Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Hyundai chystá evoluci designu a konkurenta BMW řady 3

Hyundai chystá evoluci designu a konkurenta BMW řady 3 Zdroj: acz

Hyundai chystá evoluci designu a konkurenta BMW řady 3

Designérský směr, který naváže na Fluidic Sculpture, automobilka interně nazývá Fluidic Precision.

Nová generace Hyundai Genesis by mohla cílit na BMW řady 3, tento automobil by měl být rovněž nabízen s pohonem všech kol. V rozhovoru pro server Automobile to řekl generální ředitel Hyundai America John Krafcik.

Na otázku, zda jihokorejská automobilka chystá vůz, který by porazil BMW řady 3, Krafcik odpověděl, že pravděpodobně ano. Generální ředitel amerického zastoupení Hyundai k tomu dodal, že firma přemýšlí, že by příští generace Genesisu Coupé mohla konkurovat BMW řady 3 (v případě kupé zřejmě řadě 4).

Příští generace Genesisu sedan pak bude nabízena i s pohonem všech kol. Podoba tohoto budoucího automobilu bude ještě letos naznačena ve formě konceptu.

Automobilka dále zvažuje, že by začala vyrábět prémiový crossover, naopak na otázku, zda bude Hyundai vyrábět kabriolet Krafcik řekl, že pravděpodobně ne. V plánech není ani minivan nebo konkurent Nissanu Murano CrossCabriolet. „Myslím, že tento segment necháme Nissanu,“ uvedl Krafcik na téma otevřeného crossoveru.

Hyundai také počítá s evolucí svého současného designérského trendu, z Fluidic Sculpture se tak stane Fluidic Precision. Tento směr má být dle slov Krafcika vyzrálejší a méně extrovertní. Už o křivkách nové generace Santa Fe generální ředitel Hyundai tvrdí, že jsou vyzrálejší.

Prvním vozem, který Fluidic Precision naplno využije, bude pravděpodobně budoucí generace Sonaty. Ta se má dle zpráv z letošního března začít prodávat v roce 2014.

V minulosti Hyundai zvažovalo, že by vytvořilo novou prémiovou značku Genesis. Plánů na ní se však automobilka vzdala, protože by její vytvoření bylo moc nákladné. Kvůli nutnému vytvoření speciálního místa u prodejců by totiž vzrostla cena takového vozu, aby se automobilce vyplatil.

Pod prémiovou značkou se měly prodávat aktuální generace Equusu a Genesise. O Equusu pak Krafcik prohlašuje, že si jej zákazníci významně pochvalují. Pokud by Equus byl samostatná značka, byl by v hodnocení spokojenosti se zákaznickým servisem mezi značkami číslo dvě, hned za Cadillacem, tvrdí generální ředitel Hyundai America.