Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Hyundai Elantra GT: Amerikanizovaná i30

Aleš Dragoun
Diskuze (2)
Na autosalonu v Chicagu má premiéru Hyundai Elantra GT. Není to nic jiného než americká verze druhé generace hatchbacku nižší střední třídy i30.

Pětidveřové modely této kategorie nutí Američanům také Korejci, novinku pro zaoceánský trh si přichystal Hyundai. Marketingové zařazení nového modelu do řady Elantra je v USA pochopitelné, nad označením GT raději nespekulujme. Vzhledové odlišnosti od novotou vonící evropské i30 jsou naprosto minimální. Pouze přední blikače v horních okrajích hlavních světlometů byly uzpůsobeny americkým předpisům a jiné tvary mají přední mlhovky. Toť vše.

Klienti v USA budou mít ovšem k dispozici úplně jiné motory než my. Tedy, vlastně jeden jediný. Zážehový řadový čtyřválcový agregát řady Nu objemu 1,8 l pochází ze sedanu Elantra, který se prodává také v České republice. Pohonná jednotka má hliníkovou hlavu a blok, variabilní časování ventilů D-CVVT a proměnné zapalování. Nabídne 110 kW (150 k) výkonu při 6500 min-1 a 178 Nm točivého momentu.

Časy se mění i za Atlantikem, standardem je šestistupňový manuál M6CF3-1, automat A6GF1 se stejným počtem rychlostí je za příplatek a umí řadit díky funkci Shiftronic i přímo. Oba pocházejí z vlastního vývoje automobilky. Spotřeba? 8,4 l ve městě, 6,0 l na dálnici a 7,4 l/100 km v kombinaci. Samozřejmě s mechanickou skříní a dle norem EPA. Na jednu nádrž tak Elantra GT ujede až 721 km.

Oproti sedanu má přitvrzený podvozek, ještě tvrdší je k mání v paketu Style, navíc s v kombinaci s nízkoprofilovými pneumatikami P215/45 R17. Které nastavení z nich odpovídá evropské verzi, samozřejmě netušíme. Základem jsou vpředu vzpěry McPherson s vinutými pružinami, plynokapalinovými tlumiči a stabilizátorem. Vzadu je náprava s torzní příčkou. Elektrický posilovač řízení lze nastavovat v režimech Comfort, Normal a Sport.

Elektroničtí asistenti jsou dnes již obvyklí: ABS s distribucí brzdné síly a asistentem. Za stabilizační systémy ESC a VSM (Vehicle Stability Management) rovněž není nutné připlácet. Auto s automatem váží přesně 1263 kg, v americkém kompaktním segmentu je tak nejlehčí a patří mezi nejprostornější.

Výbava? Šestireproduktorové audio s CD/MP3, bezdrátovým připojením, USB a ovládáním na volantu nebo telematiku Blue Link najdeme ve standardu, stejně jako chlazenou schránku na nápoje, vyhřívané přední sedačky, ta řidičova je navíc všestranně nastavitelná. Odkládacích prostor je daleko více. Nechybí ani sedm airbagů včetně kolenního. Dále přidejme dvouzónovou klimatizaci s ionizátorem vzduchu. Celokožené čalounění, prosklená střecha a navigace se sedmipalcovou obrazovkou a zadní kamerou jsou v nabídce příplatků, stejně jako sedmnáctipalcová litá kola.

Elantra GT nebude vznikat ve slezských Nošovicích spolu s i30, nýbrž v Jižní Koreji. Americké ceny dosud nejsou známy, sedan začíná v zámoří na 16.770 dolarech (přes 314 tisíc korun). GT se začne prodávat v létě. Také za Velkou louží mu budou konkurovat Golf, Focus a Mazda 3, ale například i Subaru Impreza nebo Toyota Matrix.

Aleš Dragoun
Diskuze (2)
Avatar - Hombre_71
8. 2. 2012 18:14
Re: Coupe
Jo to kupátko vypadá opravdu luxusně, i když mě se hodně líbí i hatch i30. Tahle řada se Hyundai opravdu povedla.
Avatar - radolaco
8. 2. 2012 16:32
Coupe
Skoda, ze to Coupe tu nebude v predaji...a s technikou aj cenou sedanu >:-[]