Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Hyundai Equus: Pětimetrová limuzína míří na americký trh

Diskuze (23)
Hyundai se chystá v nejbližších měsících uvést na americký trh svojí vlajkovou loď – 5,16 metrů dlouhou limuzínu Equus, která se dosud prodávala jen v Jižní Koreji.

Nový Equus představuje pro Hyundai obrovský skok vpřed. Zatímco předchozí generace z let 1999-2008 ještě využívala společný vývoj s Mitsubishi a platformu s pohonem předních kol, novinka snese přinejmenším co do techniky srovnání s Mercedesem třídy S nebo Lexusem LS.

Equus využívá prodlouženou platformu sedanu Genesis. Díky tomu má pohon zadních kol a rozložení hmotnosti mezi nápravy v poměru 52/48. Karoserie je odlehčená díky širokému využití vysokopevnostní oceli. Equus tak váží na dnešní poměry luxusními auty příznivých 1970 kg.

Délka karoserie je 5160 mm, šířka 1890 mm a výška 1490 mm. Rozvor měří 3045 mm.

Pohon obstarává motor 4,6 V8 Tau o výkonu 283 kW, maximum točivého momentu je 450 Nm. Spolupracuje s ním šestistupňová automatická převodovka ZF Shiftronic s možností manuálního řazení. Akcelerace z 0 na 96 km/h trvá 6,4 sekundy.

Hyundai za hlavní konkurenty modelu Equus na americkém trhu považuje Lexus LS 460 a Mercedes-Benz S 550. Do boje s nimi dostane vlajková loď korejské automobilky diodová světla, přední parkovací kameru, tepelné senzory pro termoregulaci sedadel, masážní sedadlo řidiče, 608W audiosystém nebo kůží potaženou palubní desku a čalounění stropu Alcantarou.

Odpružení zajišťují nápravy s pětiramenným závěsem, vzduchovými měchy a adaptivními tlumiči. Standardem jsou 19palcová chromovaná kola. K lepší ovladatelnosti přispívá posilovač řízení s variabilním účinkem.

Cena pro americký trh bude v rozmezí 50 až 60 tisíc dolarů, tedy mírně pod úrovní Lexusu LS 460. Prodej bude zahájen v průběhu několika týdnů následujících po autosalonu v New Yorku.

Diskuze (23)
9. 4. 2010 17:29
OKOPÍROVANÝ LEXUS LS
... ale riadne okopírovaný. Hyundai nikdy nemal zábrany si "požičiať" aj celý interiér od inej úspešnej automobilky, zmeniť pár detailov a prezentovať ho ako svoj výrobok. Auto sa mi síce páči, ale mali by vytvoriť niečo vlastné. Vždy, keď sa pozriem na palubnú dosku, vidím Lexus LS...
7. 4. 2010 21:54
Re: První co mě napadlo,
Aj mne to z prvého pohladu na ten zadok prišlo že by tam fpohode mohol byť znak Mercedesu :-! >:D
3. 4. 2010 21:26
ještě k E classe
Nepřišel jsem na to, jak do rubriky přidat i foto mé E classe s 214 kW. Jsem s ní spokojen, ale to co je loni dokonalé, letos může být jiné dokonalejší.
3. 4. 2010 21:21
k strýčku Bobovi
Asi budete zklamán, ale jezdím s E klasse s 214 kW. To neznamená, že se mi nesmí líbit jiný vůz.
Avatar - strýček BOB
2. 4. 2010 18:55
Re: Equus
Ano, vyrostl jsem v malých českých poměrech a proto jsem schopen ocenit krásu a ladnost nové...E-Classe. Stejně tak chápu, že hrdý Evropan, vychovaný ve velkých poměrech a majitel vozíku Hyuindai na to nahlíží jinak, zavrhuje onu dokonalou E-Clase a s radostí na horizontu vyhlíží Equus.