. Od předloňska fungují na Praze 5, 6 a 8 a od 1. července letošního roku by se měly rozšířit na Prahu 4.

V Praze v současnosti jezdí přes 1200 elektromobilů z celkového počtu více než 2000 vozidel na elektřinu registrovaných v ČR. Nejrozšířenějšími modely jsou VW eGolf, Nissan Leaf nebo BMW i3. Elektromobily nabízí i značky Hyundai, Kia nebo Renault. První elektrická Škoda vyjede na konci letošního roku.

Související články

Témata

Diskuse: Přidat názor

Avatar - Zetti
Re: Parkovaní v Praze za 100 Kč
Zetti
| 2. 4. 2019
mas to nekde napsany?
Re: Re: Re: Re: apríl ne?
Niemand
| 2. 4. 2019
Ono to ma k polo batérii dosť ďaleko. Batérie v hybridných Toyotach majú cca 40kg. Z toho hneď časť ušetríš na menšej a ľahšej olovenej batérii. Odpadá prevodovka. e-CVT aj s motormi ma zástavbové rozmery a hmotnosť podobnú manuálu. A spalovák ma jednoduché periférie a emisné systémy. Takže v sume si na tom s hmotnosťou a spotrebou drahých kovov podobne ako pri diesli a majiteľ by sa mal racionálne rozhodnúť podľa toho kam smeruje väčšina jeho jázd.
Parkovaní v Praze za 100 Kč
Prsím
| 2. 4. 2019
Do 1.5. bude ještě povoleno zažádat o registraci a mít tak parkovaní za 100 Kč. Po prvním květnu to již možné nebude, bohužel....
Re: Byl to teda apríl?
Mikesus
| 2. 4. 2019
Jelikož to rada MHMP skutečně na programu měla, tak něco bude. Ale usnesení zatím není oficiálně. Pokud tomu tak bude, ke to od extrému (teď extra benevolentní) až do současného navrhovaného ( pouze plug-in nebo čisté elektro). Kdo zajistí, že ten plugin opravdu bude mít nabitou baterku, aby prvních 100km najel za slibované emise? Nebo bude po praze jezdit spoustu pluginů, které oficiálně mají nízké emise, ale protože je nebudou majitelé nabíjet, tak budou mít vyšší spotřebu než full hybridy ( z důvodu hmotnosti ).
pravidla
Fickroc
| 2. 4. 2019
Pro příspívání zde na diskusi, by měla být podmínka, že pisatel by neměl bejt zhulenej.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku