Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Hyundai Accent 2014: Americký bratranec i20 po modernizaci

Aleš Dragoun
Diskuze (0)
Nejmenší model americké nabídky jihokorejské značky prošel decentní modernizací pro nový modelový rok.

Hyundai Accent známe i z našich silnic. První, druhá a třetí generace se prodávaly v České republice, poslední jmenovaná (MC) pouze coby sedan. Aktuální řada RB je takřka globálním modelem. Vyrábí se od roku 2010 v jihokorejském Ulsanu, čínském Pekingu, indickém Čennaj a ruském Sankt Petěrburgu a vyznává fluidní tvary. V Evropě na západ od hranic bývalého Sovětského svazu ji ale nekoupíte. Mohou si jí však dopřát například Američané. Z naší nabídky je jí velikostně nejblíže i20, ale Accent má delší rozvor 2570 mm. Existuje coby čtyřdveřový sedan s délkou 4,37 m a kratší pětidveřový hatchback, který měří 4,12 m. Celá řada právě prošla modernizací.

Jediným motorem v severoamerické nabídce je celohliníkový zážehový čtyřválec Gamma s přímým vstřikem paliva GDI a duálním proměnným časováním ventilů a obou vačkových hřídelů. Z objemu 1,6 l poskytuje největší výkon 103 kW (140 k) a na přední kola se přenáší 166 N.m točivého momentu. Převodovky jsou na výběr dvě: šestistupňová přímo řazená a samočinná s možností manuální volby rychlostí. Rozvody pohání řetěz. Ve městě spálí Accent dle metodiky EPA 8,7 l, na dálnici pak 6,2 l benzinu na každých 100 km.

Hyundai poslední dobou razí strategii faceliftů, které nejsou na první pohled příliš vidět. Zvenčí se na americké specifikaci představené původně v dubnu 2011 nezměnilo prakticky nic. Hlavní položkou je upgrade bezpečnostní i komfortní výbavy. Vnější zpětné zrcátko nyní zvládne signalizaci mrtvého úhlu, směrová světla mají konečně trojblik a sluneční clony jsou posuvné. Vylepšené základní audio dostalo konečně funkční rozpoznávání hlasu a nová větší a logičtěji rozmístěná tlačítka. Má šest reproduktorů, přehraje MP3, je vybaveno i konektory pro externí zdroje a Bluetooth. Vyšší výbavy byly rozšířeny o přední diodové světlomety, dvouose nastavitelný volant a samočinné dovírání elektrického okna na řidičově straně, které se spustí, či zavře na jediný dotek. Mohou mít také tempomat, ovládání audia na volantu a mlhovky.

Standardem je vždy šest airbagů, aktivní opěrky hlavy, nechybí dnes běžná elektronická stabilizace, či ABS včetně brzdových asistentů, ani pomocník při rozjezdech do kopce. Accent má v základu i asymetricky dělenou a sklopnou zadní lavici, výškově nastavitelnou sedačku řidiče, klimatizaci, dálkové centrální zamykání, elektrická okna a vyhřívaná zrcátka. Za střešní okno se však vždy připlácí. Mimochodem, podvozek stále tvoří vpředu vzpěry McPherson a vzadu torzní náprava, vinuté pružiny doplňují dvou-, respektive jednoplášťové tlumiče. Dražší modely jezdí na šestnáctipalcových litých kolech, ty levnější pak na ocelových „čtrnáctkách“.

Aleš Dragoun
Diskuze (0)