Hyundai AG a Grandeur: Velké novinky z Koreje
Hyundai AG je prezentován jako vlajková loď značky, jedná se zatím o kódové označení. Doma by se měl začít prodávat ještě letos ve druhé polovině roku, obchodní jméno bude také upřesněno. Jeho vnější tvary nejsou tak odvážné a komplikované jako u dalších modelů značky, také přední světla se zmenšila a stříbrné auto vypadá honosněji. Kratičká záď, tak typická pro současné větší hyundaie, mu však zůstala. Vystavený vůz se zatmavenými okny je předprodukčním prototypem, žádné informace o technice a rozměrech nebyly dosud zveřejněny. Automobilka je na informace zatím velmi skoupá. AG však na délku měří méně než nový Genesis s pohonem zadních kol (ten má 4,99 m) a dle všeho skrývá techniku Grandeuru včetně pohonu naopak přední nápravy. Má být ale komfortnější a chystá se zatopit velké německé trojce. No, uvidíme, na které trhy s ním Hyundai zamíří.
Právě Grandeur se objevuje v Busanu v aktualizovaném provedení. Pátá generace se prodává tři roky. Jméno poprvé použil Hyundai už v roce 1986. Evropané znají třetí s kódem XG (jméno Grandeur se na starém kontinentu nepoužívalo) a čtvrtou TG. Současná HG se vyrábí výhradně v jihokorejském Asanu a Američané ji kupují pod názvem Azera. Auto patří do vyšší střední třídy, po výraznější modernizaci (první přišla už v prosinci 2012) měří 4,92 m a je postaveno na podvozku s rozvorem 2845 mm. Karoserie se oproti původní verzi z roku 2011 prodloužila o jediný centimetr.
Automobilka provedla změny na základním benzinovém čtyřválci GDI typu Theta II. Z objemu 2,4 l dává 140 kW a nová verze je agilnější ve středních otáčkách. Diesel řady R objemu 2,2 l má turbodmychadlo s proměnnou geometrií lopatek , největší výkon 149 kW a plní emisní normu Euro VI. Elektrický posilovač řízení by měl poskytovat lepší zpětnou vazbu od kol.
Přední nárazník má agresivnější tvar a diodové mlhovky. Největší změnou je chromovaná mřížka chladiče, vypadá nyní luxusněji. Dostala výhradně široké vodorovné chromované lamely, kterých je celkem osmnáct. Dříve měla pouze úzké, navíc tři vodorovné a dvě svislé. Zadní nárazník se nyní chlubí ve spodní části černým spoilerem a už postrádá integrované elipsovité koncovky výfuku, ty nové jsou lichoběžníkové. Sériovou výbavu rozšířila armáda elektronických asistentů: automatický pomocník při parkování, hlídač mrtvého úhlu, varování před čelní kolizí a při neoprávněném přejetí jízdního pruhu bez zapnutí směrovky. Víko zavazadelníku ovládají elektromotorky, V interiéru najdeme lepší audio, navigaci s osmipalcovým displejem a vylepšené ovládání topení, ventilace a klimatizace.
Autosalon v Busanu (oficiálně Busan International Motor Show) se koná od 29. května do 8. června 2014. Z Evropanů se tam ale vydá asi málokdo.