Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Hyundai AG a Grandeur: Velké novinky z Koreje

Aleš Dragoun Aleš Dragoun 30. 5. 2014 • 09:00
19
14
Zobrazit náhledy (19)
Hyundai Grandeur Hyundai Grandeur Hyundai Grandeur Hyundai Grandeur Hyundai Grandeur Hyundai Grandeur Hyundai Grandeur Hyundai Grandeur Hyundai Grandeur Hyundai Grandeur Hyundai Grandeur Hyundai Grandeur Hyundai Grandeur Hyundai Grandeur
Hyundai představuje na domácí půdě dva velké sedany: nový AG a modernizovaný Grandeur. Svědkem jejich premiéry je autosalon v Busanu.

Hyundai AG je prezentován jako vlajková loď značky, jedná se zatím o kódové označení. Doma by se měl začít prodávat ještě letos ve druhé polovině roku, obchodní jméno bude také upřesněno. Jeho vnější tvary nejsou tak odvážné a komplikované jako u dalších modelů značky, také přední světla se zmenšila a stříbrné auto vypadá honosněji. Kratičká záď, tak typická pro současné větší hyundaie, mu však zůstala. Vystavený vůz se zatmavenými okny je předprodukčním prototypem, žádné informace o technice a rozměrech nebyly dosud zveřejněny. Automobilka je na informace zatím velmi skoupá. AG však na délku měří méně než nový Genesis s pohonem zadních kol (ten má 4,99 m) a dle všeho skrývá techniku Grandeuru včetně pohonu naopak přední nápravy. Má být ale komfortnější a chystá se zatopit velké německé trojce. No, uvidíme, na které trhy s ním Hyundai zamíří.

Právě Grandeur se objevuje v Busanu v aktualizovaném provedení. Pátá generace se prodává tři roky. Jméno poprvé použil Hyundai už v roce 1986. Evropané znají třetí s kódem XG (jméno Grandeur se na starém kontinentu nepoužívalo) a čtvrtou TG. Současná HG se vyrábí výhradně v jihokorejském Asanu a Američané ji kupují pod názvem Azera. Auto patří do vyšší střední třídy, po výraznější modernizaci (první přišla už v prosinci 2012) měří 4,92 m a je postaveno na podvozku s rozvorem 2845 mm. Karoserie se oproti původní verzi z roku 2011 prodloužila o jediný centimetr.

Automobilka provedla změny na základním benzinovém čtyřválci GDI typu Theta II. Z objemu 2,4 l dává 140 kW a nová verze je agilnější ve středních otáčkách. Diesel řady R objemu 2,2 l má turbodmychadlo s proměnnou geometrií lopatek , největší výkon 149 kW a plní emisní normu Euro VI. Elektrický posilovač řízení by měl poskytovat lepší zpětnou vazbu od kol.

Přední nárazník má agresivnější tvar a diodové mlhovky. Největší změnou je chromovaná mřížka chladiče, vypadá nyní luxusněji. Dostala výhradně široké vodorovné chromované lamely, kterých je celkem osmnáct. Dříve měla pouze úzké, navíc tři vodorovné a dvě svislé. Zadní nárazník se nyní chlubí ve spodní části černým spoilerem a už postrádá integrované elipsovité koncovky výfuku, ty nové jsou lichoběžníkové. Sériovou výbavu rozšířila armáda elektronických asistentů: automatický pomocník při parkování, hlídač mrtvého úhlu, varování před čelní kolizí a při neoprávněném přejetí jízdního pruhu bez zapnutí směrovky. Víko zavazadelníku ovládají elektromotorky, V interiéru najdeme lepší audio, navigaci s osmipalcovým displejem a vylepšené ovládání topení, ventilace a klimatizace.

Autosalon v Busanu (oficiálně Busan International Motor Show) se koná od 29. května do 8. června 2014. Z Evropanů se tam ale vydá asi málokdo.

Související články

Témata
30. 5. 2014 22:41
Re: Ty holky celkem ujdou!
jo ten kluk je tiez fesi :-) :))))))
30. 5. 2014 22:40
Re: ..
..
P
(inak sa reagovat nedalo) :-)
Avatar - dolfi
30. 5. 2014 20:57
Ty holky celkem ujdou!
>:-[]
Avatar - Glaukos
30. 5. 2014 15:35
Re: ..
asi to tak bude
30. 5. 2014 15:13
Re: Hydra - dcera stohlavého obra Tifóna
Bere, ale bohuzel predepsana davka nestaci.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku