Hyundai Genesis Coupé (2012): Další fotografie faceliftu
Současná generace Hyundai Genesis Coupé se v Evropě začala naplno prodávat až v letošním roce. V USA je ale tento model v nabídce od jara 2009 a na domácím jihokorejském trhu je již od podzimu roku 2008.
Ve své současné podobě je tedy toto populární kupé na trhu čtvrtým rokem, a tak je nejvyšší čas pro přebroušení hran ve stylu mladších modelů. Světová premiéra Hyundai Genesis Coupé v modernizovaném provedení je naplánována na autosalon v Los Angeles, jehož letošní ročník se uskuteční od 18. do 27. listopadu 2011.
Po několika neoficiálních únicích fotografií, jejichž autentičnost automobilka sama popřela, jsou zde první fotografie přímo od výrobce, které odhalují nové přední partie i lehké změny na zádi v podobě nové optiky koncových svítilen. Ba co víc, máme i kompletní snímky které...světe div se...jsou totožné s tím, co před několika dny sama automobilka popírala.
Hyundai se v rámci modernizace Genesis Coupé rozhodlo o další rozvíjení svého designového stylu Fluidic sculpture. Provedením přídě se tak kupé s pohonem zadních kol opticky přibližuje modelům i40, i30, ix35, ix20, Elantra a Veloster. Novému přednímu nárazníku vévodí rozměrná maska, kterou doplňují ostřeji řezané hlavní světlomety spolu s mlhovými světly doplněnými o pás LED pro denní svícení. Nový tvar má i kapota motoru.
Prozatím stále neoficiální jsou informace o použití jiných materiálů v interiéru i novém nastavení podvozku a příliš starostlivého systému jízdní stability.
V rámci faceliftu se má v nabídce objevit silnější agregát. Nabídku Genesisu sedan pro modelový rok 2012 rozšířila pětilitrová V8 GDI s přímým vstřikováním a variabilním časováním ventilů D-CVVT o výkonu 320 kW. Tento motor by tak připadal v úvahu i pro Genesis Coupé. Německý Auto Bild však hovoří o jednotce s výkonem 257 kW (350 k).
V současnosti je Genesis Coupé na českém trhu nabízen s přeplňovaným čtyřválcem 2,0 TCI o výkonu 154 kW a 3,8litrovým vidlicovým šestiválcem s 223 kW. Obě zážehové jednotky spolupracují s šestistupňovou manuální převodovkou, pro V6 je k dispozici i příplatkový šestistupňový automat ZF 6HP19.