Hyundai Equus: Pětimetrová limuzína míří na americký trh
Nový Equus představuje pro Hyundai obrovský skok vpřed. Zatímco předchozí generace z let 1999-2008 ještě využívala společný vývoj s Mitsubishi a platformu s pohonem předních kol, novinka snese přinejmenším co do techniky srovnání s Mercedesem třídy S nebo Lexusem LS.
Equus využívá prodlouženou platformu sedanu Genesis. Díky tomu má pohon zadních kol a rozložení hmotnosti mezi nápravy v poměru 52/48. Karoserie je odlehčená díky širokému využití vysokopevnostní oceli. Equus tak váží na dnešní poměry luxusními auty příznivých 1970 kg.
Délka karoserie je 5160 mm, šířka 1890 mm a výška 1490 mm. Rozvor měří 3045 mm.
Pohon obstarává motor 4,6 V8 Tau o výkonu 283 kW, maximum točivého momentu je 450 Nm. Spolupracuje s ním šestistupňová automatická převodovka ZF Shiftronic s možností manuálního řazení. Akcelerace z 0 na 96 km/h trvá 6,4 sekundy.
Hyundai za hlavní konkurenty modelu Equus na americkém trhu považuje Lexus LS 460 a Mercedes-Benz S 550. Do boje s nimi dostane vlajková loď korejské automobilky diodová světla, přední parkovací kameru, tepelné senzory pro termoregulaci sedadel, masážní sedadlo řidiče, 608W audiosystém nebo kůží potaženou palubní desku a čalounění stropu Alcantarou.
Odpružení zajišťují nápravy s pětiramenným závěsem, vzduchovými měchy a adaptivními tlumiči. Standardem jsou 19palcová chromovaná kola. K lepší ovladatelnosti přispívá posilovač řízení s variabilním účinkem.
Cena pro americký trh bude v rozmezí 50 až 60 tisíc dolarů, tedy mírně pod úrovní Lexusu LS 460. Prodej bude zahájen v průběhu několika týdnů následujících po autosalonu v New Yorku.